MALUG

Magyar LEGO Users Group
Pontos idő: 2018. júl. 18. 18:19

Időzóna: UTC




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 34 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2013. okt. 17. 14:12 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010. ápr. 12. 11:00
Hozzászólások: 3350
Ahogy elnezem trukkozott a keszito es nem axle-on vannak a kerekek, hanem egy 2 stud hosszu connector peg with cross axle-on. Az pont belemegy a peg reszevel az elembe az egyik oldalrol es el is tud forogni. Viszont ha ilyet hasznal, akkor a kerek tul tavol lenne, ezert egy vekony es kerek alatetlemez kell a kerek es a kilogo 1 stud hosszu axle kozze.

ps: Megepitettem LDD-ben es a program szerint legalis.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013. okt. 17. 13:44 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2004. dec. 23. 15:02
Hozzászólások: 1966
Tartózkodási hely: Nagykanizsa-Keszthely-Veszprém
Ennek nem találtam más helyet, ezért ide raktam:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=5964751
Alapból egész jó kis model.
De én konkrétan 1 részletét néztem ki magamnak kritizálásra. :)
Ez pedig az első kerék kormányzásának megoldása.
A darabhasználat alapvetően jó... csak nem értem, hogy forog el a tangely a barna alkatrészben. :ty102:
Az ugye az itt látható bal alsó alkatrész barnában:
http://www.brickshelf.com/gallery/solic ... 080758.jpg
Én arra jutottam, hogy csak úgy kivitelezhető így a kerék forgása, ha meg van furva az alkatrész, és már nem + a belseje, hanem O.
Ezért raktam végülis a kerülendő technikák közé. :)
Érdekelne, hogy szerintetek lehet-e más alternatíva a képen látható megoldásra úgy, hogy nem megfúrt. (tehát csak én tévedek... )


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013. szept. 10. 15:24 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Hozzászólások: 3334
Tartózkodási hely: Pest-megye
Mint egyes előző esetekben, maga az elv jó, és valószínűleg csak kipróbálásra épült (arra meg aztán szinte minden mindegy), de ez tökéletesen mutatja, hogyan ne fogjuk be a derékszögű hajtást/áttételeket:
http://fotki.yandex.ru/users/nike2103/v ... 1/?page=10
http://fotki.yandex.ru/users/nike2103/v ... 2/?page=10
(amúgy innovatív a konstrukció, maga a szinkronszerkezet hasonló elrendezésű az igazi autókban)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013. jún. 22. 10:12 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2004. márc. 8. 17:30
Hozzászólások: 5932
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary
Az viszont király, hogy a vezetőfülke kétfunkciós. Akár hegesztőmaszkként is használható.

Akos


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2013. jún. 22. 9:18 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Hozzászólások: 3334
Tartózkodási hely: Pest-megye
Te jó ég:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=530144
:ty120:
Ezzel igazából egy baj van: semmi köze a TT-hez, vagy bármilyen komolyabb terepgéphez (márpedig a trial-os gépek a legkomolyabbak között vannak). Csak hátsókerékhajtás, ráadásul difivel. Az a baj ezzel is, mint sok mással, hogy a TT-t egyenlőnek nézik a terepjáróval (mondjuk ez még az se). Talán egy emberi kézfejen ha át tud menni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2012. aug. 7. 21:41 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Hozzászólások: 3334
Tartózkodási hely: Pest-megye
---


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tomi 2013. nov. 21. 16:58-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2012. jún. 20. 12:38 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Hozzászólások: 3334
Tartózkodási hely: Pest-megye
Ebben az első felfüggesztés értelmetlen:

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=421810

Pont fordítva kellene bedönteni(hátrafelé), mert így alig rugózik(abból adódóan, hogy szinte merőleges a rugó hosszirányára a rá ható erő):
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=4359816

Ezt a helyzetet se árt elkerülni: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=4359811


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2012. jún. 1. 18:51 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Hozzászólások: 3334
Tartózkodási hely: Pest-megye
Ez nem igaz:

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=504670

Már utánozzák is.. ebből is látszik, hogy a hozzánemértés határtalan. :ty120:

Az eredetihez amúgy sokan írták a videóhoz, hogy milyen jó.. hűha.. ha humbug, akkor az a minimum hogy nem dicsérik.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2012. máj. 21. 21:43 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2005. nov. 4. 19:17
Hozzászólások: 853
Tartózkodási hely: Budapest
Hehe, ezt a váltós dolgot még 12 sebességesnek is el lehetne adni, ha az RC egységről lenne működtetve => 3 elektromos teljesítmény fokozat, hozzá 2 sebesség, az 6, és még lehet játszani azzal, h 1 v 2 motor hajt és már meg is van a 12. Csodálatos marketing, használhatatlan alkotás :).

Szóval ja, amint írtad, ha a sebesség csökkentése esetén nem nő a nyomaték, akkor kuka az egész váltó, értelmetlen. :)

_________________
Üdv:
Laci
BSm


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2012. máj. 20. 9:27 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Hozzászólások: 3334
Tartózkodási hely: Pest-megye
A most következő nem biztos, hogy idevaló, de a sima seoc-ba nem lenne jó, mivel olyasvalamiről van szó, ami tulajdonképpen másnak látszik, mint ami: http://www.youtube.com/watch?v=FlwSgsmrtHo

Azt írja, hogy 4 sebességes távirányítású váltó. Ha jól megnézitek, rögtön látszik, hogy szó nincs négy sebességről, csak kettőről. Persze a videón szépen látszik, ahogy nő a fordulatszám, hűha, stb(innen látszik, mennyit ér a laikus tecsősök véleménye, rögtön jön az újongás, pedig nem is látják, miről van szó.) Igen ám, de ahogy az építő is írja:

"I linked two rc buggy engines together via a differential, so making one engine turn creates half speed so the engine has an "easy job" and when the first engines is on full speed I can turn the second engine on for top speed."

Tehát mi történik? Ha felváltunk kettesbe, nő a fordulatszám és a nyomaték is. :shock: Egy váltóban pedig az a lényeg, hogy ha feljebb váltunk, csökkenjen a nyomaték és növekedjen a fordulatszám. Lefele váltáskor fordítva, nő a nyomaték és csökken a fordulatszám. Érthető, hiszen két motor hajt, és egy difivel vannak összekötve, egyik oldaláról az egyik, a másikról a másik motor hajt be. Ha csak az egyik hajt, akkor fele olyan gyorsan forog a difi, mint akkor, amikor mindkettő hajt. Ezért nem nő a nyomaték, amikor kevesebb a fordulatszám, mert nem áttétellel, hanem a motorok üzemével csökkenti a fordulatszámot. Innentől kezd érdekes lenni, mert ha csak a fordulatszámot nézzük, ez egy kétszeres lassítás, de inkább arról van szó, hogy a két motorból álló egységet fél vagy egész teljesítményen üzemelteted.

Tehát ez a "váltó" gyakorlatilag azt csinálja, amit a PF sebességszabályzó: a teljesítményt növeli/csökkenti. (A között vált, hogy egy vagy két motor hajtson, és persze van utána még egy rendes váltó is, a "2x2 sebesség" így jön ki.) Szóval becsapós, nem?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2012. máj. 6. 10:33 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Hozzászólások: 3334
Tartózkodási hely: Pest-megye
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=502932
Ebben elég sok minden van, pl.:

- kormányzás:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=5460896
Annyira távol van a fogasléc az első és hátsó tengelyektől, hogy ha teljesen bekormányoz, tuti, hogy önzáró lesz, tehát nehezen(vagy egyáltalán nem) megy visszafelé.

- váltó:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=5460898
Tuti hogy elkattog. Egy ennyire hosszú váltóba több belső összefogó liftarm is kéne. Természetesen a gyorsító áttételek használhatatlanok, az XL motor ezek használatakor nem fogja gyorsabban vinni a kocsit a nagy súlya és a sok áttételből álló hajtáslánc rossz hatásfoka(súrlódás is közrejátszik) miatt. Tehát teljesen felesleges ide az 5 sebesség.

A nagy súlya miatt valószínűleg előbb fog elkattogni a difi vagy lefulladni a motor, minthogy terepezzen(mivel off roader-nek készült).


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2012. máj. 2. 11:06 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Hozzászólások: 3334
Tartózkodási hely: Pest-megye
Ismét egy elkattogós differenciálmű beépítés:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=5251493
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=487968

A megoldás természetesen most is a keretbe építés(ahogy ugyanennél alul van: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=5251491 ). A vicc az, hogy ez a difi még keretben is el tud kattogni ha az XL motor közvetlenül hajtja.

Az első kerékagyak is szét tudnak csúszni( http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=5251491 ), de ez ennél nem igazán számítható hibának, mert egyrészt előbb kattog el a difi, mint alul a fekete 12es fogaskerekek, másrészt rally esetében normál használat során nem nagyon kap olyan nyomatékot, ami szétszedi.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2012. ápr. 27. 18:30 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Hozzászólások: 3334
Tartózkodási hely: Pest-megye
http://www.brickshelf.com/gallery/maste ... tialxl.bmp

No comment...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2012. ápr. 26. 13:29 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Hozzászólások: 3334
Tartózkodási hely: Pest-megye
Tipikusan oldalra/felfelé szétcsúszós kerékrögzítés:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=5450996

Alaphelyzetben jó, de ha megterheljük, "berogynak" a kerekek. Megoldás lehet alulra egy összekötő, vagy egy sima merevtengely a különálló kerékbefogások helyett.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2012. ápr. 18. 10:32 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Hozzászólások: 3334
Tartózkodási hely: Pest-megye
Nico71 jó pár alkotása szinte könyörög, hogy itt szerepelhessen, ez se kivétel:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=501651

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=5443929 - az itt látható kerékagyak szétcsúszásra való hajlama is tipikus hibának számít. Egyszer kipróbáltam, és a technik tengelyek mentén szépen szét is ment az agy, utána kezdődött a fogaskerék kattogás és fogelkenődés. Nem jelentkezik azonnal, de hosszabb távon, keményebb terepen szétmegy.

Ha már itt tartunk, itt van ez a Tatra is:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=413768
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=4533572
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=4259449
- a kúpfogaskerekek itt még könnyebben el tudnak kattogni, ráadásul még útmutató is van hozzá.

A megoldás a befogó keret/alkatrész, pl.:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=5046607
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=5212456
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=5261312


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 34 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő

Időzóna: UTC


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
POWERED_BY
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség