MALUG

Magyar LEGO Users Group
Pontos idő: 2018. nov. 19. 22:39

Időzóna: UTC




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 301 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Komárom?
HozzászólásElküldve: 2010. júl. 5. 20:25 
Offline

Csatlakozott: 2008. dec. 8. 8:50
Hozzászólások: 541
Tartózkodási hely: Budapest
Két lehetőség van a hossz zsugorításra:

Amennyiben Hatvanegy vagonját megfigyeled az ablakok közötti ketteseket kidobod máris nyersz típustól függően kb egy huszast, így megtartod az optikáját a vagonnak. A GANZ D1nél én is ezt választottam, bár csak egyest hagytam el az ablakok között, de sokat számított mert azon több az ablak. :wink:

Ha nem ragaszkodsz ehhez akkor kevesebb ablakkal építed és így csökkented a méretet, de veszít a jellegéből. :cry:

Az előző oldalon átírtam az arányokat, ezzel fogyaszthatóbb a téma. A 8w hatvanas reális hosszából lejön egy tizes az ablakoszlopok elhagyásával akkor az már kiindulási alap. :ty109:

Ashi írhatnál arányokat a gépedről!!!

_________________
Brickshelf galériám

Semmi sem kell ami bárkinek lehet, csak az, ami nekem egyedül lehet!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Komárom?
HozzászólásElküldve: 2010. júl. 5. 19:32 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010. ápr. 12. 11:00
Hozzászólások: 3351
Idézet:
hááát ebben segítsetek, kérlek! nem nagyon van időm kiböngészni, hogy hol lehet ezeknek a vagonoknak megnézni a valódi hosszát!!! én csak azt számolom, hogy asszem 11 ablakuk van.
...
Na jó ez durva volt, de én csak ezt ismerem.

Megneztem mindkettot. Az obb-s vagonok a 8w-s aranyhoz kepest jelenleg kb. 40%-os hossztorzitasuak. A mav-os pedig eppen aranyos, ezt a meretet javasolta rickbrick is (8w-s, torzitas nelkuli). Valahol a ketto kozott kellene szabvanyositani, tehat valahol a 42 es a 74 kozott, ugyanis a ket vagon a valosagban kb. egyforma hosszu, mig lego-ban tobb mint ketszeres a kulonbseg koztuk. Szerintem a kb. 64-es meret nagyjabol jo lenne (kb. 80-85%-os hossztorzitas), ugyanis ekkor meg rendesen be tudnak fordulni a szabvany kanyarokban is. (a regi fem Marklin H0-as vagonok is 80%-os hossztorzitast hasznaltak) En azt vettem eszre, hogy oldalrol nezve egy asztalt a szelessegnel sokkal jobban meglatszik a hossz. A kb. 42 stud-os 7 ablakos vagon 11 ablakosra bovitve kb. 64 stud korul jarna. (+/-4 stud) Ki mit szol hozza?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Komárom?
HozzászólásElküldve: 2010. júl. 5. 18:34 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2007. nov. 25. 10:37
Hozzászólások: 3267
Tartózkodási hely: Budapest IV ker.
kvp írta:
Tudna valaki linkelni egy kesz magyar keszitesu 8 wide forgovazas szemelyvagont? Az aranyok miatt erdekel. (szelesseg/magassag/hosszusag)


ilyenre gondoltál?
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=3849955
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=3849956
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=3848760
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=3851066
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=3851065

Na jó ez durva volt, de én csak ezt ismerem. :D

_________________
A sikerhez vezető út karbantartás miatt zárva!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Komárom?
HozzászólásElküldve: 2010. júl. 5. 17:55 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2005. júl. 19. 20:40
Hozzászólások: 361
Tartózkodási hely: Gyömrő
kvp írta:
"A vagonok valodi hossza mekkora? Mert abbol kiszamithato a hossztorzitas merteke (ha van), es meghatarozhato, hogy milyen hosszban erdemes epiteni. (eddig a hozzaszolok 48-52-64-72-es hosszokat emlitettek)"

hááát ebben segítsetek, kérlek! nem nagyon van időm kiböngészni, hogy hol lehet ezeknek a vagonoknak megnézni a valódi hosszát!!!
én csak azt számolom, hogy asszem 11 ablakuk van...

szóval, ha vki tudja, hogy azoknak a vagonoknak mekkora a hossza, amiket én már megépítettem, kérem írja meg! köszönöm

_________________
A világ legjobb játéka a LEGO.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Komárom?
HozzászólásElküldve: 2010. júl. 5. 17:42 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010. ápr. 12. 11:00
Hozzászólások: 3351
Tudna valaki linkelni egy kesz magyar keszitesu 8 wide forgovazas szemelyvagont? Az aranyok miatt erdekel. (szelesseg/magassag/hosszusag)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Komárom?
HozzászólásElküldve: 2010. júl. 5. 11:08 
Offline

Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Hozzászólások: 1439
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest
Hihetetlen, milyen rövid idő alatt mennyi hozzászólást termeltek! :D :D Ami persze nem baj, örülök, hogy van érdeklődés.

Vágányok kérdése
Elsősorban a személypályaudvarral kellene kezdeni. Googlemaps és emlékeim szerint sem ívesek az átmenő vágányok azon a szakaszon, ahol peron is van mellettük, így azzal nem nagyon kell majd variálni. Budapest felé a kijárat egyenes marad, ugyanakkor a Győr felőli oldalon páros irányban egy elég erőteljes balos ív van. Mivel 9V-re építünk, talán pár flexi sínnél meg lehet oldani ezt a dolgot (és rögtön a szakaszolást is), a flexi sínek rondaságát pedig valamilyen "töltéskő"-vel lehetne tompítani (csak akkor ugye minden vágányra kellene töltéskő). Esetleg az EB-n tárgyalt vezető ragasztószalag megoldással lehetne őket 9V-kompatibilissé tenni. A rendező tényleg irdatlanul nagy, ez mindenképpen későbbi projekt lesz! A peronokat pedig olcsóbb lenne 2×2 tile-ból lerakni, de ezen ráérünk akkor gondolkozni, amikor már eljutunk odáig, hogy Bricklink.

Vonatok méretei
Greni, ha össze tudod rakni a 7 wide ÖBB szerelvényt, akkor az bőven belefér, a BS-eden megnéztem a három vagont együtt, szerintem jól mutatnak és a kellő méretük is megvan. Ehhez mindenképpen szükség lesz egy hozzáillő mozdonyra. Nagy kár egyébként, hogy az osztrákok felől már csak RJ-k jönnek be (a 2008/2009 menetrendben még voltak osztrák vagonos EN, EC vonatok). A személyvagonok terén szerintem egyezzetek meg ízlés szerint, mivel én ilyesmit egyelőre nem tervezek, ezért nem is akarok beleszólni. De a 8 stud szélesség az kellene (kiv. fentebbi).

Építés/dioráma
Ehhez nem nagyon tudok mit mondani, szerintem jobb lenne, ha a saját "részét" mindenki otthon tartaná, és kiállításokra raknánk össze. A Duna Pláza méretű terepasztalon például már beférne az állomás is a körpályába, de hely hiányában kvp javaslata is megvalósítható.

_________________
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Komárom?
HozzászólásElküldve: 2010. júl. 5. 10:36 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2007. nov. 25. 10:37
Hozzászólások: 3267
Tartózkodási hely: Budapest IV ker.
Szerintem jó az a szélességgel kapcsolatban amit AshiValkoinen felvázolt:
Fővonali járművek 8 wide,
Mellékvonal és egyéb más 7-7,5 wide,

Egyébként, ha begördül egy látványos 7 széles szerelvény, akkor kevesen fognak azon kiakadni, hogy az most 1 studdal keskenyebb mint a Flirt. Inkább csak lékeltani szempontból lehet jelentősége a 8 wide lefektetésének. Ha 7 wide lenne rögzítve, akkor könnyebben begördülne egy-egy 6 széles alkotás, az pedig már nagyon vegyes lenne.

_________________
A sikerhez vezető út karbantartás miatt zárva!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Komárom?
HozzászólásElküldve: 2010. júl. 5. 9:56 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010. ápr. 12. 11:00
Hozzászólások: 3351
Idézet:
Mivel elég nagy területű lesz, előfordulhat, hogy nehezen lehet beszerkeszteni egy körpályába, azaz lehet le kell mondani a játékról, és megmarad diorámának, néhány kiállított vonattal.


Mivel a vonatok keves kiveteltol eltekintve nem korbe jarnak, ezert az allomas a ket vegehez kapcsolt hurokkal vagy korbejarast biztosito vaganyokkal barmikor 'jaszhatova' teheto. Ketvaganyos esetben a hurok 9V-os sinnel is gond nelkul megoldhato, igy a korpalya valojaban a kutyacsont format veszi fel, ami egy jellemzo modulterepasztalos kiallitasi elrendezes. Egy dioramanak szvsz. sok erteme nincs. (pont a lego vonatok lenyege veszik el, meghozza az, hogy mukodnek)

Idézet:
Ilyen van, de valahol olvastam, hogy az ellensúly szállító és a gémtartó kocsikon kívül még talán egy személykocsi is be van sorolva a szerelvénybe.


Gyarilag nem resze, de barmit hozza lehet csatolni. A munka kozben keszult kepek nemelyiken egyebkent a hatterben latszik egy odebb leallitott szemelyvagon, mozdonnyal. Valoszinuleg az a szerelveny vontatta oda. (persze ez nem biztos)

Idézet:
jelenleg ezek 7 szélesek és külön ráfordítás nélkül meg tudom őket hosszabbítani 52L hosszúra...


Remelhetoleg a 7 wide-osok is jok. (es a 8 szelesek a korlatokkal mar valojaban 9 szelesek) A vagonok valodi hossza mekkora? Mert abbol kiszamithato a hossztorzitas merteke (ha van), es meghatarozhato, hogy milyen hosszban erdemes epiteni. (eddig a hozzaszolok 48-52-64-72-es hosszokat emlitettek)

Kerdes: Milyen idotavban gondolkodtatok? Ugyanis aki epiteni akar valamit, azzal elofordulhat, hogy jo 2-3 honap amire lesz eleg alkatresze es ossze tudja rakni amit szeretne. A sineket is vegig kellene gondolni. Az idealis egy 9V-os kutyacsont (dogbone) elrendezesu palya lenne, ahol a teljes egyenes resz az allomas resze. E kore lehetne rc-s sineket tenni az allomas vaganyaikent. Igy a teljes palyan elmennenek a 9V-os mozdonyok is es csak az allomasi vaganyok kozott lennenek olyanok amikre nem tudnak bemenni. Tovabbi elony, hogy normal uzemnel minden vonat mindket iranyba at tudna haladni az allomason. Az allomason kivuli tarolovaganyokat ki lehet alakitani ugy is, hogy a hurok van dupla vagy tripla sinbol. Ennek elonye, hogy keves egyenes kell hozza, tehat azokat be lehet epiteni az allomasba. A 9V-os reszt a valtokon kivul szakaszolni kellene, hogy legalabb 3-4 9V-os mozdony mozoghasson egyszerre (tarolo hurok1, jobbrol-balra irany, balrol-jobbra irany, tarolo hurok2). Ezek melle jonnenek a pf-es es rc-s vonatok szakaszhatar korlatozas nelkul. (max. 4+3+8=15 vonat mehetne egyszerre)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Komárom?
HozzászólásElküldve: 2010. júl. 5. 8:59 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2004. dec. 4. 12:11
Hozzászólások: 939
Tartózkodási hely: Kiskunhalas, Dél-Alföld
Elvileg nem kell engedély, persze ha szóltok nekik (mondjuk az állomásfőnöknek) előtte, biztos jó néven veszik. Akkor még lehet, hogy adnak mellétek egy embert is.

_________________
Kép Kép Képlegolegolegolegolego


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Komárom?
HozzászólásElküldve: 2010. júl. 5. 8:35 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2007. nov. 25. 10:37
Hozzászólások: 3267
Tartózkodási hely: Budapest IV ker.
kvp írta:

Ilyen van, de valahol olvastam, hogy az ellensúly szállító és a gémtartó kocsikon kívül még talán egy személykocsi is be van sorolva a szerelvénybe.

Szerintem a peronok 1x1 helyett 2x2-es tille burkolatával anyagilag jobban járnánk.
Az épületek megépítéséhez el kellene menni részletes fotókat készíteni. Körbe lehet egyáltalán úgy fényképezni az egész állomást, hogy ne kelljen hozzá MÁV-os engedély?

_________________
A sikerhez vezető út karbantartás miatt zárva!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Komárom?
HozzászólásElküldve: 2010. júl. 5. 7:35 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2007. feb. 1. 19:31
Hozzászólások: 708
Komárom vágányhálózata:
http://allomasok.uw.hu/
(Mivel külön nem tudom linkelni: itt katt az '1-es vonal állomásai' majd a K betűnél két részben található a helyszínrajz. /a rendező huszonvalahány vágányától kicsit megijedtem :) / )
Képek: http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=komr

Az építésről: valahogy fel kéne osztani ki mit épít meg, és először az állomás közvetlen környezetére kéne koncentrálni: épület, vágányok, peron, fűtőház.
Utána lehetne bővíteni: híd, rendező, város, T...O, ...
Felsővezeték megépítését is inkább a 'második szakaszba' tenném.
Még esetleg azt lehetne kitalálni, mi legyen az állomás sorsa: mindenki otthon őrizgeti a darabokat, és néha talikon, kiállításokon kirakjuk, vagy valami állandó helyen kiállítani (az állomáson?). Mivel elég nagy területű lesz, előfordulhat, hogy nehezen lehet beszerkeszteni egy körpályába, azaz lehet le kell mondani a játékról :( , és megmarad diorámának, néhány kiállított vonattal. Lehet, hogy ki lehet rakni egyenesekből is, de talán a vágányok ívei is megkövetelik a flexi sínt, ami amellett, hogy nem 9V, nem is igazán szép.

Amim van 7W: egy működésképtelen mozdony
8W: semmi
:)
Viszont egy 8W motorvonat pf-fel épülőben, és több 7/8W terv. 6W van teherkocsi kész, épülőben.

_________________
Brickshelf Flickr Klikk


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Komárom?
HozzászólásElküldve: 2010. júl. 5. 6:16 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2005. júl. 19. 20:40
Hozzászólások: 361
Tartózkodási hely: Gyömrő
Sorry, de nem akarok átépíteni mindent 8 wide-ra...inkább semmit...
szóval, ha 8 wide nyer akkor a 7 wide cuccokat lehet vinni attól még?
ami nekem van és amit nagyobb anyagi befektetés nélkül elő tudok varászolni az a köv.:
öbb elsőosztályú kocsi (piros fekete)
öbb másodosztályú kocsi (szürke piros)
öbb étkezőköcsi (piros fekete)
jelenleg ezek 7 szélesek és külön ráfordítás nélkül meg tudom őket hosszabbítani 52L hosszúra...
Ami még nincs meg, de szintén össze tudom rakni:
máv festésű intercity kocsi (bocs a hozzá nem értéshez) az a fajat, ahol az ablakoknak nincs szürke 'kerete'...(kék fekete)
még egy öbb másodosztályú kocsi (szürke piros)
legnagyobb baj: nincs egy 7 széles mozdonyom hozzájuk...és nem is hiszem, hogy össze tudnék egyet pattintani...
pf motorost biztos, hogy nem...max. egy olyat ami alatt két 9V moci van és koppintanám AshiValkoinen-ét...7 szélesre redukálva...

+ tudnék vinni 9V síneket is...asszem van 5 v. 6 doboznyi egyenesem...(ívest meg sem említem mert abból rogyásig van) van egy pár kitérőm is

_________________
A világ legjobb játéka a LEGO.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Komárom?
HozzászólásElküldve: 2010. júl. 5. 5:53 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010. ápr. 12. 11:00
Hozzászólások: 3351
Idézet:
Viszont nem sikerült képet találnom a teljes szerelvényről málházott állapotban, ha valaki tud ilyen képről azt szívesen venném.


http://www.bahnbilder.de/1024/der-kirow-krc1200-hering-bau-357921.jpg

Idézet:
Másik körkérdés: felsővezetéktartó oszlopokat akarunk-e? Mert nem szokták megépíteni, de anélkül azért elég "hiányos" lenne a látkép!


Mindenkeppen, mert ahhoz kepest amennyivel jobban nez ki, nem akkora feladat.

Idézet:
mozdonyok, személyvagonok, motorvonatok 8 wide,


Ez jo, de a hossztorzitas nelkuli valtozathoz nagyon sok hely kellene, szoval jo lenne valamilyen emberi aranyt talalni, hogy ne feltetlenul 64-72 stud-os szemelyvagonok legyenek, mert akkor egy 4 vagon + mozdonyos szerelvenynel a peron hossza 23 sin lenne. Vagy mindenki ezzel szamolt? (nekem a 7000 tile alapjan 2.5 peronnal szamolva 22 sines hossz jott ki)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Komárom?
HozzászólásElküldve: 2010. júl. 4. 7:05 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2007. nov. 25. 10:37
Hozzászólások: 3267
Tartózkodási hely: Budapest IV ker.
AshiValkoinen írta:
Felajánlott járművekhez: szívesen látom én azt a darut, most így elsőre nem ugrik be, honnan, mit építesz meg, de ha pár Swieltsky vagy jellemzően magyar vasúton üzemelő pályafenntartó cég matricájával ellátod, akkor nem fog elütni a többiektől, akkor sem, ha valójában nem magyar. :D
Ez lesz belőle ha nagy lesz:
Az újonan beszerzett, 2004-ben készült gép, a jelenleg Szolnokon állomásított KRC 1220 típusú Kirow daru adatai:
Gyártó: KIROW Leipzig, Németország
Gyártási év: 2004
Gyári szám: 120700
Önsúly: 128 t
Max teherbírás szabadállásban: 110 t
Max teherbírás kitámasztva: 150 t
http://firetrucks.uw.hu/kepek/vasutas/daru_1.jpg
http://www.kranunion.de/index.php?id=51 ... d%3D%5C%27

Viszont nem sikerült képet találnom a teljes szerelvényről málházott állapotban, ha valaki tud ilyen képről azt szívesen venném.

_________________
A sikerhez vezető út karbantartás miatt zárva!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Komárom?
HozzászólásElküldve: 2010. júl. 4. 6:25 
Offline

Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Hozzászólások: 1439
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest
A szavazás nem tudom, meddig tartson, mivel nem tudom, kik szavaztak eddig, a legóépítős emberek közül nem szeretnék senkit kihagyni, főleg olyat, aki már komolyabban is alkotott a témában! Jelenleg a 8 wide áll nyerésre, de ugye 4 azaz négy szavazat alapján, ami nem hinném, hogy a többség vagy akár 10 ember akaratát képviselné.

Kb. egyébként úgy képzeltem el, hogy nagyobb (nem tolató) mozdonyok, személyvagonok, motorvonatok 8 wide, tolatómozdonyok, tehervagonok 7-7.5 wide, a "városi részen", ha lesz, buszok, kamionok 6 wide (egy 6 wide kamion nagyon jól felfér egy 7-8 stud széles RoLa vagonra), személyautók 5 wide... Legalábbis én ilyen "szemüvegen" át nézem LEGO City-t.

Felajánlott járművekhez: szívesen látom én azt a darut, most így elsőre nem ugrik be, honnan, mit építesz meg, de ha pár Swieltsky vagy jellemzően magyar vasúton üzemelő pályafenntartó cég matricájával ellátod, akkor nem fog elütni a többiektől, akkor sem, ha valójában nem magyar. :D

Vágányok: szerintem az átmenő vágányok és a személyvonatok által használt kitérőket mindenképpen 9V-ből kellene, viszont az olyan vágányokat, ahol főleg tolatási mozgás van, elég lenne RC-ből is, tolatási feladatra szerintem jobb az RC/PF mozdony, mert egyrészt nem zavarja a 9V pályák forgalmát, másrészt egyszerűbb kezelni, mint a menetszabályzót tekergetni.

Kész gépek listája (csak a 8 stud wide-nak megfelelő gépek):
safiati
  • daru
AshiValkoinen
  • FLIRT
  • Taurus

A RailJet is nagyon jó lenne, csak lehet, hogy 1-1 vagont közös építésben kellene inkább megcsinálni, mert egyvalakinek egyedül azért elég drága muri lenne az RJ-szerelvény.

Peronokhoz: nekem most már elég nagy mennyiség összegyűlt az 1×1 light bluish gray tile-okból (1200 db), de a mostani anyagból kijövő peronmérethez hasonlítva kb. 6-7000-ből jönne ki a két peron az átmenő vágányok mellett, és ezen felül kellene még a forgalmi iroda előtti épülethez egy fél peron. Peronokon van egy-két üvegpavilon is, néhány szék, plusz egy felüljáró.

Másik körkérdés: felsővezetéktartó oszlopokat akarunk-e? Mert nem szokták megépíteni, de anélkül azért elég "hiányos" lenne a látkép!

_________________
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 301 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21  Következő

Időzóna: UTC


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
POWERED_BY
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség