MALUG

Magyar LEGO Users Group
Pontos idő: 2017. okt. 23. 4:17

Időzóna: UTC




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 53 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Csepel D566
HozzászólásElküldve: 2017. okt. 11. 16:12 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Hozzászólások: 3325
Tartózkodási hely: Pest-megye
hotto írta:
Ezek szerint, ha járatom, akkor előbb-utóbb ismét problémamentesen fog menni előre is? De fennáll a veszélye, hogy hátrafelé fog megszorulni?
Érdemesnek látod sima fogaskerekekkel átvinni a hajtást, kiváltva a két főtengely közötti knob wheel-t? A "főtengelyek" és a féltengelyek között nagyon jól működik.

Nem, nem. Ha járatod a knob wheelt, egyre csak rosszabb lesz, mert folyamatosan kopik. A szorulás attól is lehet, hogy az adott helyzetben különbözöen vannak terhelve a tengelyek. Igen, homlokfogaskerekes hajtás esetén nem kell a knob wheel, mindenképp érdemes 16 fogú fogaskerékkel helyettesíteni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Csepel D566
HozzászólásElküldve: 2017. okt. 10. 21:09 
Offline

Csatlakozott: 2017. júl. 22. 21:07
Hozzászólások: 28
Ezek szerint, ha járatom, akkor előbb-utóbb ismét problémamentesen fog menni előre is? De fennáll a veszélye, hogy hátrafelé fog megszorulni?
Csak az első tengelynél van ez a megoldás, hogy síkban hajt (párhuzamosan forgatva két a "főtengelyt"). A hátsóknál egy-egy motor hajtja a jobb, illetve bal oldali kerekeket. Annak ellenére, hogy össze van kötve a két féltengely, sokkal kisebb az ellenállása.
Érdemesnek látod sima fogaskerekekkel átvinni a hajtást, kiváltva a két főtengely közötti knob wheel-t? A "főtengelyek" és a féltengelyek között nagyon jól működik.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Csepel D566
HozzászólásElküldve: 2017. okt. 10. 20:47 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Hozzászólások: 3325
Tartózkodási hely: Pest-megye
hotto írta:
a síkban lévő knob wheel kapcsolatok akadnak. Előre haladásnál először kattog, majd teljesen le is blokkolja a hajtást. Hátrafelé viszont semmi gond. Ennek mi lehet az oka?
Az, hogy a knob wheel fogszáma 4, ez nagyon kevés. Így amint egy kis terhelést is kap, elkezd jelentősen súrlódni (mivel folyamatosan változik a kapcsolódási pontjuk), nagyon rossz hatásfokkal működik. Ezért is ajánlott csak végszükség esetén alkalmazni. Azt tudom elképzelni, hogy hátramenetben azért nincs gond, mert akkor a másik oldala érintkezik a fogaknak, ami nincs annyira elkopva, mint az előremenetben használt. Azonban valószínűleg nem ez lesz mögötte, egyszerűen van egy ilyen jelenség a Lego alkatrészek apró tökéletlenségei, lötyögései, stb. miatt, hogy egy hajtásrendszert visszafelé forgatva már jelentősen akad/szorul az egész, periodikusan.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Csepel D566
HozzászólásElküldve: 2017. okt. 10. 20:22 
Offline

Csatlakozott: 2017. júl. 22. 21:07
Hozzászólások: 28
Haladtam valamit a kabinnal. A homlokrész még erősen hiányos alkatrészek hiánya miatt. Eredetileg zöldet szerettem volna, de marad a sárga.

https://bricksafe.com/pages/hotto/csepel-d566

Ami viszont új probléma, hogy a síkban lévő knob wheel kapcsolatok akadnak. Előre haladásnál először kattog, majd teljesen le is blokkolja a hajtást. Hátrafelé viszont semmi gond. Ennek mi lehet az oka?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Csepel D566
HozzászólásElküldve: 2017. okt. 1. 13:47 
Offline

Csatlakozott: 2017. júl. 22. 21:07
Hozzászólások: 28
Kipróbáltam egyszerűbb mintázatú kerékkel, javított a helyzeten.
De a hosszabb konzolok megoldották a problémát!
A képen nem tudom, hogy mennyire látszik, de sokkal jobban kitéríthető a kerék, fordul rendesen.

Már "csak" a kabin van hátra...

https://bricksafe.com/pages/hotto/csepel-d566


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Csepel D566
HozzászólásElküldve: 2017. szept. 25. 21:03 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Hozzászólások: 3325
Tartózkodási hely: Pest-megye
Egy háromtengelyes, ilyen 1 --- 1 - 1 tengelyelrendezéssel, nem mérhető össze a kanyarodási képesség tekintetében, egy kéttengelyessel. A szélesség is sokat számít, a tiéd viszonylag az. A kerekek a mintázatuk miatt jól belekapaszkodnak a nem sík (padló) terepbe. Nem próbáltad más, simább felületű kerékkel? (csak az elv miatt, tudom, nem jó rá kisebb)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Csepel D566
HozzászólásElküldve: 2017. szept. 25. 18:38 
Offline

Csatlakozott: 2017. júl. 22. 21:07
Hozzászólások: 28
Szőnyeg és járólap vegyesen. Kipróbáltam füvön és homokon is, nem lett sokkal jobb.
Az áttételt és a konzolokat még meg variáltam át.
Viszont a kormányzott kerekek kitérített állapotban is jól kapaszkodnak, nem akadnak.
Néztem a videókat a trial versenyekről, ezektől a képességektől még távol van...
Ahol szempont a kanyarodás, ott csúnyán leszerepelnék. A kéttengelyes gépeitek simán megfordulnak, az enyémnek szüksége lenne vagy 10 "Y"-ra. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Csepel D566
HozzászólásElküldve: 2017. szept. 24. 22:47 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Hozzászólások: 3325
Tartózkodási hely: Pest-megye
A fehér fogaskerék egyéni dolog, ha neked úgy könnyebb, hagyd benne. Csak néha a legrosszabbkor szabályozza le a nyomatékot. Távirányítóval a végállásnál lekapcsolás gyerekjáték. A difi hiánya, a tengelyelrendezés, a kormányzási szög okozhatja a nagy fordulókört, de a 3 méter elég sok. Szőnyegen volt ez?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Csepel D566
HozzászólásElküldve: 2017. szept. 24. 21:50 
Offline

Csatlakozott: 2017. júl. 22. 21:07
Hozzászólások: 28
Ilyen lett mozgás közben (nagy nehezen sikerült a feltöltés):
https://www.youtube.com/watch?v=VDjukjmyb38

Féltem a holtjátékól, de egyáltalán nem lötyög. A rugózást is elég jól tolerálja. Viszont hosszabbra kell majd vennem (3-ról 4-re) a forgó konzolokat a nagyobb kitérítés miatt.
A fehér fogaskerék hiánya nem kínozza majd a motort? Nem tudom olyan gyorsan lekapcsolni végállásnál.

Egyébként kanyarodáskor nagyon hiányzik a differenciálmű, túlságosan jól kapaszkodnak a kerekek. Kell vagy 3 méter átmérőjű kör a 180°-os fordulathoz... :) Terepen, laza talajon remélem jobb lesz!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Csepel D566
HozzászólásElküldve: 2017. szept. 24. 21:27 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Hozzászólások: 3325
Tartózkodási hely: Pest-megye
Elég egyedi lett a kormányzás, ötletes. Nem nagy a holtjátéka? Ha lassú, akkor ne áttételezd le annyira (80x, ha jól látom), illetve a fehér fogaskereket is érdemes kivenni. Vagy esetleg tedd közvetlenül a motor után.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Csepel D566
HozzászólásElküldve: 2017. szept. 24. 20:31 
Offline

Csatlakozott: 2017. júl. 22. 21:07
Hozzászólások: 28
Így sikerült a "kormányzás kialakítása 2.0" projekt:
https://bricksafe.com/pages/hotto/csepel-d566

Elfordítja gond nélkül, de borzasztó lassú és kicsi a fordítás szöge. Terepen eddig működik (mármint a hajtás), de még bőven kell tesztelni. Ha műxik, akkor jöhet a kabin.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Csepel D566
HozzászólásElküldve: 2017. szept. 24. 15:13 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Hozzászólások: 3325
Tartózkodási hely: Pest-megye
Idézet:
Persze, szívesen veszem a felajánlást!

Én így szoktam megerősíteni a kormányzó 6 hosszú link befogását:
https://bricksafe.com/files/Tamas_Juhas ... 00x435.jpg

Idézet:
ha a gömbcsukló függőlegesen van, akkor nem tud akkora szögben elfordulni a lengőkar, amit a féltengelyek legfelső és legalsó helyzete megkíván. Ha vízszintesen van beépítve a gömbcsukló tengelye, akkor függőleges síkban nem korlátozza semmi.
Igen, bárhogy is áll, az egyik tulajdonságnak előnyös, a másiknak hátrányos (rugóút vs. kormányzás működés).


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Csepel D566
HozzászólásElküldve: 2017. szept. 19. 18:57 
Offline

Csatlakozott: 2017. júl. 22. 21:07
Hozzászólások: 28
Persze, szívesen veszem a felajánlást!

Első próbálkozásra azért építettem így, mert ha a gömbcsukló függőlegesen van, akkor nem tud akkora szögben elfordulni a lengőkar, amit a féltengelyek legfelső és legalsó helyzete megkíván. Ha vízszintesen van beépítve a gömbcsukló tengelye, akkor függőleges síkban nem korlátozza semmi.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Csepel D566
HozzászólásElküldve: 2017. szept. 18. 21:31 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Hozzászólások: 3325
Tartózkodási hely: Pest-megye
Idézet:
Hosszútávon működhet, ha az összekötő nagyobb átmérőjű lyukjába sima tengely kerül? Lezárva mindkét végén, hogy csak lötyögjön, de ne tudjon kiesni.
Ha a holtjáték - mint írtad is - belefér neked, igen, működhet, úgy biztosabb lesz. De a gömbcsuklós kapcsolatot is be lehet úgy építeni, hogy sehogy se tudjon kijönni, nagy erőknél se. Ha érdekel, mutatok erről képet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Csepel D566
HozzászólásElküldve: 2017. szept. 18. 8:03 
Offline

Csatlakozott: 2017. júl. 22. 21:07
Hozzászólások: 28
Tomi írta:
Valóban sokkal jobb, szépen veszi az akadályokat. Elöl azért is jön ki a gömbcsukló (és idővel a tengelyről is le fognak húzódni az alkatrészek, ha nem stoppos végűt használsz, mint pl.: https://www.flickr.com/photos/129961553 ... 935276970/ ), mert a húzóerő irányával egyezik a gömbcsuklós "pin" elmozdulási lehetőségének iránya. Ilyenkor mindig állítva szokták berakni a pin-t, és a 6 hosszú szürke linket is 90 fokkal elforgatva, állítva érdemes elhelyezni: https://i.pinimg.com/originals/2c/f8/71 ... 0c75e0.jpg

Így lesz a legerősebb, illetve még lehet ez után is kisebb erősítéseket berakni.

A kormányzás motoros megoldása is szép kihívás lesz.


Stoppos végűt kipróbáltam a lengőkaroknál, sokkal masszívabb lett, köszönöm a tanácsot.

A gömbcsukló elforgatása segít, csak ezzel megbukik az eredeti elképzelésem a kormányzásra, mert már nem lesz elég hely.
Hosszútávon működhet, ha az összekötő nagyobb átmérőjű lyukjába sima tengely kerül? Lezárva mindkét végén, hogy csak lötyögjön, de ne tudjon kiesni.
(Ennyit a kormány holtjátékáról... a jogsi megszerzésekor ezt a tételt húztam műszakin :) )


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 53 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
POWERED_BY
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség