Komárom?

Re: Komárom?

HozzászólásSzerző: rickbrick » 2010. júl. 3. 18:43

Ha már ennyire stírölöd :ty17: akkor hajrá :ty45:!

De ne feledkezzünk meg Hatvanegy 8w Bobo, személyvagon és épülő szépségeiről, hátha őt is rávesszük egyszer hogy mindent elhozzon egyszerre :ty112: :ty112: :ty112:

Ja igen és az egyenes sínek egy nagyobb állomáshoz 9V-ból :?: Vagy vegyesen is lehet.............
Brickshelf galériám

Semmi sem kell ami bárkinek lehet, csak az, ami nekem egyedül lehet!
rickbrick
 
Hozzászólások: 541
Csatlakozott: 2008. dec. 8. 8:50
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Komárom?

HozzászólásSzerző: Greni » 2010. júl. 3. 18:02

az öbb railjetet ki építi meg?
én nap mint nap stírölöm a kicsikéket a keletiben...nem lenne túúúl bonyolult...(néha-néha előveszem a saját ÖBB-met is...azt is stírölöm...)

a teteje sem íves, ablakok sem veszesek...ajtó is építhető fajta...szín is van legoból olyan...
és akkor most 7 vagy 8 wide? meddig tart a vote?
A világ legjobb játéka a LEGO.
Avatar
Greni
 
Hozzászólások: 361
Csatlakozott: 2005. júl. 19. 20:40
Tartózkodási hely: Gyömrő

Re: Komárom?

HozzászólásSzerző: safiati » 2010. júl. 3. 13:00

Egész szép mennyiségű már a meglévő, illetve betervezett gördülőállomány.

Alapvetően 9V-os sínhálózat lenne, vagy RC műanyagsínek? Nem mindegy az épülőfélben lévő, vagy még el sem kezdett dolgok miatt.

Épületek?
A sikerhez vezető út karbantartás miatt zárva!
Avatar
safiati
 
Hozzászólások: 3272
Csatlakozott: 2007. nov. 25. 10:37
Tartózkodási hely: Budapest IV ker.

Re: Komárom?

HozzászólásSzerző: rickbrick » 2010. júl. 3. 12:30

Megtiszteltetés, hiszen egységben az erő :ty109:
Brickshelf galériám

Semmi sem kell ami bárkinek lehet, csak az, ami nekem egyedül lehet!
rickbrick
 
Hozzászólások: 541
Csatlakozott: 2008. dec. 8. 8:50
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Komárom?

HozzászólásSzerző: safiati » 2010. júl. 3. 12:13

Épülőfélben lévő daruszerelvény, ha beveszi a gyomrotok.
Továbbá szívesen építek más üzemi szerelvényt is, talán egy egész felépítmény karbantartó gépláncot.
A sikerhez vezető út karbantartás miatt zárva!
Avatar
safiati
 
Hozzászólások: 3272
Csatlakozott: 2007. nov. 25. 10:37
Tartózkodási hely: Budapest IV ker.

Re: Komárom?

HozzászólásSzerző: rickbrick » 2010. júl. 3. 12:00

Arányok 3000mm széles mozdonyoknál
nyomtáv alapján az arány 1435mm/48mm=30 :arrow: 3000mm valós szélesség az 12,5l (1l=240mm) 22m hosszú személyvagon 92l
kisebb arány 37,5 :arrow: 3000mm valós szélesség az 10l (1l=300mm) 22m hosszú személyvagon 74l
mégkisebb arány 46,875 :arrow: 3000mm valós szélesség az 8l (1l=375mm) 22m hosszú személyvagon 59l
city arány 62,5 :arrow: 3000mm valós szélesség az 6l (1l=500mm) 22m hosszú személyvagon 44l

Futó projekteim (sem térben sem időben nem passzolnak Komáromhoz):
Ganz SZD dmu és nincs hosszarányosítva 8x72
601 mallet
V40 016
V41 523
M32 A28-010
ezek épülnek( várnak PF belsőre)
az aláverőhöz is gyűlnek a sárga cuccok
shinkansen
turbotrain

Terv (még nem láttam meg a fényt az alagút végén):
konténer vagon
új IC vagonok eléjük fogva egy TRAXX
Faccpps dozátoros magasított vagonok (reddisbrown)

Kész épületek
két fűtőház MOC
vasúti híd MOC
A hozzászólást 7 alkalommal szerkesztették, utoljára rickbrick 2010. júl. 5. 0:04-kor.
Brickshelf galériám

Semmi sem kell ami bárkinek lehet, csak az, ami nekem egyedül lehet!
rickbrick
 
Hozzászólások: 541
Csatlakozott: 2008. dec. 8. 8:50
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Komárom?

HozzászólásSzerző: AshiValkoinen » 2010. júl. 3. 10:03

8 stud szélesben:
1 db (nemsokára 2 db) Stadler FLIRT
1 db OBB Siemens Taurus

Nálam ez van eddig, a terveim között leginkább konténervagonok és Eas tehervagonok építése szerepel.
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen
AshiValkoinen
 
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest

Re: Komárom?

HozzászólásSzerző: kvp » 2010. júl. 3. 7:56

Szerintem erdemes lenne osszeszedni, hogy azok kozzul akik csatlakoznanak az epiteshez, kinek mi van keszen es ki mit epitene szivesen. Peldaul en a regi bhv szemelyvagonokra gondoltam, mivel amerre jarok szinte mindenutt latni beloluk parat.
Avatar
kvp
 
Hozzászólások: 3351
Csatlakozott: 2010. ápr. 12. 11:00

Re: Komárom?

HozzászólásSzerző: vbazsa » 2010. júl. 1. 20:32

Egy hétszéles korlátos valami szerintem kellemesen megfér a nyolcszéles korláttalan flirt mellett :)
A hídhoz: megépítjük a felét, a másik felét pedig a szlovákok, így akár egy nemzetközi dioráma is létrejöhet.

OFF: hát nekem is a nohabbokkal kezdődött a Balatonnál...a gőzösök szintén kimaradtak, viszont rickbrickkel teljesen egyetértek.
Avatar
vbazsa
 
Hozzászólások: 708
Csatlakozott: 2007. feb. 1. 19:31

Re: Komárom?

HozzászólásSzerző: AshiValkoinen » 2010. júl. 1. 20:18

Én viszont abszolút FLIRT, Talent, Taurus és villanypárti vagyok.

Azért választottuk Komáromot, mert itt a mellékvonali járművek találkozhatnak az igazi fővonali nagyvasakkal, ráadásul az érintett vonalon nosztalgiavonatok is szoktak közlekedni. Szerintem ez a helyszín elég mozgalmassá és élethűvé tehető, másrészt a Railjettől a Bz-ig minden jelenkori magyar vasúti gép helyet kaphat (igen, a Nohab is, gyakran járkálnak pályaépítési munkálatoknál, most pl Fehérvár környékén van egy, ha pedig odaengedtek kicsit a pályához intézek én 20-as lassújelet, amit aztán javítani kell).

Méretek: írok ki nemsokára egy szavazást.
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen
AshiValkoinen
 
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest

Re: Komárom?

HozzászólásSzerző: belagyarmathy » 2010. júl. 1. 20:03

nekem kimaradt a 424-es, én Balaton parti gyermekként a Nohab-ok bűvöletében éltem :)
közel laktunk a vasútállomáshoz és sokszor hallottam, ahogy indulás előtt 1 órával, hajnali 5-kor beröffentették a gépet, hogy felfűtse az utasteret.
az érdekesség kedvéért: a Nohab amerikai licenc alapján készült, az alapja a Lego készletként is megjelent Santa Fe mozdony volt. http://www.delmagyar.hu/forum-kepek/213/B2120536.jpg
a 60-as évek elején vásárolt be a MÁV a svéd mozdonyokból, ami miatt komoly fejmosást kaptunk a Szovjetuniótól, hiszen Szergejeket kell volna vennünk...
itt egy 1961-es Nohab hirdetés, amelyben azzal büszkélkednek, hogy a magyarok vásároltak tőlük 20 db. mozdonyt:
http://www.nohab.hu/NOHAB-2big.jpg
akit izgalomba hoznak a Nohab-ok, itt olvashat róluk részletesebben, magyarul:
http://www.nohab-gm.com/hu/hu_005.html
Avatar
belagyarmathy
 
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2007. dec. 26. 23:33
Tartózkodási hely: Győr

Re: Komárom?

HozzászólásSzerző: rickbrick » 2010. júl. 1. 19:39

A közös mindenképpen lendítene rajongásunk tárgyán, így szerfelett támogatom :lol: :lol: :lol:
Mivel az elmúlt néhány évtized mozdonyai illetve a vasúti közlekedés honi kezdete érdekel, szívesen támogatnék egy szívmelengető, érzelmeket ébresztő helyszín építését. Tehát egy szabvány állomásépület, rakodó, magtárak megvalósítását, fellelhetők ilyenek szép számmal, illetve olyan ritkaságok amelyek az egész világon kuriózumok.........
Ha másolni akarunk eredetit akkor olyat válasszunk amely mozgalmassá tehető, de természetesen nem egy háromszintes terepasztal zsúfoltságára gondolok, hanem olyanra amely gondolatokat , érzelmeket ébreszt ..........csak a miénk, szép és MAGYAR

És hová fogom tenni a shinkansent meg a turbotraint :ty21: :ty21: :ty21:

Kicsit elkalandoztam de ilyenkor sokszor eszembe jut amikor kilóméterről érezni lehetett a föld remegését a talpam alatt ahogy közeledik a 424-es és gyerekként megáll előttem...............................kisebb voltam mint a hajtott kereke............... gyönyörű volt a múltszázad
Brickshelf galériám

Semmi sem kell ami bárkinek lehet, csak az, ami nekem egyedül lehet!
rickbrick
 
Hozzászólások: 541
Csatlakozott: 2008. dec. 8. 8:50
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Komárom?

HozzászólásSzerző: kvp » 2010. júl. 1. 18:05

Sziasztok,

En is tervezek egy magyar szerelvenyt, de egyelore meg az alapanyag gyujtese elott allok, ami azert eltart egy ideig. Minden vagonra keszitettem 3 tervet, van egy 6 szeles szelesseg es hossz torzitott, egy 8 szeles hossztorzitott es egy 8 szeles majdnem teljesen aranyos. Elso korben valoszinuleg csak az elsore lesz eleg alkatreszem. Ha mar kozos epites, akkor az epuletek mellett jo lenne meghatarozni a jarmuvek meretaranyait is es nem csak szelessegben, hanem hosszban is.
Avatar
kvp
 
Hozzászólások: 3351
Csatlakozott: 2010. ápr. 12. 11:00

Re: Komárom?

HozzászólásSzerző: belagyarmathy » 2010. jún. 25. 20:10

a szombathelyi, győri, soproni és azok közötti vasútállomásokat a GYSEV is használja
www.gysev.hu

Komárom: az Orient Expressz is áthaladt rajta, többször is...
http://hu.wikipedia.org/wiki/Orient_expressz#.C3.9Atvonalv.C3.A1ltozatai
http://www.youtube.com/watch?v=75mXyGoswnU
Avatar
belagyarmathy
 
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2007. dec. 26. 23:33
Tartózkodási hely: Győr

Re: Komárom?

HozzászólásSzerző: safiati » 2010. jún. 25. 7:04

Izgalmas projekt.

Szerintem a vonatokat és a gépeket mindenképpen jó lenne 8 stud szélességben tervezni és építeni.

Érdemes lenne csak a személyforgalmi állomásrésszel indítani és utána belefogni a rendezőbe és a teherforgalmi részekbe, hisz az sokkal nagyobb falat mind vágány, mind épület tekintetében.

A két részt gyakorlatilag kettévágja az Erzsébet híd, ott vagy hét vágány megy át egy hídnyílás alatt. Azt is meg kellene építeni.
A sikerhez vezető út karbantartás miatt zárva!
Avatar
safiati
 
Hozzászólások: 3272
Csatlakozott: 2007. nov. 25. 10:37
Tartózkodási hely: Budapest IV ker.

ElőzőKövetkező

Vissza: Közös építés

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

cron