MALUG

Magyar LEGO Users Group
Pontos idő: 2018. júl. 18. 8:38

Időzóna: UTC




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 31 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008. jún. 2. 6:58 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2007. jún. 27. 8:53
Hozzászólások: 138
Tartózkodási hely: Óbuda
Vajon ez az alkatrész csak az átalakítástól lett ilyen viharvert vagy a használatban is kopik?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008. máj. 30. 10:21 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2004. dec. 23. 15:02
Hozzászólások: 1966
Tartózkodási hely: Nagykanizsa-Keszthely-Veszprém
Íme mégegy srác:
http://www.youtube.com/user/rickd3508
Szerintem olyan sokat nem ért a motorokhoz, hisz csak lemásolta Ivánét.
Ellenben alaposabb módosításokat hajtott végre a darabokon:
http://i61.photobucket.com/albums/h44/r ... C00057.jpg
http://i61.photobucket.com/albums/h44/r ... C00058.jpg
http://i61.photobucket.com/albums/h44/r ... C00085.jpg
A videóin látszik, hogy mekkora fordulata van a motorjainak...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008. máj. 3. 21:26 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2007. jún. 27. 8:53
Hozzászólások: 138
Tartózkodási hely: Óbuda
Bizony, egyre jobban érdekel a Technic, mióta ezt az órát szerelem. Egyre többet tudok a fogaskerekekről :wink: Viszont a motorokhoz még nem sokat konyítok :oops:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008. máj. 3. 19:21 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2004. dec. 23. 15:02
Hozzászólások: 1966
Tartózkodási hely: Nagykanizsa-Keszthely-Veszprém
Ennek az oldalnak a tulajdonosa:
http://www.idic.at/
Mondjuk az oldal kb 2 hetes. :lol:
a www.nicjasno.com/forum -ról ismerem.
Ott összegyült elég sok technic imáddó. Pontosabban talán ez az egyetlen olyan forum a világon, ahol csak technic dolgokat lehet találni.
Ezt a forumot még Alex Zorko hozta létre. Ő az új generációs lego motorok megalkotója. Új generációs az annyit tesz, hogy simán futó, gyors akadásmentes, és az igazihoz hasonló.
Mostmár Iván is hasonló szinten van, sőt... :)
Mondjuk mostmár én is tudnék akármilyent építeni, de ő tényleg nagyon aktívan foglalkozik velük.
Ha nyitott vagy a technicre is, akkor regelj a forumon. :)
Mondjuk nem igazán aktív mostanában a forum, ritkábban irogatunk már hsz-okat. Amikor csak a malugon és ott volt topikja a liebherr ltm 1200-asomnak, akkor mint utólak kiderült vagy 30-40 holland regisztrált csak a topikom miatt. Hogy befejeződött a projektem így szépen lassan ők is elkoptak.
De a topikok nézetsége viszont napról napra nő. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008. máj. 3. 18:36 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2007. jún. 27. 8:53
Hozzászólások: 138
Tartózkodási hely: Óbuda
Ki ez az Iván? Nagyon nagy fazon! Levelezel vele?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008. máj. 2. 12:00 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2004. dec. 23. 15:02
Hozzászólások: 1966
Tartózkodási hely: Nagykanizsa-Keszthely-Veszprém
Megint csak Iván. :D
4 hengeres soros motor, 1640-es fordulattal. :)
http://www.brickshelf.com/gallery/idic/ ... 700rpm.mov


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008. ápr. 29. 21:53 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2004. dec. 23. 15:02
Hozzászólások: 1966
Tartózkodási hely: Nagykanizsa-Keszthely-Veszprém
Ivan elkészítette legújabb motorját, ami a pillanatnyilagi csúcstechnológiát foglalja magában.
http://www.brickshelf.com/gallery/idic/ ... 60_rpm.mpg
Nos gondolom most azt kérdezitek, hogy mi olyan csúcs ebben a motorban, amikor csak 6 hengeres, hiszen a v8-as az nagyobb?
Nah de azért ez nem ilyen egyszerű. :)
8 hengerből gondolkodva ez a legjobb legoból kivitelezhető motor. A V6-os. Így még spórolunk is 2 hengert.
Nahde gondoljatok csak bele, a soros négyes motorból álandóan 2 henger dolgozik, hiszen van olyan amikor 2 holtponton van. A v8-as motorban ugyan 8 henger van, de ebből álandóan csak 4 henger dolgozik, hiszen van olyan amikor 4 henger holtponton van.
A boxer 6osban is van olyan, amikor 2 henger van holtponton.
Nah de a V6-osban abban max csak egy henger lehet holtponton, azaz mindig 5 henger dolgozik. Ez sokat számít. Ez azért van, mert a főtengely 120fokonként van elforgatva a többiben használatos 90 fokhoz képest, és a hengerek pedig 90 fokot zárnak be. Enneka 2 számnak pedig a legkisebb közös többszöröse 360, ezért csak 1 henger van holtponton. :)
Mondjuk ha építene valaki egy olyan V8-as motort, amiben a hengerek mondjuk 60 vagy 120 fokos szöget zárnak be, akkor az még jobb lenne, de ezt nehéz kivitelezni...
A V6-os az pont olyan erőt képes generálni, mint amilyent egy soros hatos tudna. :)
Fejlődünk a korral. 8)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008. ápr. 27. 14:23 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2004. dec. 23. 15:02
Hozzászólások: 1966
Tartózkodási hely: Nagykanizsa-Keszthely-Veszprém
Nem, igaziból csak tolnak a munkahengerek.
Az 1 hengeresre illetve azokra a 2 hengeresekre, ahol a főtengely 180fokkal van elforgatva, azért kell lendkerék, hogy mozdítsa át a hengereket a holtponton. Persze ha már mozgásban van a gép, akkor a lendület ezt megteszi, de indulásnál ezek nélkül nem tudna semmit sem csinálni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008. ápr. 27. 12:49 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2007. jún. 27. 8:53
Hozzászólások: 138
Tartózkodási hely: Óbuda
Persze, azt hiszem, ha valami többhengeres, akkor az húz is, nemcsak tol. Csak az egyhengeres gépeknél van az, hogy csak tol, ezért kell ezekre lendkerék. Persze lehet, hogy rosszul tudom, a gépekben nem vagyok annyira otthon; bár az óra-projekt most biztos, hogy megdob kicsit műszakilag.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008. ápr. 26. 10:39 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2004. dec. 23. 15:02
Hozzászólások: 1966
Tartózkodási hely: Nagykanizsa-Keszthely-Veszprém
Olyan szinten indokolt lenne a gőzmo ony, hogy valaki már többet is csinált:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=rekok
A lego pneumatikák maximálisan 3 bar nyomással mennek.
És egy sima oneumatikus motornak max 400 lehet a fordulata.
Ez azért van, mert a pneumatikákon túl kicsi a lyukak átmérője. És nem tud elég gyorsan áramolni a levegő.
Azoknak a motoroknak, amiknek ekkora fordulatuk van, meg vannak furva a nyílásaik. Eredetileg 1mm az átmérő, ezt ki lehet furni kettesre. Így érhető el a 4-szeres, vagy még többszörös fordulat. (a rés nagysága négyzetesen nő (R)négyzet x pí))
Ezek a pneumatikus motorok azonban erősebbek mint a sima ilyen magasnyomással működő kütyük. Ugyanis itt nem csak nyomnak a munkahengerek, hanem húznak is. :)
Egyébként a nagy scaniám motorjának a fordulata csak kb 300 volt...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008. ápr. 26. 5:32 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2007. jún. 27. 8:53
Hozzászólások: 138
Tartózkodási hely: Óbuda
Az egészen nagy nyomás! Ahhoz képest a játék gőzgépem egy bar nyomáson is óriási fordulatszámon pörög! :lol:
Na persze más a helyzet, ha egy ötkilós gépet kell kerekeken elvinni. Ahhoz világos, hogy nagyobb nyomás kell. Amúgy ezek a pneumatikus motorok jobban hasonlítanak a gőzmotorokra, mint a robbanómotorokra, mert ez a dugattyú nem szív, nem sűrít, nem gyújt, csak nyomul a sűrített levegő bele a hengerbe, a másik szelepen meg kipufog. Szóval indokolt lenne egy gőzmozdony :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008. ápr. 25. 20:03 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2004. dec. 23. 15:02
Hozzászólások: 1966
Tartózkodási hely: Nagykanizsa-Keszthely-Veszprém
Egy ilyennek folyamatos 3 bar nyomás kell, és nagyon gyorsan eszi a levegőt.
Valahogy úgy képzeld el, ha egy pneumatikus tartályt felnyomsz 3 bar-ig, akkor azzal kb 2-3-szor fordul körbe a főtengely. :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008. ápr. 25. 19:12 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2007. jún. 27. 8:53
Hozzászólások: 138
Tartózkodási hely: Óbuda
Ja, nincs nagy gyakorlatom a motorok terén :oops:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008. ápr. 24. 20:50 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2004. dec. 23. 15:02
Hozzászólások: 1966
Tartózkodási hely: Nagykanizsa-Keszthely-Veszprém
Mikromotor? :lol:
Szerintem egy 220-as kompresszorról megy. :twisted:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008. ápr. 24. 19:36 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2007. jún. 27. 8:53
Hozzászólások: 138
Tartózkodási hely: Óbuda
Nagyon vad ez a kocsi! De mi sűríti hozzá a levegőt? Bele van építve egy mikromotor?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 31 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő

Időzóna: UTC


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
POWERED_BY
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség