RC AUTÓ VERSENY Márc 12.-i Malug Találkozón NEM CSAK TECHNIC

Re: RC AUTÓ VERSENY Márc 12.-i Malug Találkozón NEM CSAK TECHNIC

HozzászólásSzerző: Miron » 2011. feb. 19. 20:27

Szerintem nyugodtan szét lehetne bontani a csupán pf-motoros épített+ kész-alvázas, és az RC buggymotoros verziókat.
Sőt ajánlanám ezt a megoldást a sportszerűség végett!

Ismét írom, hogy én egy Rc-buggy motoros épített Trophy Truckal és egy pf-miniscale rallyautóval is indulok, tehát ha kell ki is próbálom töltött elemekkel, hogy versenyképesek-e.

Amúgy a Trophy Truck első verziójában XL motor hajtotta, csak nem volt megfelelően felgyorsítva, így váltottam, de egy esetleges teszt erejéig készíthetek egy jól gyorsított XL-meghajtású verziót is, és össze hasonlíthatom.

:!: Ezt holnap meg is ejtem, és lesz vidi is!
Avatar
Miron
 
Hozzászólások: 544
Csatlakozott: 2007. okt. 31. 18:16
Tartózkodási hely: Pomáz

Re: RC AUTÓ VERSENY Márc 12.-i Malug Találkozón NEM CSAK TECHNIC

HozzászólásSzerző: kvp » 2011. feb. 18. 22:46

Viszont azzal nem értek egyet, hogy aránytalanul nagy lenne pl a 56x26-os kerékkel egy rc buggy motor... Én épp ilyennel fogok indulni, és modhatni tökéletesen "passzentolható"!
Az rc-s motorok mar ki is huztak a pf-es minifig scale jarmuvel indulok nagy reszet. A ket rendszer teljesen eltero erovel es vegsebesseggel rendelkezik. A kesz pf-es alap is joval elonyosebb felepitesu, mint amit hasonlo meretben ossze lehet epiteni, viszont az legalabb nem olyan eros, mint a sokszor nagyobb techic autok meghajtasara szant motor. (tehat egy nalla 50%-al kisebb jarmu meg versenykepes lehet) Tudom, hogy a buggy motort szabalyosan ossze lehet kotni pf-es vevovel, de attol meg erosebb es gyorsabb marad a tobbi alternativanal.

Szerintem sajat pf-es jarmuvel max. akkor erdemes indulni, ha csak pf alapon lehet epiteni es csak hazilag epitett jarmuvel lehet indulni. (lenne a busz melle egy joval gyorsabb pf-es autom, de az is minifig scale, ami meg ide is tul pici)
Avatar
kvp
 
Hozzászólások: 3352
Csatlakozott: 2010. ápr. 12. 11:00

Re: RC AUTÓ VERSENY Márc 12.-i Malug Találkozón NEM CSAK TECHNIC

HozzászólásSzerző: Tomi » 2011. feb. 18. 22:03

Jó, akkor ok. Engem felírhatsz, de azért jó lenne min. 5-en lenni.
Avatar
Tomi
 
Hozzászólások: 3346
Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Tartózkodási hely: Pest-megye

Re: RC AUTÓ VERSENY Márc 12.-i Malug Találkozón NEM CSAK TECHNIC

HozzászólásSzerző: Miron » 2011. feb. 18. 21:52

Nos,

A kerékméretet valóban kissé önkényesen változtattam meg... ne hari! :roll: :oops: Tehát a szabályzatban a kerékméret marad úgy, ahogy volt. :lol:


Viszont azzal nem értek egyet, hogy aránytalanul nagy lenne pl a 56x26-os kerékkel egy rc buggy motor... Én épp ilyennel fogok indulni, és modhatni tökéletesen "passzentolható"! :lol:

Indulók???
Avatar
Miron
 
Hozzászólások: 544
Csatlakozott: 2007. okt. 31. 18:16
Tartózkodási hely: Pomáz

Re: RC AUTÓ VERSENY Márc 12.-i Malug Találkozón NEM CSAK TECHNIC

HozzászólásSzerző: Tomi » 2011. feb. 18. 21:41

Olvasva a szabályokat, nem is kell kaszni. Bele kéne még tenni, hogy hasonlítson autóra, vagy legyen arányos, stb.

A kerékmérettel nem értek egyet, miért kéne a mini TT-vel azonosnak lennie? Nekem megvan a prototípus, 62,4-es kerékkel,
ha nem jó, nem indulok ezen. Szerintem így túl kicsi járgányok lesznek. Az RC rendszer a kerék miatt ki van zárva, mert aránytalanul
nagy lenne a gép a kerékhez(a motorok, egység méretei miatt).

Ezek észrevételek, javaslatok, csak miattam nem kell változtatni a szabályokon. (A miniTT-n mindenképp indulok több géppel is.)


Eddig csak ennyien indulnánk? Aki gondolkozik rajta, az is írjon ide!
Avatar
Tomi
 
Hozzászólások: 3346
Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Tartózkodási hely: Pest-megye

Re: RC AUTÓ VERSENY Márc 12.-i Malug Találkozón NEM CSAK TECHNIC

HozzászólásSzerző: Miron » 2011. feb. 18. 19:20

Sziasztok!

Összehasonlítva a legkisebb és legnagyobb engedélyezett kerék méretét, aránytalanul nagy a különbség.

Szerintem módosíthatunk annyit, hogy a legnagyobb keréknek kisebbnek kell lennie a 62.4-es keréknél, így azonos arányokat kapunk a mini TT-vel.

/én 2 autóval indulok (1 épített, 1 a 8183-as alvázra kaszni)/
Avatar
Miron
 
Hozzászólások: 544
Csatlakozott: 2007. okt. 31. 18:16
Tartózkodási hely: Pomáz

Re: RC AUTÓ VERSENY Márc 12.-i Malug Találkozón NEM CSAK TECHNIC

HozzászólásSzerző: Tomi » 2011. feb. 17. 21:14

Ok, jók a szabályok. :) Azért továbbra is azt mondom, hogy a 62,4-es kerekekkel épített autók legyenek nagyjából arányosak,
és mivel ezek a legnagyobbak, hozzájuk célszerű igazítani a pályát. Felőlem lehet méretkorlát is, de bosszantó tud lenni, amikor
azért kell átépíteni a gép felét, mert nem fér bele pl. a hosszkorlátba.

Eddig kik indulnának? Van, aki szeretne a 8183-as alvázzal? Mert ha nincs, akkor lehetnek nagyobb akadályok is.
Avatar
Tomi
 
Hozzászólások: 3346
Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Tartózkodási hely: Pest-megye

Re: RC AUTÓ VERSENY Márc 12.-i Malug Találkozón NEM CSAK TECHNIC

HozzászólásSzerző: Miron » 2011. feb. 17. 7:36

Sziasztok!

(mbmc: A mini tt-t a TT topikba válaszoltam)

A talis rc versenyt valóban ne rallynak hívjuk, csak rc versenynek, mivel kis méretű, akár 2wd akár 4wd autóval lehet indulni.

A pálya mérete miatt muszáj lenne a méretkorlátot megtartani, hogy ne legyenek a pályához aránytalanul nagy autók!

Akkor tehát a szabályok:

    A legnagyobb kerékméret amivel még indulni lehet, az ez: 62.4 x 20 S, így kb az esélyek azonosak lehetnek.

    Meghajtásnak és az energiaforrásnak is a járgányon kell elhelyezkednie, így a tömeg tekintetbe vételével kell a motorok számával is gazdálkodni. Motorkorlát nincs, de értelemszerűen el kell férni az autón az összes elektronikának.

    A felfüggesztett kerék nem előírt, de nem árt ha van, mivel lesznek ilyen-olyan akadályok, melyeken keresztül kell vergődnie magát a kocsiknak. (itt gondolok kis ugratókra, hidakra) Az akadályok mérete nem lesz túl nagy, így a 8183-as alváz is elboldogul majd velük.
    /Itt jegyezném meg, hogy aki tud autó alvázat építeni, az jöjjön építettel (is), mivel a készlet alvázat azoknak ajánlom, akik a system LEGO-ra specializálódtak, de szeretnének versenyezi!/

    Sebesség korlát nincs, de tekintetbe kell venni a jövőbeni pálya kacskaringós mivoltát, tehát a jó manőverezhetőség előnyösebb a nagy sebességnél!

    Meghajtásnak, energiaforrásnak, kerekeknek, kasztninak csak -nem módosított- lego alkatrészt lehet használni.




Itt jegyezném meg, hogy szükséges lenne valamiféle műanyag szalagra (van ilyen rendőrségiben, meg piros-fehér csíkos változatban is) amit leragasztva ki tudnánk alakítani a verseny pályát.
Ha valaki tud ilyet szerezni/hozni az jelezze kérem a fórumban.



Nagy méretarányú rallyt szeintem szabadban kéne rendezni, és akkor, amikor már jobb az idő. Kb április közepén, végén. :ty109:
Erre lesz majd topik, csak Lacira vár... :lol:
Avatar
Miron
 
Hozzászólások: 544
Csatlakozott: 2007. okt. 31. 18:16
Tartózkodási hely: Pomáz

Re: RC AUTÓ VERSENY Márc 12.-i Malug Találkozón NEM CSAK TECHNIC

HozzászólásSzerző: Tomi » 2011. feb. 16. 18:20

Ok, akkor mik a szabályok?

Ja és itt is kérdezném, hogy legyen miniTT is?
Avatar
Tomi
 
Hozzászólások: 3346
Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Tartózkodási hely: Pest-megye

Re: RC AUTÓ VERSENY Márc 12.-i Malug Találkozón NEM CSAK TECHNIC

HozzászólásSzerző: Jason » 2011. feb. 16. 18:18

Nekem tetszik Miron ötlete

DE az is igaz hogy ez akkor nem rally hanem rc verseny. És így már bele is fér a Miron által leírt pontokba. :D
Szerintem a Rallyt hagyjuk késöbbre . Én igazából inkább egy nagyobb rallyra gondolok. Hasonló méretarányra mint a TT-k. :lol:
Jason



BSm
Avatar
Jason
 
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2010. jún. 6. 13:43

Re: RC AUTÓ VERSENY Márc 12.-i Malug Találkozón NEM CSAK TECHNIC

HozzászólásSzerző: Tomi » 2011. feb. 15. 18:01

Ide is berakom(Ákos - majd az egyik topikból ki kéne venni a felesleges hsz-eket):


Jó, amit írsz, de nem mindenben értek egyet. Ha van méret korlát, azt körülményes kiírni, mennyi legyen, stb. Az is önkényes dolog lenne.
Nem fognak túl nagy gépek indulni, mert belebukik a konstrukció. :wink:

Lehet egyszerre is menni a pályán, de az roncsderbi lesz, az biztos. Egyedül se könnyű egy gyors gépet a pályán tartani.

Az ilyen Bobcat stílusú, minden realitást mellőző járgányokat azért ne engedjünk. Max. akkor, ha csak az a lényeg, hogy valamilyen
távirányítós jármű menjen végig a pályán. Ha viszont ténylegesen Rally-t akarunk, akkor a gépeknek hasonlítaniuk kell autókra.

A max. kerékméretnek jónak tűnik a 62,4. Esetleg 68,8-ra lehetne kitolni, mert abból többféle is van. Erről valahogy szavazni kéne.
Gyorsan tisztázni kéne a kérdéseket, mert a mostani hétvége kb. az utolsó, amikor tudok építeni. Akiket érint a téma és a felmerült
kérdések, feltétlenül jelentkezzenek!


Mini TT:
Igen, célszerű az ötlet, csak az a kérdés, van-e elég induló. A TT-sek közül, jó lenne, ha minél többen jeleznék, hogy kívánnak-e részt venni rajta.

Időpontra a Márc. 12 már fix?
Avatar
Tomi
 
Hozzászólások: 3346
Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Tartózkodási hely: Pest-megye

Re: RC AUTÓ VERSENY Márc 12.-i Malug Találkozón NEM CSAK TECHNIC

HozzászólásSzerző: Miron » 2011. feb. 15. 13:55

Valóban elfelejtettem írni, Én is PF-el fogok indulni, tehát az is lehetséges, sőt ajánlott, mivel az rc "agy" kicsit aránytalan a legynagyobb kerékkel is...

Az akadályok méretét értelemszerűen úgy fogjuk belőni, hogy ne nagyon menjen a sebesség rovására, tehát nem lesznek túl nagyok!

Arra gondoltam, hogy akár lehessen a 8183-es készethez kapott alvázzal is indulni, tehát az a kerékméret lenne a minimális korlát. :D

Szerintem érdemes kormányzott krekeset építeni, mivel a gyorsaság a szempont, de, ha valaki szaretne, az nyugodtan indulhat bobcat-stílusú kormányzásos autóval. :lol:

A méretről:
A minimális szerintem az említett 8183-as alvázhoz arányos méret legyen, a maximális, pedig a legnagyobb kerékhez arányos.
Ezeket csak így tudom meghatározni, mert ez elég szubjektív dolog... :wink:


Mivel a PF rendszer 4 csatornás, így talán 4-esével lesz érdemes rajtoltatni a kocsikat.
A versenyhez való párosítás meg méret alapján fog történni!

Ez kb egy átlagos autó:
http://www.brickshelf.com/gallery/miron ... g_3384.jpg
(OFF: ezt építettem régebben, de most tovább fejlesztem, akár használhatja, ha valaki szeretné, lesz több kép)
Avatar
Miron
 
Hozzászólások: 544
Csatlakozott: 2007. okt. 31. 18:16
Tartózkodási hely: Pomáz

Re: RC AUTÓ VERSENY Márc 12.-i Malug Találkozón NEM CSAK TECHNIC

HozzászólásSzerző: kvp » 2011. feb. 15. 13:45

Par kerdes:
-csak rc lehet vagy pf-es taviranyitassal is lehet indulni
-mekkora akadalyok lennenek (magassag, hossz, stb.)
-mennyi a minimalis kerekmeret, amivel meg erdemes elindulni
-mekkora jarmuvekrol lenne szo (minimalis es maximalis meret)
-csak kormanyzott kereku jarmu lehet, vagy a differencialis kormanyzas is megengedett (bobcat stilus)
Avatar
kvp
 
Hozzászólások: 3352
Csatlakozott: 2010. ápr. 12. 11:00

RC AUTÓ VERSENY Márc 12.-i Malug Találkozón NEM CSAK TECHNIC

HozzászólásSzerző: Miron » 2011. feb. 15. 11:43

Sziasztok!

Arra gondoltam, a mostani találkozón nem /nemcsak/ TT versenyt kéne rendezni, hanem egy jó kis Autóversenyt (is), akár Rally is lehet.

CÉLJA: Egy jó közösségi programot jelentene a találkozón.


Az ötlet az ALL Around Car Race-ből jött. (youtube-on rendeteg vidi található)
A találkozó helyszíne tökéletes egy ilyen verseny lebonyolítására!

Mindenki indulhatna, aki létre tud hozni valamiféle kábel nélküli TÁVIRÁNYÍTÓS (tehát nem utánarohanós) guruló szerkezetet, amely kicsit is hasonlít egy autóra.
Nem csak technikesekre gondolok ezen a versenyen, mivel a motoron kívül másnak nem is kell technic-nek lennie.


Szóval a versenyről nagy általánosságban:

Természetesen ezek a "szabályok" csak felvetések, de szerintem kiindulásnak tökéletesen megfelelnek!
Mindent meg lehet vétózni.

    A legnagyobb kerékméretet szerintem szabjuk meg ebben a kerékméretben: 62.4 x 20 S, így mindenki egyenlő eséllyel indulhatna.

    A meghajtásnak és az energiaforrásnak is a járgányon kell elhelyezkednie, így a tömeg tekintetbe vételével kell a motorok számával is gazdálkodni.

    A felfüggesztett kerék nem előírt, de nem árt ha van, mivel lesznek ilyen-olyan akadályok, melyeken keresztül kell vergődnie magát a kocsiknak. (itt gondolok kis ugratókra, hidakra)

    Sebesség korlát nincs, de tekintetbe kell venni a jövőbeni pálya kacskaringós mivoltát, tehát a jó manőverezhetőség előnyösebb a nagy sebességnél!

    Meghajtásnak, energiaforrásnak csak -nem módosított- lego alkatrészt lehet használni.



További esetleges szabályokról és ezek ponosításáról kommentben várom a javaslatokat!

Az indulók is jelezzék itt kommentben szándékukat.
Annál jobb, minél többen leszünk!!!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Miron 2011. feb. 15. 14:13-kor.
Avatar
Miron
 
Hozzászólások: 544
Csatlakozott: 2007. okt. 31. 18:16
Tartózkodási hely: Pomáz

Előző

Vissza: Pályázatok, versenyek

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég