Komárom?

Re: Komárom?

HozzászólásSzerző: kvp » 2010. nov. 30. 21:54

Mav alakjelzo. (csokkentett technic alkatresz szammal, kivilagithato, tavvezerelheto)

Kép

1 Dark Bluish Gray Plate 4 x 4
1 Dark Bluish Gray Tile, Modified 2 x 2 with Pin
5 Dark Bluish Gray Technic, Pin Connector Round (Pin Joiner Round)
2 Red Technic, Pin Connector Round (Pin Joiner Round)
1 White Technic, Pin Connector Round (Pin Joiner Round)
8 Black Technic, Pin with Friction Ridges Lengthwise
2 Black Technic, Pin 3/4
1 Black Technic, Pin Long with Friction Ridges Lengthwise
3 Black Technic, Pin Connector Round (Pin Joiner Round)
2 Black Technic, Pin Long with Friction Ridges Lengthwise and Center Pin Hole
1 Dark Bluish Gray Technic, Pin 3/4
4 Dark Bluish Gray Technic, Pin 1/2
1 Black Technic, Liftarm 1 x 5 Thin
2 Black Technic, Liftarm 1 x 7 Thin
2 Black Technic, Liftarm 1 x 3 Thick
2 Red Tile 1 x 6
2 Trans-Green Plate, Round 1 x 1
1 Trans-Red Plate, Round 1 x 1
1 Black Plate, Round 1 x 1

A jelzo elkeszitheto piros karokkal, piros tile alapon feher matrica csikkal vagy feher tile alapon piros matrica csikkal. (amelyik konnyebben elerheto) Az also kar elhagyasaval keszitheto belole egykaru, ketallasu valtozat is.

ps: Ugyanez a jelzo, az opcionalisan telepitheto pf led-es vilagitasi modullal, mindharom allasban: http://www.brickshelf.com/gallery/kvp/etc/alakjelzok-1.png

Becsult ar: ~1000 forint
Avatar
kvp
 
Hozzászólások: 3351
Csatlakozott: 2010. ápr. 12. 11:00

Re: Komárom?

HozzászólásSzerző: AshiValkoinen » 2010. nov. 30. 21:33

No?
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen
AshiValkoinen
 
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest

Re: Komárom?

HozzászólásSzerző: AshiValkoinen » 2010. nov. 24. 13:01

Alkatrészlista és becsült ár is kell hozzá...
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen
AshiValkoinen
 
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest

Re: Komárom?

HozzászólásSzerző: kvp » 2010. nov. 24. 10:14

Meg egy alakjelzo a palyazatra, mar beraktam az egyik forumba, de nem tudom hova lett:
http://www.brickshelf.com/gallery/kvp/etc/alakjelzok-1.png
http://www.brickshelf.com/gallery/kvp/etc/alakjelzok-2.png
Kb. fele ennyi anyagbol keszitheto belole egykaros, meg kevesebb anyagbol pedig vilagitas nelkuli valtozat is. (hatulrol a teljes vilagitas tarto modul leszedheto es egy osszekto 1x1x2-es csodarabbal helyettesitheto)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára kvp 2010. nov. 25. 8:15-kor.
Avatar
kvp
 
Hozzászólások: 3351
Csatlakozott: 2010. ápr. 12. 11:00

Re: Komárom?

HozzászólásSzerző: safiati » 2010. nov. 22. 18:59

Olyan jelzők amik kicsit csúnyácskák de olyan jelzők amiket én.
A sikerhez vezető út karbantartás miatt zárva!
Avatar
safiati
 
Hozzászólások: 3272
Csatlakozott: 2007. nov. 25. 10:37
Tartózkodási hely: Budapest IV ker.

Re: Komárom?

HozzászólásSzerző: Ákos » 2010. nov. 22. 17:40

Rossz helyre raktad :D Ide kellett, saját topikba viewforum.php?f=30

Akos
Avatar
Ákos
 
Hozzászólások: 5921
Csatlakozott: 2004. márc. 8. 17:30
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Pályázat

HozzászólásSzerző: AshiValkoinen » 2010. nov. 22. 16:26

AshiValkoinen írta:Pályázat

Bármilyen, vasúthoz kapcsolódó objektum megtervezése vagy megépítése (lehet számítógépes modell is) az alábbi témákban
...
Még 8 nap van a határidő lejártáig, jött már be a topikba pár dolog, de az alkatrészlistákat és árbecsléseket ne felejtsétek!
Amire így elsőre emlékszem:
vbazsa alakjelző, felsővezeték...
kvp fényjelző, távállítható váltó
Kisvakond felsővezeték
meg persze a sajátjaim.
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen
AshiValkoinen
 
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest

Re: Komárom?

HozzászólásSzerző: vbazsa » 2010. nov. 13. 21:03

Már egy ideje ezen agyalok, de nem igazán leltem eddig rácsos oszlopnak való elemet, persze SNOT ablakkal is megoldható, de az igazi valami rács lenne...
Mondjuk, most van mivel próbálkozni, megnézem, milyen Ashi javaslata :D
Avatar
vbazsa
 
Hozzászólások: 708
Csatlakozott: 2007. feb. 1. 19:31

Re: Komárom?

HozzászólásSzerző: kit_fisto » 2010. nov. 13. 20:25

Kanyarokban szerintem pneumatikus csövet kéne használni, azzal elég reális képet lehet összehozni. A több vágyány fölött átnyúló, két oszlopos megoldás viszonylag egyszerű, és jól használható.
Építek, de hogy mit, arról gőzöm van!

"We work in the dark to serve the light. We are Assassins." (Az orgyilkos krédója - testvériség)
"You shall not pass" (Gandalf)
kit_fisto
 
Hozzászólások: 349
Csatlakozott: 2009. dec. 5. 19:46
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Komárom?

HozzászólásSzerző: safiati » 2010. nov. 13. 18:59

Hogy a daruval biztonságosan lehessen közlekedni, az ívekben legalább 7 studnyira kell tenni a külső oldalon az oszlopokat. A belső oldalról nem tudok mit mondani, de a készülő trafószállítóra gondolva a itt is hasonló távolságot kellene tartani.
A sikerhez vezető út karbantartás miatt zárva!
Avatar
safiati
 
Hozzászólások: 3272
Csatlakozott: 2007. nov. 25. 10:37
Tartózkodási hely: Budapest IV ker.

Re: Komárom?

HozzászólásSzerző: kvp » 2010. nov. 13. 18:15

Jo otlet, en csak annyit tennek hozza, hogy a kanyarban kerdeses, hogy hova kerul az oszlop. Egyvaganyos palyanal trivialis, hogy kivulre, mert akkor nem viszi el egy vonat sem. Viszont ketvaganyos esetben a belso oldalt nagyon tavol kell tenni a sinektol, hogy minden elferjen. Nem tudom mekkora vagonhosszal kellene szamolni, raadasul a belogas vagononkent valtozo, tehat ket 58 hosszu vagon kozott is lehet kulonbseg, a forgocsaptavolsag fuggvenyeben. A kulso oldalon mar egyszerubb a helyzet, itt 5-6 stud-nyi kilogas lehet csak, hogy az utkozok meg ne szoruljanak be a kanyarban. Altarnativ megoldas az egy oszlopos, ket vezetekes tartooszolop, ami benyulhat mindket vagany fole.
Avatar
kvp
 
Hozzászólások: 3351
Csatlakozott: 2010. ápr. 12. 11:00

Re: Komárom?

HozzászólásSzerző: AshiValkoinen » 2010. nov. 13. 16:39

Nyílt pálya mellett FLIRT-enként (75 méter) van tartóoszlop.
Ez a vonathoz arányítva 10 egyenes sín. Mivel azonban nem sok 50+ egyenes hosszú rész lesz, javaslom, hogy 5 sínenként rakjunk le, és egy 90°-os elfordulásba hármat, egy-egy a bevezető egyenesen, egy az ív mentén. Szóval ívben kettesével.

Állomási tartóhoz javaslom még a használt 1×2×3 green ablakok SNOT-ban történő felhasználását.
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen
AshiValkoinen
 
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest

Re: Komárom?

HozzászólásSzerző: Vazul » 2010. nov. 13. 15:07

Állomáson szerintem gyakrabban van, viszont nem kell minden vágány mellé. Ki kell találni valami hosszú tartót, ami átér több vágányt.
Kép Kép Képlegolegolegolegolego
Avatar
Vazul
 
Hozzászólások: 939
Csatlakozott: 2004. dec. 4. 12:11
Tartózkodási hely: Kiskunhalas, Dél-Alföld

Re: Komárom?

HozzászólásSzerző: vbazsa » 2010. nov. 13. 14:40

Összesen mennyi felsővezeték-tartóoszlop kellene?
valóságban 80 m-enként van kb, LEGO-ban talán 3 egyenes sínhez kéne egy oszlop?
Avatar
vbazsa
 
Hozzászólások: 708
Csatlakozott: 2007. feb. 1. 19:31

Re: Komárom?

HozzászólásSzerző: kvp » 2010. nov. 1. 18:32

A landzsas megoldassal van par problema:
-az rc-s valtokon nincs egy fel lyuk sem, teljesen tomorek, azokon nem lehet atszurni
-a landzsa hegyen azert pattogni fognak a kerekek, ami nem biztos, hogy uzembiztos
-a betet nallam egy plate-el lejjebb van, mert egyebkent felakadhatnanak benne a palyakotros es az ujfajta magneses utkozok (a kepen latszik, hogy semmi nem tartja lent, ezert ha egy picivel mozdul felfele, mar siklik a vonat)
-a fotokon a betet nincs rogzitve, csak a gravitacio tartja es az alja az asztalon csuszkal (rogzites nelkul az asztalon csuszva az en megoldasom is csak 1 plate mely lenne, csak eppen instabil, foleg ha textil van alatta)
-itt a valto rugojanak kell a betetet visszanyomnia, mig az enyemnel a betetet a motor huzza vissza, csak a valto nyelvet kell a rugonak megmozditania (igy uzembiztosabb)
-egy picit at kell tervezni mindket belinkelt peldat, mert a motorok tul magassan vannak, igy a nagyobb vagonok kanyariranyban levinnek oket

Egyebkent jo a megoldas, csak sokkal durvabb hack-eles es szerintem nem lenne eleg stabil kiallitasi uzemhez. (pl. az emerald szinte biztos feltepne) Azert eredmes lenne letesztelni, ha birja es eleg jo akkor ez is hasznalhato. (en nem tudom megnezni, mert csak rc-s valtom van) Elektronikai szempontbol ugyanaz a ket rendszer, a szakaszolast ugyanugy kell megcsinalni. (lehetoleg a forrasztas nelkuli megoldassal, hogy bonthato legyen)

A toltes hatranyai:
-dragabb mint egy textil
-tobb helyet foglal a sinek szallitaskor
-meg kell epiteni

Elonyei:
-jol nez ki
-elfernek alatta a vezetekek
-az allomasokon baseplate-es lefedettseget tesz lehetove
-ha a varos meg van emelve, akkor az allomast is erdemes lenne
Avatar
kvp
 
Hozzászólások: 3351
Csatlakozott: 2010. ápr. 12. 11:00

Következő

Vissza: Közös építés

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

cron