MALUG

Magyar LEGO Users Group
Pontos idő: 2018. dec. 13. 2:50

Időzóna: UTC




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 31 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: pneumatikus motorok
HozzászólásElküldve: 2015. feb. 27. 11:14 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Hozzászólások: 3341
Tartózkodási hely: Pest-megye
Ez nem semmi:
https://www.youtube.com/watch?v=kRgAqQcjdzU

Hagyományos Lego szelep nélküli(!), egyhengeres LPE. A szelep olyan egyszerű, hogy konkrétan a levegőt a hengerbe be és kivezető csövek mechanikus fojtása teszi ki. A videón nagyobb tömegű lendkerék kellett volna, akkor sokkal simábban járna, de a lényeg így is látszik. Akkor már nyomatékot is produkált volna, jelen formájában szinte képtelen tartós nyomatékleadásra. De mindegy is, a lényeg az elv, nagyon ötletes szerintem. Az a jó ebben, hogy nagyon kis ellenállású a "szelep", könnyen vezérelhető. :ty109:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008. dec. 9. 11:48 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2004. dec. 23. 15:02
Hozzászólások: 1966
Tartózkodási hely: Nagykanizsa-Keszthely-Veszprém
Ivan motorjait érdemes nézegetni.
Ez a videó elég meggyőző:
http://www.youtube.com/watch?v=URI_xnyS ... re=related
Ráadásul most dolgozik egy új generációs pneumatikus motoron, ami még pontosabb mint az eddigiek.
(az általa kitalált módszert én már vagy 2 éve kitaláltam, csak egyszer sem valósítottam meg :( )


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008. júl. 30. 13:02 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2004. szept. 16. 18:31
Hozzászólások: 48
Tartózkodási hely: Szekszárd, Hungary
Húúú.. megnéztem ezeket a motorokat és csak annyit tudok mondani, hogy húúúúú... ez nagggyon durva, ha befejeztem az űrhajót én is építek egy ilyen pneumatikus motort :D

_________________
Németh Bence - Pirates gyűjtő /\ Galériám /\ The Captain's Hideout


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008. júl. 20. 12:11 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2004. márc. 8. 17:30
Hozzászólások: 5920
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary
A pneumatikus motor "robbanómotorabb", mint az elektromotor.

Akos


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008. júl. 20. 11:00 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2004. dec. 23. 15:02
Hozzászólások: 1966
Tartózkodási hely: Nagykanizsa-Keszthely-Veszprém
Sokkal nagyobb a nyomaték, ha megfúrtak a munkahengerek, akkor a fordulat is sokkal nagyobb lehet.
De egy nagyon lényeges szempont az az, hogy a fordulat változhat, azaz nem álandó.
Ráadásul kisebb fordulaton ugyanakkora leveő termelés mellett arányosan nagyobb a nyomaték.
De a változó fordulattal már érdemes sebességváltót is építeni a gépbe. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008. júl. 20. 10:07 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 12. 17:02
Hozzászólások: 475
Tartózkodási hely: Szeged
A pneumatikus motorokban mi a jó? Nagyobb nyomatékot képesek leadni, mint a villanymotor, ami sűríti a levegőt? Bocsi, új vagyok a témában, most hallottam először erről, de érdekelne a dolog.
OFF


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008. jún. 17. 17:27 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2004. dec. 23. 15:02
Hozzászólások: 1966
Tartózkodási hely: Nagykanizsa-Keszthely-Veszprém
Igaz, ez módosítás, DE ez egy úgymond lényegtelen módosítás. :)
Ezalatt azt értem, ha te középen szétvágsz egy 1x16-os technic bricket, akkor azt sosem fogod tudni újra 1x16-os technic brick ként használni. (csakha pillanatragasztóval összemarod :twisted: )
Elenben a megfúrt darabokat ugyanúgy lehet használni, mint előtte, sőt, aki még sosem látott életében eredeti kapcsolót, az meg sem mondja, hogy ez nem eredeti. :)
A kis kenés az meg szerintem igazán nem a világ vége, sőt ha én is használtam volna párszor, akkor pár tengelyt és egyéb alkatrészt megmentettem volna a leselejtezéstől... :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008. jún. 17. 16:47 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2004. márc. 8. 17:30
Hozzászólások: 5920
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary
Hát akkor már inkább a kenés, az nem számít módosításnak, pld. el is lehet távolítani szétszedés után. Hanem a felfúrás, na az nálam már kiveri a biztosítékot. Az ugyanis visszafordíthatatlan beavatkozás.

Persze ettől még minden elismerésem az alkotóé. :D

Akos


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008. jún. 17. 15:42 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2005. nov. 4. 19:17
Hozzászólások: 853
Tartózkodási hely: Budapest
Sztem használ. Surlódás azért lehet rendesen, ha végeztetnek vele munkát, s az pillanatok alatt felmelegíti a felületeket, s akár meg is olvadhatnak.Gondolom ilyen fordulatszám centrikus motortervezésnél nem elhanyagolható a legkisebb ellenállás sem, úgyh valószínűtlennek tartom, h nem használna.
(ha már a rendes kenés se fogadható el, akkor gondolom a kapcsolók és plusz kenése sem :))

_________________
Üdv:
Laci
BSm


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008. jún. 17. 12:52 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2004. dec. 23. 15:02
Hozzászólások: 1966
Tartózkodási hely: Nagykanizsa-Keszthely-Veszprém
Ezt csak én írtam, hogy szerintem... nem biztos hogy használ.
Egyébként ha nem használ úgy is tökéletesen működik, csakhát kicsit meg tudná növelni a darabok élettartamát, ha használna. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008. jún. 17. 11:34 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2004. dec. 23. 15:02
Hozzászólások: 1966
Tartózkodási hely: Nagykanizsa-Keszthely-Veszprém
Hát nemtom mennyire kopik, de azért biztosan kopik valamennyire.
A tengelyek súrlódnak a legjobban, ahol a liftarmokkal össze vannak kapcsolva a pneumatikákkal.
Különösebb intenzív kopási hely nincs, legalábbis asszem.
De esetleg... lehet hogy van egy kis nem lego a dologban, ezzal csak egy kics súrlódáscsökkentőre gondolok, szerintem a szilikon spray csodákra képes. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008. jún. 17. 11:06 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2004. ápr. 12. 20:55
Hozzászólások: 1139
Tartózkodási hely: Budapest IV ker
Azért már itt nem elhanyagolható a surlódás, meg a kopás sem...

Annó Ákos oriáskereke is durván kopott, de ez túltesz mindenen...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008. jún. 17. 11:01 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2004. dec. 23. 15:02
Hozzászólások: 1966
Tartózkodási hely: Nagykanizsa-Keszthely-Veszprém
Hát 14-16 év alatt tényleg nemigazán. :)
Elenbe aki megérti mit szabad és mit nem szabad vele csinálni, annak tökéletes. 8)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008. jún. 17. 10:09 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2004. márc. 8. 17:30
Hozzászólások: 5920
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary
Azért ez már gyerek kezébe nem való...

Akos


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008. jún. 17. 9:40 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2004. dec. 23. 15:02
Hozzászólások: 1966
Tartózkodási hely: Nagykanizsa-Keszthely-Veszprém
Iván egy kicsit tovább fejlesztette a motort.
Megfurta a pneus kapcsolók lyukait is, meg ugye a pneumatikus munkahengerek lyukait is.
Íme az eredmény:
http://www.youtube.com/watch?v=XtdhHZLJ ... jasno.com/
3200-as fordulat, a furásokat leszámítva nincs semmilyen darab módosítás és ugye 100% lego az egész.
Nem rossz. :)
Ennek lehet elkérem majd az építési útmutatóját. :)
Ez csak egy V6-os, de egy V12-es egész jól elhajtana akármilyen nagy kütyümet. :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 31 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő

Időzóna: UTC


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
POWERED_BY
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség