MALUG

Magyar LEGO Users Group
Pontos idő: 2018. szept. 25. 3:55

Időzóna: UTC




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 124 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Technic
HozzászólásElküldve: 2010. jún. 14. 11:40 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Hozzászólások: 3335
Tartózkodási hely: Pest-megye
Zoli írta:
olyan lego daruval, ami csak "fel van fogatva" valahova, elméletileg bármekkora súly megemelhető.
Pl építenék egy olyan darut, amiben 1000 mozgó és álló csiga van simán meg lehetne emelni egy... őőő... házat.
Igaz kb 1cm-t emelne rajt 24 óra alatt, de megemelné. :)


Igen, ezt gondolom én is. Egyszerűen el kell osztani a súlyt a kampók között. Az már mondjuk olyan lenne, mintha 100 db
ilyen Philo féle "asztalos" daru lenne összekapcsolva. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Technic
HozzászólásElküldve: 2010. jún. 13. 19:12 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2004. dec. 23. 15:02
Hozzászólások: 1966
Tartózkodási hely: Nagykanizsa-Keszthely-Veszprém
Az én darum teherbírása nem sok... sőt... viszonylag kevés. Max kb 5 kilóra saccolnám.
De az én darumban rengeteg "gyenge" pont van:
-Első sorban a turntable
-Gém
-A nem pont erre tervezett szerkezeti felépítés (igazit modellezi kis darabokból, és nem pont úgy helyezkednek el a merevítések, ahogy a legerősebbek lennének...)

Philo gépében egyik gyenge pont sem található meg.
A legerősebb "rendes" lego daru ez:
http://www.texbrick.com/model_marinecrane/index.html
Max kapacitás fölött itt is a gém adja föl...
A turntable pedig elég erős, de nem mobil daruba beépíthető méretű.
Ez elképzelhető, hogy erősebb turntable-el bír:
http://www.texbrick.com/model_craneproj/index.html
(ilyent fogok majd én is használni az óriás daru projectemben, és nagyon bosszant, hogy ez az ötlet már kb 10 éve a fejemben van, de ő előbb építette meg :? :? :? :? :? :( :( :( :( :( )

Nah de... lényeg a lényeg... olyan lego daruval, ami csak "fel van fogatva" valahova, elméletileg bármekkora súly megemelhető.
Pl építenék egy olyan darut, amiben 1000 mozgó és álló csiga van simán meg lehetne emelni egy... őőő... házat.
Igaz kb 1cm-t emelne rajt 24 óra alatt, de megemelné. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Technic
HozzászólásElküldve: 2010. jún. 13. 14:21 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010. feb. 9. 10:31
Hozzászólások: 734
Tartózkodási hely: közvetlenül a hátad mögött!
A fogaskerekek nagyon kattognak. Végül is jó szerkezet! Azért szerintem ennél sokkal nem lehet LEGO motorokkal felemelni. De már ilyet is nehéz csinálni.

_________________
BRICKSHELF: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=csanusz11
csanusz

BRICLINK: http://www.bricklink.com/store.asp?p=csanusz11 (jelszó: malugbolt)

csanusz11


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Technic
HozzászólásElküldve: 2010. jún. 13. 9:01 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Hozzászólások: 3335
Tartózkodási hely: Pest-megye
Ez az igazi súlyemelés: :shock:
http://www.philohome.com/hoist/hoist.htm
44 kg-t emelt maximum.

Kíváncsi vagyok, meddig lehetne elmenni. :) Szerintem csak az anyagmennyiség és a fémkampók száma szab határt.
(persze azért nem tonnákra gondolok :) )
Zoli? A Te nagy darud mennyit is bír el? (tudom, az más kategória, az önjáró)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Technic
HozzászólásElküldve: 2010. jún. 5. 20:33 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. okt. 21. 19:37
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Pécs (mellett)
Ezek a 8868-as remake-ek tényleg nagyon jók. Sokat gondolkozom azon, hogy milyen jópofa lenne megépíteni régi "nagy" készleteket modern elemekből. Próbálkoztam egy-két dologgal én is, de valahogy nem az igazi... :?
Mellesleg pont a 8868-as kapcsán gondoltam hogy de jó lenne megújítani, aztán a napokban láttam, hogy már más is próbálkozott vele. Ami nem tetszik, hogy gyakorlatilag mindenki a 8285-t alakítja át, pedig megjelenéségben szerintem teljesen más. Tudom, hogy "tök egyformák" de nekem nem. A 8868 olyan mint egy régi koszos-poros-olajos gyöngyszem, a 8285, meg egy nagy amerikai vontató, ami csak egyenesen tud menni a naplementében.
Ez amit mbmc linkelt (az első) viszont tényleg nagyon jó! Örülök, hogy beraktad!
(kár, hogy nincs fekete pf-es elemtartó)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Technic
HozzászólásElküldve: 2010. jún. 3. 12:16 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Hozzászólások: 3335
Tartózkodási hely: Pest-megye
Ez szerintem kiválóan meg van csinálva:

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=433149

Nagyon ötletesen modernizálta ezt a klasszikus készletet, és ugyanazok a funkciói is, ugyanúgy megoldva. :) Versenyre épült,
több is van, pl: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=433009 és http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=433087

Ezek is jók, az előbbi azért jobban tetszik, érdekes elegye a 8285-nek és a 8868-nak. külön jó pont a hátsó tengelyeken a dupla kerék.
De ha választani kéne, melyik sikerült a legjobban, mindenképp az elsőre(legelőszőr linkelt) szavaznék.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Technic
HozzászólásElküldve: 2010. máj. 19. 15:14 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. okt. 21. 19:37
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Pécs (mellett)
http://www.brothers-brick.com/2010/05/16/mahjga-bridges-the-gap/
Láttátok már?
Nekem nagyon tetszik. Maga az ötlet, a kivitelezés, és a bemutatás is remek lett! Tetszik, hogy nem kötéllel mozgatja a hidat, illetve, hogy sok ízből áll a híd járófelülete. Ahhoz képest, hogy eléggé összetett lett a híd, mégsem ment a sok technika a fesztáv rovására, mert a 48cm-es hasznos fesztáv, már elég jól hangzik.
Na, meg a sötétzöld-narancs színpárosítás sem mindennapi egy technic moc-nál.
Vélemények?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Technic
HozzászólásElküldve: 2010. máj. 2. 18:44 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Hozzászólások: 3335
Tartózkodási hely: Pest-megye
Nem. A fogaskerekek bírják, azok csak akkor törnek, ha nagyon nagy rajtuk a nyomaték, stb. A motor nem bírja
a fokozatnak megfelelő sebességgel hajtani. Azért, mert minél több fogaskerék van a hajtásláncban, annál
több erő vész el. Sokkal jobb a motor tengelyére dugni a kereket közvetlenül, mint pl. 10 db 1:1 áttételen
keresztül hajtani. (próbáld ki - sokkal, sokkal gyengébb!)

Ezek általános gépészeti dolgok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Technic
HozzászólásElküldve: 2010. máj. 2. 18:21 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010. feb. 9. 10:31
Hozzászólások: 734
Tartózkodási hely: közvetlenül a hátad mögött!
Azt akarjátok mondani, hogy amikor a kerék egyenlő gyorsaságú a motorral, vagy gyorsabb, akkor a kettő közti fogaskerekek alig bírják?

_________________
BRICKSHELF: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=csanusz11
csanusz

BRICLINK: http://www.bricklink.com/store.asp?p=csanusz11 (jelszó: malugbolt)

csanusz11


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Technic
HozzászólásElküldve: 2010. máj. 2. 18:16 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Hozzászólások: 3335
Tartózkodási hely: Pest-megye
Az egyes, kettes, max. hármas, amiben még valamennyire jól megy. A sok fokozata a technika miatt van benne,
bikernek igaza van, nem bírja, szóval használhatóság szempontjából kb. az 5., 6., 7. fokozat teljesen felesleges.

A féknek sincs értelme, csak technika. De nagyon jól meg van oldva, csúcs a gép. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Technic
HozzászólásElküldve: 2010. máj. 2. 14:23 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010. feb. 9. 10:31
Hozzászólások: 734
Tartózkodási hely: közvetlenül a hátad mögött!
Ötösben sem mehet? Há' akkor négyesben repülne le az asztalról!

_________________
BRICKSHELF: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=csanusz11
csanusz

BRICLINK: http://www.bricklink.com/store.asp?p=csanusz11 (jelszó: malugbolt)

csanusz11


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Technic
HozzászólásElküldve: 2010. máj. 2. 12:29 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. márc. 30. 12:13
Hozzászólások: 1129
Tartózkodási hely: Bad Neustadt, Németország
csanusz11 írta:
Éééértem! :ty120: De végül is mehetne 5ösben is, csak akkor lerepülne az asztalról! :lol: Ha jól látom, akkor az első kerekeken még fék is van! :shock:

Nem éééérted. :)
Nem mehetne 5ösben, mert nem bírna. A motor nem elég erős hozzá. Max vánszorogna.

_________________
BrickShelf


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Technic
HozzászólásElküldve: 2010. máj. 2. 11:05 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010. feb. 9. 10:31
Hozzászólások: 734
Tartózkodási hely: közvetlenül a hátad mögött!
Éééértem! :ty120: De végül is mehetne 5ösben is, csak akkor lerepülne az asztalról! :lol: Ha jól látom, akkor az első kerekeken még fék is van! :shock:

_________________
BRICKSHELF: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=csanusz11
csanusz

BRICLINK: http://www.bricklink.com/store.asp?p=csanusz11 (jelszó: malugbolt)

csanusz11


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Technic
HozzászólásElküldve: 2010. máj. 2. 10:17 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Hozzászólások: 3335
Tartózkodási hely: Pest-megye
Azért, mert az egyre gyorsabb áttételeken több erő vész el, mert rosszabb a hatásfokuk.
Pl.:
1-es: 1:5-ös lassítás - jó hatásfok, van erő
.
.
.
5-ös: pl. 1:1 --> a motor direktben hajt, amennyit a motor fordul, annyit a kerék. A motor és a kerék
között sok fogaskerék is van a Bugattiban, mindegy melyik fokozatban. Így a sok 1:1, vagy gyorsító
áttétel közben vész el az erő.

ALAPtételek:
1.:
Hatásfok: itt az, hogy a motor teljesítményének hány százaléka jut el a kerekekig.
2.:
A legtöbb erő mindig a gyorsító áttételeken vész el, rossz a hatásfokuk. Aztán jön az 1:1-es, és a legjobbak
a lassító áttételek.
Ebben a kocsiban a lassabb sebességfokozatoknál is sok fogaskerék viszi át a nyomatékot a kerekekig, de
ilyenkor csaknem folyamatos LASSÍTÁS van a motortól. De a gyorsabb fokozatoknál is közel ugyanannyi fogaskerék
van, csak GYORSÍTÁSSAL, vagy 1:1-el. És(igen, így nem kezdjük) mivel a gyorsítás rosszabb HATÁSFOKÚ,
ezért húzza rosszabban a motor a magas fokozatokban.

Nem véletlenül megy a videóban is egyes-kettesben. A magasabb fokozatok csak úgy vannak megmutatva, amikor a
levegőben pörög a jobb hátsó kerék. :wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Technic
HozzászólásElküldve: 2010. máj. 2. 9:09 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010. feb. 9. 10:31
Hozzászólások: 734
Tartózkodási hely: közvetlenül a hátad mögött!
Miért veszne el az erő a két leggyorsabb sebességnél?

_________________
BRICKSHELF: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=csanusz11
csanusz

BRICLINK: http://www.bricklink.com/store.asp?p=csanusz11 (jelszó: malugbolt)

csanusz11


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 124 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Következő

Időzóna: UTC


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
POWERED_BY
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség