pneumatikus motorok

Mások alkotásai

HozzászólásSzerző: bikicsmilan » 2008. jún. 2. 6:58

Vajon ez az alkatrész csak az átalakítástól lett ilyen viharvert vagy a használatban is kopik?
Avatar
bikicsmilan
 
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2007. jún. 27. 8:53
Tartózkodási hely: Óbuda

HozzászólásSzerző: Zoli » 2008. máj. 30. 10:21

Íme mégegy srác:
http://www.youtube.com/user/rickd3508
Szerintem olyan sokat nem ért a motorokhoz, hisz csak lemásolta Ivánét.
Ellenben alaposabb módosításokat hajtott végre a darabokon:
http://i61.photobucket.com/albums/h44/r ... C00057.jpg
http://i61.photobucket.com/albums/h44/r ... C00058.jpg
http://i61.photobucket.com/albums/h44/r ... C00085.jpg
A videóin látszik, hogy mekkora fordulata van a motorjainak...
Avatar
Zoli
 
Hozzászólások: 1966
Csatlakozott: 2004. dec. 23. 15:02
Tartózkodási hely: Nagykanizsa-Keszthely-Veszprém

HozzászólásSzerző: bikicsmilan » 2008. máj. 3. 21:26

Bizony, egyre jobban érdekel a Technic, mióta ezt az órát szerelem. Egyre többet tudok a fogaskerekekről :wink: Viszont a motorokhoz még nem sokat konyítok :oops:
Avatar
bikicsmilan
 
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2007. jún. 27. 8:53
Tartózkodási hely: Óbuda

HozzászólásSzerző: Zoli » 2008. máj. 3. 19:21

Ennek az oldalnak a tulajdonosa:
http://www.idic.at/
Mondjuk az oldal kb 2 hetes. :lol:
a www.nicjasno.com/forum -ról ismerem.
Ott összegyült elég sok technic imáddó. Pontosabban talán ez az egyetlen olyan forum a világon, ahol csak technic dolgokat lehet találni.
Ezt a forumot még Alex Zorko hozta létre. Ő az új generációs lego motorok megalkotója. Új generációs az annyit tesz, hogy simán futó, gyors akadásmentes, és az igazihoz hasonló.
Mostmár Iván is hasonló szinten van, sőt... :)
Mondjuk mostmár én is tudnék akármilyent építeni, de ő tényleg nagyon aktívan foglalkozik velük.
Ha nyitott vagy a technicre is, akkor regelj a forumon. :)
Mondjuk nem igazán aktív mostanában a forum, ritkábban irogatunk már hsz-okat. Amikor csak a malugon és ott volt topikja a liebherr ltm 1200-asomnak, akkor mint utólak kiderült vagy 30-40 holland regisztrált csak a topikom miatt. Hogy befejeződött a projektem így szépen lassan ők is elkoptak.
De a topikok nézetsége viszont napról napra nő. :)
Avatar
Zoli
 
Hozzászólások: 1966
Csatlakozott: 2004. dec. 23. 15:02
Tartózkodási hely: Nagykanizsa-Keszthely-Veszprém

HozzászólásSzerző: bikicsmilan » 2008. máj. 3. 18:36

Ki ez az Iván? Nagyon nagy fazon! Levelezel vele?
Avatar
bikicsmilan
 
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2007. jún. 27. 8:53
Tartózkodási hely: Óbuda

HozzászólásSzerző: Zoli » 2008. máj. 2. 12:00

Megint csak Iván. :D
4 hengeres soros motor, 1640-es fordulattal. :)
http://www.brickshelf.com/gallery/idic/ ... 700rpm.mov
Avatar
Zoli
 
Hozzászólások: 1966
Csatlakozott: 2004. dec. 23. 15:02
Tartózkodási hely: Nagykanizsa-Keszthely-Veszprém

HozzászólásSzerző: Zoli » 2008. ápr. 29. 21:53

Ivan elkészítette legújabb motorját, ami a pillanatnyilagi csúcstechnológiát foglalja magában.
http://www.brickshelf.com/gallery/idic/ ... 60_rpm.mpg
Nos gondolom most azt kérdezitek, hogy mi olyan csúcs ebben a motorban, amikor csak 6 hengeres, hiszen a v8-as az nagyobb?
Nah de azért ez nem ilyen egyszerű. :)
8 hengerből gondolkodva ez a legjobb legoból kivitelezhető motor. A V6-os. Így még spórolunk is 2 hengert.
Nahde gondoljatok csak bele, a soros négyes motorból álandóan 2 henger dolgozik, hiszen van olyan amikor 2 holtponton van. A v8-as motorban ugyan 8 henger van, de ebből álandóan csak 4 henger dolgozik, hiszen van olyan amikor 4 henger holtponton van.
A boxer 6osban is van olyan, amikor 2 henger van holtponton.
Nah de a V6-osban abban max csak egy henger lehet holtponton, azaz mindig 5 henger dolgozik. Ez sokat számít. Ez azért van, mert a főtengely 120fokonként van elforgatva a többiben használatos 90 fokhoz képest, és a hengerek pedig 90 fokot zárnak be. Enneka 2 számnak pedig a legkisebb közös többszöröse 360, ezért csak 1 henger van holtponton. :)
Mondjuk ha építene valaki egy olyan V8-as motort, amiben a hengerek mondjuk 60 vagy 120 fokos szöget zárnak be, akkor az még jobb lenne, de ezt nehéz kivitelezni...
A V6-os az pont olyan erőt képes generálni, mint amilyent egy soros hatos tudna. :)
Fejlődünk a korral. 8)
Avatar
Zoli
 
Hozzászólások: 1966
Csatlakozott: 2004. dec. 23. 15:02
Tartózkodási hely: Nagykanizsa-Keszthely-Veszprém

HozzászólásSzerző: Zoli » 2008. ápr. 27. 14:23

Nem, igaziból csak tolnak a munkahengerek.
Az 1 hengeresre illetve azokra a 2 hengeresekre, ahol a főtengely 180fokkal van elforgatva, azért kell lendkerék, hogy mozdítsa át a hengereket a holtponton. Persze ha már mozgásban van a gép, akkor a lendület ezt megteszi, de indulásnál ezek nélkül nem tudna semmit sem csinálni.
Avatar
Zoli
 
Hozzászólások: 1966
Csatlakozott: 2004. dec. 23. 15:02
Tartózkodási hely: Nagykanizsa-Keszthely-Veszprém

HozzászólásSzerző: bikicsmilan » 2008. ápr. 27. 12:49

Persze, azt hiszem, ha valami többhengeres, akkor az húz is, nemcsak tol. Csak az egyhengeres gépeknél van az, hogy csak tol, ezért kell ezekre lendkerék. Persze lehet, hogy rosszul tudom, a gépekben nem vagyok annyira otthon; bár az óra-projekt most biztos, hogy megdob kicsit műszakilag.
Avatar
bikicsmilan
 
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2007. jún. 27. 8:53
Tartózkodási hely: Óbuda

HozzászólásSzerző: Zoli » 2008. ápr. 26. 10:39

Olyan szinten indokolt lenne a gőzmo ony, hogy valaki már többet is csinált:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=rekok
A lego pneumatikák maximálisan 3 bar nyomással mennek.
És egy sima oneumatikus motornak max 400 lehet a fordulata.
Ez azért van, mert a pneumatikákon túl kicsi a lyukak átmérője. És nem tud elég gyorsan áramolni a levegő.
Azoknak a motoroknak, amiknek ekkora fordulatuk van, meg vannak furva a nyílásaik. Eredetileg 1mm az átmérő, ezt ki lehet furni kettesre. Így érhető el a 4-szeres, vagy még többszörös fordulat. (a rés nagysága négyzetesen nő (R)négyzet x pí))
Ezek a pneumatikus motorok azonban erősebbek mint a sima ilyen magasnyomással működő kütyük. Ugyanis itt nem csak nyomnak a munkahengerek, hanem húznak is. :)
Egyébként a nagy scaniám motorjának a fordulata csak kb 300 volt...
Avatar
Zoli
 
Hozzászólások: 1966
Csatlakozott: 2004. dec. 23. 15:02
Tartózkodási hely: Nagykanizsa-Keszthely-Veszprém

HozzászólásSzerző: bikicsmilan » 2008. ápr. 26. 5:32

Az egészen nagy nyomás! Ahhoz képest a játék gőzgépem egy bar nyomáson is óriási fordulatszámon pörög! :lol:
Na persze más a helyzet, ha egy ötkilós gépet kell kerekeken elvinni. Ahhoz világos, hogy nagyobb nyomás kell. Amúgy ezek a pneumatikus motorok jobban hasonlítanak a gőzmotorokra, mint a robbanómotorokra, mert ez a dugattyú nem szív, nem sűrít, nem gyújt, csak nyomul a sűrített levegő bele a hengerbe, a másik szelepen meg kipufog. Szóval indokolt lenne egy gőzmozdony :D
Avatar
bikicsmilan
 
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2007. jún. 27. 8:53
Tartózkodási hely: Óbuda

HozzászólásSzerző: Zoli » 2008. ápr. 25. 20:03

Egy ilyennek folyamatos 3 bar nyomás kell, és nagyon gyorsan eszi a levegőt.
Valahogy úgy képzeld el, ha egy pneumatikus tartályt felnyomsz 3 bar-ig, akkor azzal kb 2-3-szor fordul körbe a főtengely. :roll:
Avatar
Zoli
 
Hozzászólások: 1966
Csatlakozott: 2004. dec. 23. 15:02
Tartózkodási hely: Nagykanizsa-Keszthely-Veszprém

HozzászólásSzerző: bikicsmilan » 2008. ápr. 25. 19:12

Ja, nincs nagy gyakorlatom a motorok terén :oops:
Avatar
bikicsmilan
 
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2007. jún. 27. 8:53
Tartózkodási hely: Óbuda

HozzászólásSzerző: Zoli » 2008. ápr. 24. 20:50

Mikromotor? :lol:
Szerintem egy 220-as kompresszorról megy. :twisted:
Avatar
Zoli
 
Hozzászólások: 1966
Csatlakozott: 2004. dec. 23. 15:02
Tartózkodási hely: Nagykanizsa-Keszthely-Veszprém

HozzászólásSzerző: bikicsmilan » 2008. ápr. 24. 19:36

Nagyon vad ez a kocsi! De mi sűríti hozzá a levegőt? Bele van építve egy mikromotor?
Avatar
bikicsmilan
 
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2007. jún. 27. 8:53
Tartózkodási hely: Óbuda

ElőzőKövetkező

Vissza: SEOC

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég