MALUG

Magyar LEGO Users Group
Pontos idő: 2017. dec. 11. 16:58

Időzóna: UTC




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 58 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Csepel D566
HozzászólásElküldve: 2017. okt. 25. 21:32 
Offline

Csatlakozott: 2017. júl. 22. 21:07
Hozzászólások: 31
Köszönöm, de ez még elég szerény tudású a Tieitekhez képest.

A mérleg méretével volt gondom, mert a gép letakarta a kijelzőt! :D
De végül csak sikerült egy közdarabbal: 2467g idáig.

Már megtaláltam ezt a videót, és azt is, ahol épített pálya van erre a célra. Pont ezért bizonytalanodtam el, az én monstrumom nem bír ekkora terheléseket. Próbáltam kint is, a lazább homokos talajon jobban teljesít.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Csepel D566
HozzászólásElküldve: 2017. okt. 25. 19:34 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Hozzászólások: 3330
Tartózkodási hely: Pest-megye
Valóban nagyon jól néz ki, büszke lehetsz rá. :ty109:

Idézet:
Végre lett, egy azonos súlycsoportú gép mint a Rábám
Volt azért pár előtte is, a Gaz nekem 2 kiló, és ugyanúgy 108-as kerekű, mint ez a Csepel, Zsolti.. :)

Méréshez vegyél egy grammos digitális mérleget, ma már ezek mind mérnek 5 kilóig, de minimum 3-ig, azzal már boldogulni fogsz.

Idézet:
Van lehetőség versenykörülmények között lemérni a képességeit? Itthon könyvekből, gyerekek fakockáiból, szivacsból csináltam akadályokat, de az azért nem az igazi...
Ezek, amiket felsoroltál teljesen jók, ha beltéri a verseny, sokszor hasonló dolgokból vannak az akadályok: https://www.youtube.com/watch?v=I02zQFwTEP4 De nem nagy kihívás terepet találni, vidd ki valahova a természetbe, egy köves-faágas szakasz visszaadja a versenykörülményeket.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Csepel D566
HozzászólásElküldve: 2017. okt. 25. 12:40 
Offline

Csatlakozott: 2017. júl. 22. 21:07
Hozzászólások: 31
Köszönöm!
A terepen azért lekerül majd róla a plató. Az első tengely rugózásán kellett állítani, marha nagy lett a kabin tömege. Le sem tudom mérni a konyhai mérlegen! :)

Van lehetőség versenykörülmények között lemérni a képességeit? Itthon könyvekből, gyerekek fakockáiból, szivacsból csináltam akadályokat, de az azért nem az igazi...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Csepel D566
HozzászólásElküldve: 2017. okt. 24. 18:03 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2004. máj. 21. 20:47
Hozzászólások: 850
Tartózkodási hely: Eger
Nagyon szuper!
Még egy kis kormány meg ülések :wink:
Végre lett, egy azonos súlycsoportú gép mint a Rábám / http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=4362561 /
Mindenki a kis gépeket építette annak idején :?

_________________
Technic Zsolti

Képgalériám


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Csepel D566
HozzászólásElküldve: 2017. okt. 23. 15:54 
Offline

Csatlakozott: 2017. júl. 22. 21:07
Hozzászólások: 31
Kicseréltem, most már egész jól megy. Ha csak a derékszögű hajtás marad, akkor sokkal könnyebben megy.

Haladtam a kabinnal is:

https://bricksafe.com/pages/hotto/csepel-d566

Valami ilyesmi akart lenni:

https://www.google.hu/search?q=csepel+d ... mrPTjsoKjM:

Bekerült a világítás is, egyelőre alkatrész hiányok miatt csak az egyik oldalra.
Zöld színben jobb lett volna, de most már marad a sárga.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Csepel D566
HozzászólásElküldve: 2017. okt. 11. 16:12 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Hozzászólások: 3330
Tartózkodási hely: Pest-megye
hotto írta:
Ezek szerint, ha járatom, akkor előbb-utóbb ismét problémamentesen fog menni előre is? De fennáll a veszélye, hogy hátrafelé fog megszorulni?
Érdemesnek látod sima fogaskerekekkel átvinni a hajtást, kiváltva a két főtengely közötti knob wheel-t? A "főtengelyek" és a féltengelyek között nagyon jól működik.

Nem, nem. Ha járatod a knob wheelt, egyre csak rosszabb lesz, mert folyamatosan kopik. A szorulás attól is lehet, hogy az adott helyzetben különbözöen vannak terhelve a tengelyek. Igen, homlokfogaskerekes hajtás esetén nem kell a knob wheel, mindenképp érdemes 16 fogú fogaskerékkel helyettesíteni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Csepel D566
HozzászólásElküldve: 2017. okt. 10. 21:09 
Offline

Csatlakozott: 2017. júl. 22. 21:07
Hozzászólások: 31
Ezek szerint, ha járatom, akkor előbb-utóbb ismét problémamentesen fog menni előre is? De fennáll a veszélye, hogy hátrafelé fog megszorulni?
Csak az első tengelynél van ez a megoldás, hogy síkban hajt (párhuzamosan forgatva két a "főtengelyt"). A hátsóknál egy-egy motor hajtja a jobb, illetve bal oldali kerekeket. Annak ellenére, hogy össze van kötve a két féltengely, sokkal kisebb az ellenállása.
Érdemesnek látod sima fogaskerekekkel átvinni a hajtást, kiváltva a két főtengely közötti knob wheel-t? A "főtengelyek" és a féltengelyek között nagyon jól működik.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Csepel D566
HozzászólásElküldve: 2017. okt. 10. 20:47 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Hozzászólások: 3330
Tartózkodási hely: Pest-megye
hotto írta:
a síkban lévő knob wheel kapcsolatok akadnak. Előre haladásnál először kattog, majd teljesen le is blokkolja a hajtást. Hátrafelé viszont semmi gond. Ennek mi lehet az oka?
Az, hogy a knob wheel fogszáma 4, ez nagyon kevés. Így amint egy kis terhelést is kap, elkezd jelentősen súrlódni (mivel folyamatosan változik a kapcsolódási pontjuk), nagyon rossz hatásfokkal működik. Ezért is ajánlott csak végszükség esetén alkalmazni. Azt tudom elképzelni, hogy hátramenetben azért nincs gond, mert akkor a másik oldala érintkezik a fogaknak, ami nincs annyira elkopva, mint az előremenetben használt. Azonban valószínűleg nem ez lesz mögötte, egyszerűen van egy ilyen jelenség a Lego alkatrészek apró tökéletlenségei, lötyögései, stb. miatt, hogy egy hajtásrendszert visszafelé forgatva már jelentősen akad/szorul az egész, periodikusan.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Csepel D566
HozzászólásElküldve: 2017. okt. 10. 20:22 
Offline

Csatlakozott: 2017. júl. 22. 21:07
Hozzászólások: 31
Haladtam valamit a kabinnal. A homlokrész még erősen hiányos alkatrészek hiánya miatt. Eredetileg zöldet szerettem volna, de marad a sárga.

https://bricksafe.com/pages/hotto/csepel-d566

Ami viszont új probléma, hogy a síkban lévő knob wheel kapcsolatok akadnak. Előre haladásnál először kattog, majd teljesen le is blokkolja a hajtást. Hátrafelé viszont semmi gond. Ennek mi lehet az oka?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Csepel D566
HozzászólásElküldve: 2017. okt. 1. 13:47 
Offline

Csatlakozott: 2017. júl. 22. 21:07
Hozzászólások: 31
Kipróbáltam egyszerűbb mintázatú kerékkel, javított a helyzeten.
De a hosszabb konzolok megoldották a problémát!
A képen nem tudom, hogy mennyire látszik, de sokkal jobban kitéríthető a kerék, fordul rendesen.

Már "csak" a kabin van hátra...

https://bricksafe.com/pages/hotto/csepel-d566


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Csepel D566
HozzászólásElküldve: 2017. szept. 25. 21:03 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Hozzászólások: 3330
Tartózkodási hely: Pest-megye
Egy háromtengelyes, ilyen 1 --- 1 - 1 tengelyelrendezéssel, nem mérhető össze a kanyarodási képesség tekintetében, egy kéttengelyessel. A szélesség is sokat számít, a tiéd viszonylag az. A kerekek a mintázatuk miatt jól belekapaszkodnak a nem sík (padló) terepbe. Nem próbáltad más, simább felületű kerékkel? (csak az elv miatt, tudom, nem jó rá kisebb)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Csepel D566
HozzászólásElküldve: 2017. szept. 25. 18:38 
Offline

Csatlakozott: 2017. júl. 22. 21:07
Hozzászólások: 31
Szőnyeg és járólap vegyesen. Kipróbáltam füvön és homokon is, nem lett sokkal jobb.
Az áttételt és a konzolokat még meg variáltam át.
Viszont a kormányzott kerekek kitérített állapotban is jól kapaszkodnak, nem akadnak.
Néztem a videókat a trial versenyekről, ezektől a képességektől még távol van...
Ahol szempont a kanyarodás, ott csúnyán leszerepelnék. A kéttengelyes gépeitek simán megfordulnak, az enyémnek szüksége lenne vagy 10 "Y"-ra. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Csepel D566
HozzászólásElküldve: 2017. szept. 24. 22:47 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Hozzászólások: 3330
Tartózkodási hely: Pest-megye
A fehér fogaskerék egyéni dolog, ha neked úgy könnyebb, hagyd benne. Csak néha a legrosszabbkor szabályozza le a nyomatékot. Távirányítóval a végállásnál lekapcsolás gyerekjáték. A difi hiánya, a tengelyelrendezés, a kormányzási szög okozhatja a nagy fordulókört, de a 3 méter elég sok. Szőnyegen volt ez?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Csepel D566
HozzászólásElküldve: 2017. szept. 24. 21:50 
Offline

Csatlakozott: 2017. júl. 22. 21:07
Hozzászólások: 31
Ilyen lett mozgás közben (nagy nehezen sikerült a feltöltés):
https://www.youtube.com/watch?v=VDjukjmyb38

Féltem a holtjátékól, de egyáltalán nem lötyög. A rugózást is elég jól tolerálja. Viszont hosszabbra kell majd vennem (3-ról 4-re) a forgó konzolokat a nagyobb kitérítés miatt.
A fehér fogaskerék hiánya nem kínozza majd a motort? Nem tudom olyan gyorsan lekapcsolni végállásnál.

Egyébként kanyarodáskor nagyon hiányzik a differenciálmű, túlságosan jól kapaszkodnak a kerekek. Kell vagy 3 méter átmérőjű kör a 180°-os fordulathoz... :) Terepen, laza talajon remélem jobb lesz!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Csepel D566
HozzászólásElküldve: 2017. szept. 24. 21:27 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Hozzászólások: 3330
Tartózkodási hely: Pest-megye
Elég egyedi lett a kormányzás, ötletes. Nem nagy a holtjátéka? Ha lassú, akkor ne áttételezd le annyira (80x, ha jól látom), illetve a fehér fogaskereket is érdemes kivenni. Vagy esetleg tedd közvetlenül a motor után.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 58 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
POWERED_BY
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség