MALUG

Magyar LEGO Users Group
Pontos idő: 2017. szept. 22. 6:25

Időzóna: UTC




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 190 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: LDD progihasználat
HozzászólásElküldve: 2017. jún. 25. 13:14 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Hozzászólások: 3319
Tartózkodási hely: Pest-megye
Ok, jelenleg kísérletezek a felbontásokkal, meg van közbe más tennivalóm, szóval pár órán belül érkezik az eredmény.
Min. 8-10 MP szerintem is elég.

Renderelés:
Hogy hogyan kell, az csak a Bluerender esetén egyszerű. Ha komolyabban szeretnél vele foglalkozni, akkor ezeket nézd:
viewtopic.php?f=148&t=12721

Bluerender:
1. Letöltöd a programot:
http://www.eurobricks.com/forum/index.p ... e-for-ldd/
(első post-ban a "You can download Bluerender vers....")
2. Telepíted, de lehet hogy elég csak kicsomagolni, majd a fogaskerekes ikonnal indítod
3. Input file-nál a borwse-al kiválasztod az LDD fájlt
4. Output file-hoz is kiválasztasz egy helyet, és adsz neki valami nevet, majd mentés
5. Parameters fülön beállítod a felbontást, a háttér és az alaplap színét (alapesetben fehérek)
6. Ha előnézetet is akarsz, akkor a Files fülre visszatérve pipáld be a "wireframe..."-t
7. "Render" gombra nyomsz

Ennyi. Ha 3D-s forgatást akarsz, akkor a parameters fülön be kell pipálni az enable steps-t, így annyi képet csinál, ahány lépést megadtál, egy 360 fokos forgatást készít. Nagy felbontásokkal sok képet nem érdemes, mert napokig tart egy normál gépen. De pl. 800x600-ban 60 képet megcsinál viszonylag gyorsan.

Ha van minimum egy 5000+ i7-es processzorod, és min. 8 GB RAM-od, akkor érdemesebb a Pov-Ray + convertert használni. Illetve akkor is, ha nincs ilyen erős géped, de amit renderelni szeretnél, az kicsi, egyszerű formákból áll, kevés alkatrészből. Amíg nem sok a polygon, a Pov-Ray is gyorsan megvan. Főleg akkor nagyon lassú, ha átlátszó alkatrészek vannak a modellben, olyankor szinte csak a Bluerender jöhet szóba, ha csak nincs az említett "szuperszámítógéped". Pov-Ray-nél sokkal több mindent be tudsz állítani, főleg a fények és a képminőség terén, de akár saját matricákat is használhatsz.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LDD progihasználat
HozzászólásElküldve: 2017. jún. 25. 12:01 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. nov. 6. 10:10
Hozzászólások: 717
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Tomi írta:
Ok. Síkba tettem. Rendereljek is? Mekkora képet szeretnél? Lehet, hogy a tökéletes felülnézet miatt nem fognak látszódni a studok, meglátjuk. Majd írj privátban email címet, és arra küldök mindent.



Hú, ezer köszönet!
Egy kb 30x30 centiméteres nyomatot szeretnék róla készíteni, nem tudom, hány dpi kell ahhoz, hogy szép legyen a végeredmény. Minél nagyobb, annál jobb. egy min. 8-10 megapixeles kép lenne szerintem az ideális. Vagy nagyobb?
Mindjárt küldök privátban e-mailcímet.
De akár nyugodtan fel is töltheted ide a modellt is meg a végeredményt is, hátha más is hasznát veszi.

_________________
...and may the BRICK be with you!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LDD progihasználat
HozzászólásElküldve: 2017. jún. 25. 11:45 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Hozzászólások: 3319
Tartózkodási hely: Pest-megye
Ok. Síkba tettem. Rendereljek is? Mekkora képet szeretnél? Lehet, hogy a tökéletes felülnézet miatt nem fognak látszódni a studok, meglátjuk. Majd írj privátban email címet, és arra küldök mindent.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LDD progihasználat
HozzászólásElküldve: 2017. jún. 25. 11:42 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. nov. 6. 10:10
Hozzászólások: 717
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Ma reggel töltöttem le az LDD-t, ez az első próbálkozásom vele, ezért kezdtem neki úgy, ahogy, egyáltalán nem ismerem a lehetőségeket. Persze tök logikus a te megoldásod, és sokkal egyszerűbb is, a következő mozaikomnak úgy fogok nekiállni.
Viszont például nem látok olyan parancsot, amivel renderelni lehet.

Ennél a mozaiknál az volt a cél, hogy látható studokkal csináljam meg a LEGO logo mozaikját. A fórumon olvastam, hogy szerinted jobb, ha az elemek körvonalai is látszanak, de ezt ebben az esetben nem szeretném, elég, ha csak a kerek árnyékolt "pöttyök" látszanak a képen.
Így sokkal "LEGOsabb", mintha csak egy sima LEGO logót nyomtatnék egy polóra.

_________________
...and may the BRICK be with you!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LDD progihasználat
HozzászólásElküldve: 2017. jún. 25. 11:33 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Hozzászólások: 3319
Tartózkodási hely: Pest-megye
Igen, látom. 1x1-es esetében nehéz (főleg kezdőként) boldogulni. Manuálisan kijavítom. Ki lehet jelölni egyszerre a színeket, színt+formát, az sokat gyorsít a folyamaton. Mondjuk én eleve máshogy kezdtem volna neki. Mivel csak a színek változnak, minden alkatrész ugyanaz, lehetett volna LDD extended módban építeni, amikor minden alkatrész egyszínű, és be tudod őket utólag színezni. Akkor csak egy 48x48-as területet kellett volna befedned 1x1 plate-el, majd kijelölgetve kiszínezni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LDD progihasználat
HozzászólásElküldve: 2017. jún. 25. 11:25 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. nov. 6. 10:10
Hozzászólások: 717
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Szóval itt a file:
http://mammutmail.com/hu/download/5a2c1 ... 0a00b00d9e

Sajnos több szinten vannak a platek, emiatt a felülnézetben vékony "lyukak" látszanak egyes sorok között
Sejtem egyébként, hogy miért lett "többszintes". Ekvileg 1x1-es platekből áll az egész, de mivel sok copy-paste volt, amikor többet platet másoltam egyszerre, lehet, hogy egymásra csúszott a másolat az eredetivel. De hogy ezt hogyan tudnám kigyomlálni, fogalmam sincs.

Azért kéne nagy felbontású képfile róla, mert polóra szeretném nyomtatni/nyomtattatni.

_________________
...and may the BRICK be with you!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LDD progihasználat
HozzászólásElküldve: 2017. jún. 25. 11:17 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Hozzászólások: 3319
Tartózkodási hely: Pest-megye
Bármilyen fájlmegosztó megteszi, brickshelfre is lehet, én azt meg dropboxot szoktam használni. Ha gondolod, renderelek neked a kívánt felbontásban. (közvetlenül az előző hsz-t egyben nem kell idézetbe rakni)

*Megnézem a fájlt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LDD progihasználat
HozzászólásElküldve: 2017. jún. 25. 11:11 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. nov. 6. 10:10
Hozzászólások: 717
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Tomi,
Köszönöm.
Itt a file:
http://mammutmail.com/hu/download/5a2c1 ... 0a00b00d9e

_________________
...and may the BRICK be with you!


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Yellow 2017. jún. 25. 11:21-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LDD progihasználat
HozzászólásElküldve: 2017. jún. 25. 11:03 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Hozzászólások: 3319
Tartózkodási hely: Pest-megye
(összevontam a TLC alatt lévő topiccal ezt, mert itt van a helye, a másik már nincs meg)

Minőségi, nagy felbontású kép készítése csak rendereléssel lehetséges, legegyszerűbb a Bluerender, itt az első post-ból töltsd le, a többi adja magát, tényleg csak 3 gombot kell rajta kezelni:
http://www.eurobricks.com/forum/index.p ... e-for-ldd/

Vagy használhatsz Pov-Ray-t is, az profibb, de sokkal bonyolultabb a használata, és jóval erőforrásigényesebb. Ennek ellenére komolyabb dolgokhoz, realisztikusabb képek készítéséhez én ezt ajánlanám.

A nézet beállítása kicsit trükkös, próbálj a jobb gombbal rákattintani a mozaik valamelyik középen lévő alkatrészére (a jobb gombbal kattintva tudod beállítani, mely alkatrész körül forgassa el a nézetet - 5 perc megszokás után nagyon praktikus), és a körül síkba forgatni. Húzogatni a shift lenyomása mellett a jobb gombbal tudod. Az egér érzékenysége (dpi) legyen minél kisebb, akkor pontosabb a forgatás is. Ha távolabbi nézetet állítasz be (kijebb zoomolsz), majd nagyobb felbontású képet renderelsz, az is javíthat a felülnézeten. Az LDD perspektivikus nézetet használ, a távolba futó egyenesek öszeérnek, ellentétben a legtöbb CAD szoftverrel. Ez egyébként nagyon szép, valósághű megjelenítést tesz lehetővé, pozitívum.

Idézet:
Elvileg mindent egymás mellé raktam, mégis, ahogy elkészült a kész modell, a várt sík modell helyett térben helyezte el a plate-eket, 3 rétegbe rakta. Tudom ezt valahogy korrigálni?
Ez furcsán hangzik, de könnyen lehet hogy az automatikus pozicionálás miatt van. Az LDD talán egyetlen hátránya, hogy a kívánt pozíciót néha nehéz elérni, ha túl sok környező kapcsolódási lehetőség áll fenn. Ilyenkor célszerű minden egyebet láthatatlanná tenni, és akkor biztosan ahhoz kapcsolódik, amihez szeretnénk.

Egyébként ha belinkeled ide a feltöltött fájlodat, akkor pontosabban meg lehet mondani, hogy lehetne javítani rajta.

(Az LDD-ben könnyű eljutni egy bizonyos szintre, de ahhoz, hogy mindent meg tudj benne valósítani, pozícionálni, forgatni, stb., elég sok gyakorlás és trükk ismerete szükséges. A sok azt jelenti, hogy tanulmányozni kell kb. 4-5 óráig, átnézni a youtube-on lévő tipp videókat.)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LDD progihasználat
HozzászólásElküldve: 2017. jún. 25. 10:46 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. nov. 6. 10:10
Hozzászólások: 717
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Sziasztok,

Új vagyok az LDD használatában, segítségre lenne szükségem.
Csináltam egy 48x48-as mozaikot, és szeretnék valami nagy felbontású képfilet csinálni a végeredményről. Hogyan tudom ezt megtenni? Egyelőre csak screenshotot találok.
Ráadásul a nézetet nem is pontosan fölülről mutatja, csak majdnem, és nem tudom pont vízszintesre/függőlegesre forgatni. Azt szeretném, ha a végeredmény párhuzamos legyen a monitor oldalaival, mindig egy kicsit elforgatva tudom csak beállítani. Nincs valami finom forgatás?
Lenne még egy kérdésem: Elvileg mindent egymás mellé raktam, mégis, ahogy elkészült a kész modell, a várt sík modell helyett térben helyezte el a plate-eket, 3 rétegbe rakta. Tudom ezt valahogy korrigálni?

Előre is köszönöm.

_________________
...and may the BRICK be with you!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LDD progihasználat
HozzászólásElküldve: 2015. márc. 30. 19:19 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. márc. 31. 20:10
Hozzászólások: 1070
Tartózkodási hely: Hát itt a gép előtt
Köszönöm

_________________
[url=http://www.malug.hu/comxs/viewtopic.php?f=15&t=13058]Eladok[/url]


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LDD progihasználat
HozzászólásElküldve: 2015. márc. 30. 17:52 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Hozzászólások: 3319
Tartózkodási hely: Pest-megye
Edit/Preferences


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LDD progihasználat
HozzászólásElküldve: 2015. márc. 30. 16:53 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. márc. 31. 20:10
Hozzászólások: 1070
Tartózkodási hely: Hát itt a gép előtt
Én még csak ezt a lehetőséget sem találom a programban. Merre találom?

_________________
[url=http://www.malug.hu/comxs/viewtopic.php?f=15&t=13058]Eladok[/url]


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LDD progihasználat
HozzászólásElküldve: 2015. márc. 30. 10:31 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2004. márc. 8. 17:30
Hozzászólások: 5928
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary
Konyvtaroslany írta:
Ha pedig egyik sem, akkor vegyek új videokártyát, vagy várjak az LDD újabb verziójára.

:mrgreen:


félOFF - LDView-ban ki/be lehet kapcsolni az élezést (is). Bár asszem az meg OpenGL gyorsítást használ.

Akos


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LDD progihasználat
HozzászólásElküldve: 2015. márc. 30. 9:51 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Hozzászólások: 3319
Tartózkodási hely: Pest-megye
Akár az is lehet, de nekem sincs túl extra kártyám (GeForce 8600 GT - 8 éves), és semmi gond nincs. Az újabb verzió nem hiszem, hogy megoldja az inaktív mezőket. Ha annyi megér Neked, egy directX vagy vga driver frissítés megoldhatja. Persze ha túl régi a kártya, lehet hogy eleve nem támogatja a komolyabb megjelenítést.

Erről jut eszembe: egy másik gépünkön nem megy az LDD megjelenítése (maga a program fut), villódzik, fekete csíkok váltakoznak csak. Ez is lehet driver probléma, vagy inkább hardver?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 190 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Következő

Időzóna: UTC


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
POWERED_BY
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség