MALUG

Magyar LEGO Users Group
Pontos idő: 2017. dec. 13. 15:13

Időzóna: UTC




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 9 hozzászólás ] 

Értékelés
Kiváló 54%  54%  [ 15 ]
32%  32%  [ 9 ]
Közepes 14%  14%  [ 4 ]
Gyenge 0%  0%  [ 0 ]
Rossz 0%  0%  [ 0 ]
Szavazatok száma : 28
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: 7898 - Cargo Train Deluxe
HozzászólásElküldve: 2010. dec. 13. 18:19 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2004. ápr. 1. 19:40
Hozzászólások: 60
Tartózkodási hely: Budapest XV.
benne rejlő lehetőség
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008. dec. 29. 23:04 
Offline

Csatlakozott: 2008. szept. 28. 12:23
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: Békéscsaba
régóta nem írt senki... most jutottam hozzá 1hez. nagyon meggyőzött!!! a kerekeken van gumi tapadó, csak az igényes kialakítás miatt nem látszik... a kidolgozottság példás, a minifigek szuperek!
sokan szídják a sebességet... nos én energiser tölthető akkukat használok, lehet ezért, de a friss elemekkel a sebbességet nem érdemes 5ös fölé emelni, mert elszáll a daruskocsi.:)
irdatlanul jól megy, 1esben egyenesben szépen gurul, 2esben viszont már kanyaban vagy váltón is simán megindítja a szerelvényt. nem tudom hogy ez a bika elemek miatt van e...
3 szerelvényt külön-külön irányírhatok egyszerre 1 pályán!
remálem a PF- vonatok is ezen a sínen fognak üzemelni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006. dec. 27. 8:46 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2006. szept. 25. 17:15
Hozzászólások: 28
Tartózkodási hely: Föld
na most karácsonykor hozzájutottam egy ilyen szetthez.(igyekszek saját véleményeket írni ,mások tapasztalatait nem veszem alapul,persze lesznek hasonló dolgok
összességében tényleg nagyon jó szett,bár enegem ért kisebb nagyobb meglepetés
-útmutatók közül az egyik kicsit megsérült,az első lap kicsit felszakadt,bár én jobbszeretem ha egy szettnek az útmutatói egy füzetben vannak
-dark gray és és az gray színeket elég nehéz megkülönböztetni az útmutatóban
-az egyik váltó gyárilag ROSSZ volt,nem váltoot semmit,de szerencsére
meg lehetett csinálni csinálni
-a darus wagonban elég nehezen érhető el a tekerő
-a mozdonyvezetőjénél túl sok vezeték van ha az egyik vezetéket rákötjük a lámpára
kb ennyi "negatívuma" van ,de regeteg jó darab,autók,minifigek száma elegendő,használható funkciók,kürt ,lámpa,vészfék
nekem nyagyon bejön ez a szett.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006. nov. 14. 9:39 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2005. jan. 10. 12:19
Hozzászólások: 178
Tartózkodási hely: Makó
A vasúti kerekek és sínek úgy vannak elkészítve, hogy a tengelynek van egy kis holtjátéka, így egy kéttengelyes kocsi is simán követi a pályát, anélkül, hogy elfordulna a tengelye körül. Persze egy nagyon hosszú kocsi két tengellyel egy kis sugarú kanyarban megszorulna, de ez gyakorlatilag lego-ban nem szokott előfordulni, ha mégis, raksz rá egy turntable-t, mint pl. Multipla, és kész (de sztem ő is inkább azért rakott rá, hogy a kapcsolók elfordulhassanak a kanyarban, de ez már egy másik sztori). Lényeg, ha megnézed, egyik készletben sem turntable-el fordulnak a 2tengelyes kocsik.

Félreértés ne essék! Nem rossz ez az új motor, sőt! A levehető küllős kerekek szuperek! Senkit sem szeretnék elijeszteni tőle. Csupán az a véleményem, hogy ha komolyabb szerelvényeket kell mozgatni bonyolultabb pályán, esetleg sok elindulással és megállással, talán megérheti beruházni egy régi motorra is. De nem "gagyi" az új sem.
Ami a talit illeti, szerintem mindenki kíváncsi lenne rá, én viszont már MOC-ot szeretnék belőle készíteni, szóval ha megoldható, mindenképp hozd el!

Így nézett ki, amikor kinyitottam:
http://www.brickshelf.com/gallery/piszk ... c03436.jpg

Ezek az általánosan használható alkatrészek - hogy meg tudjátok becsülni, mennyit adnak hozzá:
http://www.brickshelf.com/gallery/piszk ... c03445.jpg

Összerakva:
http://www.brickshelf.com/gallery/piszk ... 03452b.jpg

Közelről:
http://www.brickshelf.com/gallery/piszk ... 03453b.jpg

Napsütésben, teljes pompájában:
http://www.brickshelf.com/gallery/piszk ... c03462.jpg

Mozdony:
http://www.brickshelf.com/gallery/piszk ... c03479.jpg

Darus vagon:
http://www.brickshelf.com/gallery/piszk ... c03487.jpg

Teljes galéria:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=207554


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006. nov. 13. 19:46 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2006. szept. 25. 17:15
Hozzászólások: 28
Tartózkodási hely: Föld
megnéztem összerakásiátés nem jöttem rá hogy kanyarban a az autót szállító és piros vagon hogy kanyarodik,mert elvileg nincs semmi turntable vagy hasonló a vagon alján?most hogy van pontosan?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006. okt. 7. 16:55 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2005. okt. 9. 20:57
Hozzászólások: 638
Tartózkodási hely: Budapest, Érd
piszkosfreddy írta:
Rakomány: tényleg szánalmas a 10 db 1x1 rounded brick, de plate alatt mit értesz?
Ami a motort illeti, ezekkel a vagonokkal nem roszz, de én inkább a súlyosabb santa fe vagonokkal kísérleteztem: az s-kanyarban való elindulás igencsak gondot okoz, emelkedőn még nem is mertem tesztelni.


Sajnos a szeneskocsi már össze volt állítva mire hazaértem és volt benne egy marék light bluish 1x1 round brick és dark bluish gray 1x1 round plate. Mivel máshová nem hiányzott, gondolom ezt szánták rakománynak. Erre írtam, hogy szerintem kevés.

A súlyosabb kocsikra nem tudok mit mondani, soha nem volt Santa Fe-m, de ha kiszámolod a 2. terhelésben lévő kocsik összsúlyát az közel 2 kg.
Ebben benne van a készlet összes vagonja és a 2db 10015 személyvagon meg a gőzmozdony a széntároló kocsival. A 2db 10015-öt BL-en rendeltem így tudom, hogy a súlya több mint 700gr volt, a mozdony a kis kocsival is majdnem ennyi lehet, gondolom összességében a szerelvény a 2kg-ot közelíti. És ez a "gagyi" motor is megbírkózik vele, sőt elég szép időt fut.

Biztos alulmaradna egy 9V motorral folytatott versenyben, de nekem nem volt és azt hiszem nem is lesz 9V vonatom. Csupán azt szerettem volna "bizonyítani" a mérési eredményekkel, hogy nem kell megijedni a 9V-n felnőtt LEGO fan-ok lenéző hozzászólásaitól, ez az RC-s vonat is kiválón alkalmas a játékra. Sőt az aksik is egész jól bírják.

Azóta építettem egy nagy pályát, ott lehet döngetni az egyenes szakaszokon. A váltóknál és S kanyaroknál a nem forgózsámolyos vagonok miatt le kell lassítani, de szerintem ez konstrukciós hiba. A 16 stud hosszú plate-re épített vagonok nem viselik jól a gyors kanyarvételeket. Friss aksival az alappályán max fokozaton el is szálltak a kanyarban. Kicsit "fáradtabb" akiskkal már nem siklik ki a szerelvény.

Kérdeztem Gergőt, hogy a találkozón lesz-e RC-s terepasztal, mert akkor elvinnék egy szerelvényt és mindenki kedvére kipróbálhatná.

_________________
Borda R.
[url=http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=345622]Medieval Life - saját készletek[/url]


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006. okt. 7. 15:55 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2005. jan. 10. 12:19
Hozzászólások: 178
Tartózkodási hely: Makó
Nagyon tetszik brob elemzése is!
Néhány hozzáfűzni valóm.
Ami a doboz méretét illeti, én élveztem vele a metrózást, mert mindenki megnézte, és 19 éves korom ellenére nem lenéző pillantásokkal szembesültem.
A csomagolás: én személyszerint az összes részegység zacskóját egyszerre bontottam ki, hogy nehezebb legyen megtalálni a darabokat. Ez már fanatizmus, de anno is így volt ez. Igaz, így este fél 11-re végeztem, kb. 3 órán át történő építés után, de alatta egy kis Star Wars zene segített a koncentrálásban. :)
Szerintem a vagonok eléggé kidolgozottak a 100-as sorozathoz képest, mert abban pl. egy santa fe kocsi 40 $, ha ezt vennénk alapul, drágább lenne az egész szet. a pálya valóban kicsi, de ez sajna mindig is így volt, sőt, eddig még kisebbek voltak! De ez nem véletlen, vmi marketing kell mindenhova.
Rakomány: tényleg szánalmas a 10 db 1x1 rounded brick, de plate alatt mit értesz?
Ami a motort illeti, ezekkel a vagonokkal nem roszz, de én inkább a súlyosabb santa fe vagonokkal kísérleteztem: az s-kanyarban való elindulás igencsak gondot okoz, emelkedőn még nem is mertem tesztelni. Én már módszeresen régi motorral használom, azzal sem merül le hamarabb, de sokkal erősebb. Plusz az megy a 9V-os pályáról is, addig meg nem fogynak az elemek, sőt, ha bekapcsolva hagynám a mozdonyt, és úgy menne trafóról, még az is lehet, hogy töltődnének az elemek, de azt nem ajánlja a használati uatsítás, úgyhogy egyelőre mellőzöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006. okt. 6. 8:40 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2005. okt. 9. 20:57
Hozzászólások: 638
Tartózkodási hely: Budapest, Érd
Mi is gazdagabbak lettünk egy 7898 tehervonattal.
Türelmetlenül vártuk már megérkezését, a katalógus képei, a távirányító annyira lázbahozták fiamat, hogy ő is elkisért Gergő boltjába, sőt még a malacában gyujtögetett zsebpénzét is odaadta, hogy biztosan elég pénzünk legyen a vásárlásra.
Az ebédszünetben megejtett közös beszerzés sajnos késobb visszaütött, vissza kellett mennem dolgozni, a család pedig határozott kérésem és tiltásom ellenére hazatérve nekiesett a készletnek és mire én is hazakeveredtem az apróbb részeket már összeépítették. Mint már jó néhány alkalommal - ismét elmaradt a doboz kibontásának élménye így ez a kis ismertető nélkülözni fog néhány a csomagolásra vonatkozó részletet.

A fórum különböző topikjaiban olvashattunk már erről a készletről, sőt ebben a topikban egy hete íródott véleményt is, úgy gondoltam én is leírom a tapasztalataimat, első benyomásaimat, mert sokak az új RC készleteket fenntartásokkal fogadták, bizonytalanok a teljesítményt, játszhatóságot illetően.
Előrebocsátom, hogy nekem ez az első vonatom, vagyis nem rendelkezem 9V tapasztalatokkal, így igazi összehasonlítási alapom nincs. Korábban én is nyitottam egy topikot terepasztal építés témakörben, ahol a nagy kérdés az volt, hogy belevágjak-e egy kifutó 9V rendszerbe vagy várjam meg az új RC konstrukciót. Bevallom erősen izgultam mikor szerda este fiam először megnyomta az távirányítón az indító gombot. No de erről majd később...

Az ismertetőben szeretnék eljutni a csomagolástól a sebesség tesztig, minden kérdéskörben kiemelve, hogy mi az ami tetszett, mi az ami nem, mi szól vagy szólhat a készlet mellett és mi ellene. A pro és kontra észrevételeim természetesen erősen szubjektívek, nem kizárt, hogy másnak pont az tetszik, ami nekem nem, de ezért vannak az ismertetők.
Hát nézzük:


Csomagolás
A Bricklink katalógusa alapján a doboz 65.2x48x9.6cm és 2699gr. Úton a Kockaboltba a 4504 Millenium Falcon dobozához próbáltuk hasonlítani, hogy melyik is lesz a nagyobb. A tehervonat győzött.

Pro
A doboz mérete már önmagában tekintélyt parancsoló, kézbevéve, megforgatva pedig már nem szívesen teszi le a kezéből az ember. Ahogy nézegetjük a képeket egyre inkább a MUST HAVE érzés vesz rajtunk erőt és ha nem kifejezetten ezen készlet megvásárlásának szándékával léptünk be a boltba, tudjuk, hogy még vissz kell jönnünk.

Kontra
A doboz mérete kizárja boldog tulajdonosát a tömegközlekedés kollektív élményéből. Csúcsidőben buszon, villamoson nem vagy csak nehezen szállítható. Amennyiben karácsonyi ajándéknak szánjuk, hazaérve komoly kihívást jelenthet az álcázása, elrejtése az ünnepekig.


Belső csomagolás
Sajnos erről átfogó képem nincs, én már csak a doboz csökkentett tartalmával szembesültem.

Pro
Nagyon tetszett, hogy végre a külön-külön zsacskóba kerültek az egyes autók, vagonok alkatrészei. Az összeépítéskor könnyen lehet osztozkodni, nem kell a másik kupacában túrni a hiányzó alkatrészekért.

Kontra
Minthogy a bontásról lemaradtam, nem nagyon tudok kevéssé tetsző dolgokról írni. Talán a train base-ek és sinek szabad lötyögését említeném mint negatívumot, de ez már szőrszálhasogatás.


Összeépíthetoség
Pro
Egy 6 és fél éves gyermek az útmutató alapján egyedül képes összeállítani.

Kontra
Egy 6 és fél éves gyermek az útmutató alapján egyedül képes összeállítani.

Talán az elemtartó és a mozdony kritikusabb részeinek összeállítása igényelt némi felügyeletet, segítséget.


Útmutató
Pro
Az egyes járművek, vagonok összeállítási lépései külön füzetekben szerepelnek, így többen is építhetnek egyszerre, nem kell ide-oda lapozgatni, kitépni füzetet a másik kezéből.

Kontra
Lehet, hogy már romlik a szemem, de a fekete szín szerintem igen sötétre sikeredett. A mozdony váza, az elemtartó szinte egy nagy, lépésről lépésre hízó fekete massza. Gondolom aki sokadik szerelvényét építi, annak ez nem gond, megy csukott szemmel is.


Járművek
Pro
A targonca és a teherautó önmagában a vonat nélkül is tökéletesen alkalmas a játékra. Kb. 20 év óta ez az első nagyobb Town/City készletem így a 3 jármű nagyon fontos része lesz a terepasztal járműparkjának.
Kifejezetten tetszik, hogy a teherautó platója dönthető, a katalógusban lévő kép alapján ezt nem is feltételeztem.

Kontra
Sok-sok évvel ezelőtt az autók és a teherautók nyitható ajtókkal rendelkeztek, apró kis 1 stud magas ajtók voltak, de nagyon jó volt nyitogatni őket. Most a vezetők csak a tető eltávolításával ültethetők be a járművekbe.


Vagonok
A készlethez a egy daruskocsi, egy autó szállító, egy szenes és egy tolóajtós vagon tartozik.

Pro
A négy vagon remek játéklehetőségeket rejt, a megcélzott korosztály kitűnően tudja használni mindegyik kocsit, lehet kipakolni, bepakolni, emelni, átrakodni.

Kontra
A vagonok meg sem közelítik a 9V témában kiadott 10000-es sorozatszámú vagonokat. Szerintem egy ilyen készletbe igazán elfért volna néhány komolyabb vagon is. Az ár/érték arányt ez mindenképp jelentősen növelné.


Mozdony
Nyár óta szemezek az RC-s készletekkel és a képek alapján azóta nem tudtam eldönteni, hogy tetszik-e nekem ez a mozdony. Összeépítve és kipróbálva egészen megkedveltem. Több 9V mozdonnyal is rendelkezőknél valószűnúleg nem ez lesz a legkedvesebb modell, de első mozdonynak egészen megfelelő.

Pro
A mozdony nagyon szépen fut a pályán, első lámpái világítanak, a fényerő a sebesség fokozattal együtt növekszik.

Kontra
Bár ez túlzott igénynek tűnhet, de a lámpák sajnos nem kapcsolhatók szabadon le és fel. Pedig milyen jó lenne ezt kapcsolni a távirányítóról.


Elemtartó doboz
Pro
A mozdony az elemtartó dobozzal egybeépített vázra építhető fel. Az elemtartó alsó részének kialakítása oldalrók kellemes látványt nyújt. Az elemtartó alulról húzható ki a dobozból, így az elemek cseréjéhez a mozdonyt nem kell szétbontani.

Kontra
A hosszú vázzal egybeépített tartó nem ad lehetőséget rövidebb mozdonyok (pl. kicsi gőzmozdony) megépítésére. Azt gondoltam, hogy az elemtartó külön egység, így kényelmesen átrakható mondjuk a szeneskocsiba.

9V tapasztalataim nincsenek, de elképzelhetőnek tartom, hogy létezik ilyen elemtartó a 9V sorozatban, és azzal az a probléma áthidalható.


Távirányító
Pro
A mérete és kialakítása megfelelő, könnyen kezelhető. A két gomb tökéletes a vonat vezérléséhez. A kürtöt a gyerekek minden bizonnyal kedvelni fogják bár zavaró, hogy a hang nem a vonatból jön.

Kontra
A csatornaváltó gomb nagyon kicsi és a távirányító oldalára került. Ez több szerelvény irányításakor kényelmetlen lehet, érdemes lenne több mozdonnyal kipróbálni. A több vonat irányítása amúgy is még homályos pont...


Sínpálya
A készlet 2db kéziváltót, 8 db egyenes és 20db íves sínt tartalmaz, amiből egy ovális pálya építhető kitérővel.

Pro
Az alapkészletből építhető pálya mindenképp nagyobb élményt nyújt mint a személyvonatos készlet kör alakú pályája.

Kontra
Ekkora szerelvényhez ez a pálya egy picit rövid. Az új sinek négyesével vannak összefogva és csomagolva, vélhetően ezen okból került 20db íves sín a dobozba. Az alappálya összeépítésekor marad 2 felesleges darab. Ez egy nagyobb pályánál tökéletesen használható, de egy indulókészletnél szerintem bosszantó.
Sokkal inkább hiányzik legalább 3 vagy 6db egyenes sín a pálya nagyobbításához, mert a kitérő teljes szerelvénynél nem igazán használható,

Kiegészítők
Rengeteg apró kiegészítőt találunk, melyek azonnal játszhatóvá teszik a készletet.

Pro
A raklapokra szerelt rakomány nagyon jó, kiválóan pakolható a vagonokra és a teherautóra is. Szintén jó ötlet a nagyon egyszerűen kialakított átjáró, amivel a körpálya belső része is "elérhetővé válik".

Kontra
A szeneskocsi ömlesztett rakománya siralmas, egy marék szürke 1x1 brick és plate. A kocsiba beszórva sehogy sem mutat, szinte elvész benne, ennek az ötszöröse, akár tízszerese lenne megfelelő mennyiség. Ezeket félre is tettem, építéshez mindig jól jön és inkább a sineket összefogó rudakat használom szállímányként.

Ötlet
Ezek a rudak majdnem megegyeznek a 4 hosszú antenna elemmel, csak stud-ra nem ültethetők rá, de nagyon jól használhatók különböző MOC-okhoz, kidobni őket nagy hiba lenne.


Sebességteszt
A Track Designer szerint a megépíthető alappálya ovális része 1.6m x 0.83m. Ez kb. 4.2m hosszú pályát jelent. A sebesség tesztet ezen az alappályán végeztem.

A teszt nagyon egyszerűen a tíz kör megtételéhez szükséges idő mérését jelentette. A mérést mind az öt felső fokozatban elvégeztem, az alsó két fokozat nem igazán használható.
A teszt során mindig a teljes szerelvény futott a pályán. A mozdonyban 6db ANSMANN 2600mAh akkumulátort használtam, a tesztre kb. egy órás játék után került sor, így a teszteredmények egy átlagos feltöltöttségi állapotnak felelnek meg.

A mérés eredménye a 7 sebesség fokozatban a következő:

  1. Nem értékelhető
  2. Nem értékelhető
  3. 200 sec
  4. 95 sec
  5. 65 sec
  6. 42 sec
  7. 35 sec

Kiváncsi voltam, hogy hosszabb szerelvény esetén miként teljesít a motor, ezért a legutolsó fokozatban még két tesztet végeztem.
Első esetben a szerelvényt 2db 10015 kocsival egészítettem ki.

Kép

A második tesztnél a már bővített szerelvényhez hozzákötöttem a KT205 gőzmozdonyt és szeneskocsit is.

Kép

A 7. fokozatban végzett mérések eredménye a következő:
  1. 35 sec
  2. 47 sec (7898 szerelvény + 2db 10015)
  3. 57 sec (7898 szerelvény + 2db 10015 + 1db KT205)

A motor teljesítményéről a fenti eredmények alapján - korábbi hozzászókkal ellentétben - nem nyilatokoznék olyan negatívan. Szerintem az elérhető sebesség elegendő.

Összefoglalva: én nem bántam meg, hogy beruháztam erre a készletre és a terepasztalomat RC alapon valósítom meg. További érdekes kérdés lesz még a több szerelvény együttes irányítása, ha majd rendelkezem tapasztalatokkal erről is szívesen beszámolok.

Végre volt időm alaposabban átnézni az összeállítási útmutatókat és fény derült a több szerelvény irányításának homályos pontjaira is.

Azt gondoltam, hogy valahol a motor/elemtartó doboz környékén be kell tudni állítani, hogy melyik csatornán "kommunikál" a vezérlővel. Valóban így van, az elemtartó dobozon van egy kapcsoló, ami 1-2-3 állásba állítható, ezzel meghatározható a csatorna szám.

Ebből számomra az következik, hogy egy terepasztalon (egy helyiségben) 3 szerelvény lesz irányítható egy távirányítóval. Több szerelvény esetén az egyesek, kettesek, hármasok együtt reagálnak a gyorsítás, lassítás, megállás parancsra.

Nem probléma, nem hiszem, hogy három motorizált szerelvénynél több fog futni a terepasztalomon.

_________________
Borda R.
[url=http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=345622]Medieval Life - saját készletek[/url]


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: 7898 - Cargo Train Deluxe
HozzászólásElküldve: 2006. szept. 28. 10:43 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2005. jan. 10. 12:19
Hozzászólások: 178
Tartózkodási hely: Makó
http://www.brickset.com/detail/?Set=7898-1
Kép

2006.szept.26. 11:05-tõl boldog tulajdonosa vagyok egy 7898-nak.
A csomagolás megfelelõ (bár a doboz széle nem nyitható ki kultúráltan), annak ellenére, hogy a sínek szabadon száguldozhattak a dobozban, az összerakási útmutatók átvészelték. Összességében egy nagyon átgondolt készletrõl van szó, a 3 autó és 5 minifigura remek játszási lehetõségeket adhat. A darus vagon is egész jó, a talpalói szõnyegen tényleg érnek valamit; bár a gém hossza nem változtatható, összességében jól emelhetõek vele a vonathoz adott szállítmányok. Kár, hogy a piros sportkocsi nem rakható rá a kék teherautóra. Ezen kívül tulajdonképp minden mindennel pakolható. Az autók kicsit uncsin néznek ki. a matricák szuperjók. Túl sok újdonságot nem tudok róla elmondani, akit részletesebben érdekel, nézze meg az ILTCO leírását:

http://www.iltco.org/library/articleShow.php?articleid=52

Egyetlen nagy negatívuma, hogy igen gyenge az új motor. Kb 2-3-as sebességfokozatban indul csak el (kanyartól, vagonok számától függõen), bár elég jó végsebessséget tud elérni, ezzel még nem siklik ki - egyértelmûen lassabb, mint a klasszikus 9V-os motor. De szerencsére lehet vele használni a klasszikus motort is, az ugyanolyan teljesítményt tud így leadni, mintha a sínbõl kapná az áramot. Aki komolyabb terepasztalon (több vagonnal) szeretné használni a mozdonyt, annak ajánlom ez utóbbi megoldást (a motort meg meg lehet buherálni, hogy a kerekek ne érintkezzenek a motorra kötött áramvezetõ fülekkel (az nem lenne túl egészséges, ha egyszerre kapna tápot elemrõl is, meg sínbõl is). Azért nem rossz az új motor sem, fõleg, mivel kiszedhetõek a kerekek, a keréktárcsákon van diszkrét gumi tapadógyûrû, de ami a legjobb: ez a motor már csavarokkal van összerögzítve, így könnyebben szerelhetõ, módosítható (még nem próbáltam ki), illetve könnyebb is.
A távirányító teljesen jól használható, könnyebb vele kis sebességû tolatásokat végezni, de nem mindig 100%-osan továbbítja a jelet. További meglepetés, hogy a 3 frekvencián kívül van olyan állás is a távirányítón, hogy mind a 3 frekire egyszerre ad jelet, így akár 3 mozdony is tökéletes szinkronban üzemeltethetõ.

9 AA elem kell hozzá, 6 a mozdonyba, 3 a távirányítóba. A mozdony külön ki-be kapcsolható. Az elemek lemerülésérõl még nem tudok tapasztalatokat mondani. Ja, és külön poén a távirányítóba épített kürthang! Igaz, kicsit gagyira sikerült, de azért jópofa.
Ami a személyes benyomásokat illeti: minden idõk legjobb 9V-os kezdõkészlete, abszolút 10/10, mert 4 vagon van hozzá - ebbõl egy forgózsámolyos, mert ez az elsõ 9V-os készlet, amiben komplett kitérõ van, mert élethûen néz ki (fõleg a mozdonyra gondolok), mert 3 autó van hozzá, 5 minifigurával, stb.
Kicsiknek és nagyoknak, komoly és játékcélokra egyaránt kiváló. Az ára kicsit húzós, jó ár/érték arány.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 9 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
POWERED_BY
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség