MALUG

Magyar LEGO Users Group
Pontos idő: 2018. okt. 17. 12:36

Időzóna: UTC




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 16 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Értékelés
853 0%  0%  [ 0 ]
8448 25%  25%  [ 5 ]
8860 10%  10%  [ 2 ]
8865 10%  10%  [ 2 ]
8880 55%  55%  [ 11 ]
Szavazatok száma : 20
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2011. nov. 25. 22:45 
Offline

Csatlakozott: 2007. okt. 17. 7:47
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: Budapest
Az utóbbi években sikerült szert tennem mind az 5 szuperautóra gyönyörű dobozos állapotban (ezúton is köszönet érte Inazumának). A végigépítésük fantasztikus élmény volt, az elkészült modellek mind látványban, mind játszhatóság tekintetében sok örömet tartogatnak, és saját koruk csúcsmodelljei között vannak számon tartva. Számomra továbbra is 5 LEGO szuperautó létezik, mert az eddig kiadott két terepjáró más kategória (bár az 5218 pneumatica szettel kiegészített brutális 8466 éppen beilleszthető a sorba, ha nagyon akarjuk). És jó szívvel nem tudom közéjük sorolni az idén kiadott 8070-t sem, mert rendesen alulmúlta a várakozásokat, nem is tervezem a beszerzését.

853: a Technic (pontosabban Expert Builder) szett mely elindította a sorozatot 1977-ben. Soros 4 hengeres motorblokk, működő kormány, állítható első ülések, 2 sebességes váltó. Differenciál még nincs. Nem túl masszív és a kor divatjának megfelelően elég tarka. Kasznival bővítve hatalmas kombiszerű járgány építhető belőle. 3/5

8860: jelentős előrelépés az első szuperautóhoz képest, ezt a készletet gyerekként már láttam a katalógusokban, nagyszerűen sikerült alkotás, szinte mindent kihoztak a LEGO alkatrészekből, amit lehetett 1980-ban. Megjelenik a differenciál és a hátsó felfüggesztés (ami azért még nem tökéletes, de legalább van). Működő kormány, 4 hengeres boxermotor gyönyörűen kialakítva, forgó ventillátorral. Állítható és dönthető ülések, az ülések megoldása véleményem szerint itt ért a csúcsra. 2 sebességes váltó (a harmadik sebesség a 4,5v elektromotornak volt fenntartva a meghajthatósághoz, ezért nem lehet tolni abban a fokozatban, és ezért is van letiltva alapból az összerakási útmutatóban). 5/5

8865: az 1988-ban kiadott tesztautó érdemei elvitathatatlanok, végre sikerült megoldani a 4 kerék függetelen felfüggesztését, és rémlik egy régi video, ahol a gyerek kb 60 cm magasból leejtette, és az autó simán elbírta az esést hála a felfüggesztési rendszernek. A 4 hengeres V motor még mindig a régi típusú robosztus hengerfejek köré épül, masszív és impozáns alkotás. A kormányzás jól működik, 3 sebességes váltó (még nem szinkronizált), dönthető-állítható ülések (messze nem olyan kifinomult megoldás, mint a 8860-ban), és a sebváltó mellől működtethető bukólámpa növeli a modell értékét. Itt már van kaszni, de kicsit esetlen lett az autó, aránytalanul széles. 4/5

8880: a szuperautó 1994-ből sokak gyerekkori álma volt. Abszolut a legjobb Technic készletek közé tartozik, ha csak egy Technic autót vehetsz életed során, akkor ez legyen az. A LEGO fejlesztők tudásuk legjavát adták ebbe a készletbe, és talán ez volt az első LEGO modell, melyet kiraktak nagyméretű változatban is. 4X4X4: 4 kerék kormányzás, 4 kerék független felfüggesztés, 4 kerék meghajtás (AWD 3 db differenciál segítségével). 4 sebességes váltó található benne, mely szinkronizált, tökéletesen működik. Rendkívül masszív, sportos kaszni, vagány fekete színben, sárga dekorcsíkkal. A kormányzás a kormánykeréken kívül "hand of god" segítségével is megvalósítható felülről. Műszerfalról működtethető bukólámpát találunk benne, az ülések viszont itt már nem állíthatóak. Az ötletes kitámasztással rendelkező, nyitható hátsó motorházfedél alatt az újfajta V8-as motor terpeszkedik láncmeghajtással és ventillátorral. Tökéletes. *5/5

8448: szkeptikus voltam ezzel a modellel amíg meg nem lett, de tudott újat mutatni, és nagyon megkedveltem. A moduláris felépítés az igazi autók összerakását imitálja, ötletes megoldás. Nincs AWD és négy kerék kormányzás sem, de helyette vannak más újítások. Az 5+1 sebességes szinkronizált váltó és a rugós hengerrel gombnyomásra működő sirályszárnyas ajtók (vagy a kabrió változatnál a csomagtérből felnyíló tető) teszik igazán nagyszerűvé ezt az 1999-es modellt. A formaterv vagány lett, elöl találjuk a motort, egy V8-ast ventillátorral. Az autó kormányzása megfelelően működik, de a felfüggesztés lehetne erősebb, és az egész autó szilárdsága hagy kivetnivalót maga után. A silány minőségű matricák idővel megadják magukat. 4/5

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=5373312


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2009. nov. 1. 11:10 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2007. jan. 3. 21:23
Hozzászólások: 29
Tartózkodási hely: Budapest
Azt hiszem megtaláltam magamtól is :)
http://ericalbrecht.com/technic/cars.html

Csak erősítsetek meg...

Sziasztok!

Nekem is megvan az összes. http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=288995 A legnagyobb kedvencem a 8860-as. Ezt annyira szeretem, hogy többször is megvan. Most vettem egy 8297-est, de jó szívvel nem tenném be ezek közé, hisz nem egy igazi Super Car szerintem.

Lenne egy kérdésem is, régen láttam egy nagyon jól kidolgozott angol nyelvű weblapot, ahol a gyerek igen részletesen mutatja be a LEGO Super autó sorozatát, nem tudja valaki, hogy melyik ez az oldal? Sajnos nem találom sehol.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008. jún. 23. 11:12 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. jún. 13. 11:38
Hozzászólások: 61
Tartózkodási hely: Hungary,Győr-Moson-Sopron megye
Mindigis tetszett a 8880, de hasonló véleményen voltam a 8448-al is. Tehát nálam ketten maradtak. Amikor megláttam ezt a videot:
http://www.youtube.com/watch?v=c4L9yLDMwtQ
akkor egyszerre tudtam kire szavazok! :D
Csak a sokoldalusága miatt 8448, de nem mondom, hogy a 8880-bolnem tudnánk ilyesmiket építeni! :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008. feb. 4. 14:36 
Offline

Csatlakozott: 2007. okt. 16. 7:53
Hozzászólások: 4
Tartózkodási hely: Den Haag / Hollandia
a 8448 kivetelevel van szerencsem a sorozathoz. igazabol fuggetlenul attol hogy talan o ami a legrealisztikusabb darab nem is igazan tervezem a beszerzeset, mert nekem szemely szerint a regebbiek jobban tetszenek.

sorbarendezes helyett en inkabb jelzokkel illetnem oket

8880 szep technikai megoldasok
8865 a rut kiskacsa de azert tetszik
8860 gyerekkori alom
853 a nagy oreg


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: 8448
HozzászólásElküldve: 2008. jan. 13. 17:42 
Offline

Csatlakozott: 2004. júl. 14. 17:31
Hozzászólások: 1
Végre megérkezett a 8448-asom. (Természetesen doboz és útmutató nélkül). Nagyon régóta vadásztam már rá, végül nem szántam rá magam, hogy kifizessek egy bontatlan dobozban találhatót. :-)
Lényeg, hogy megvan, összeraktam és gyönyörű. Számomra azért továbbra is a 8880as készlet marad az igazi, mert ez valahogy üregesebb, pláne nem annyira masszív mint az.
Amik zavartak a készletben azok a (ugyan rengeteg alternatíva építését szolgáló) nagyon nem elegáns megoldások. A teljes motorblokkot "2x2 db stud" tartja a helyén. A váltómű csak egy darab 8as rúddal kapcsolódik középen. (a kettes sebesség egyfolytában akadt, mire észrevettem, hogy a váltómű hátsó fele elvált az alváztól, és így a fogaskerekek nem feküdtek egymásba.) A kormánymű nincsen hátra kivezetve, hogy lehessen kényelmesne is kanyarodni vele, és persze nincsenek rajta rejtett lámpák.
Mindentől függetlenül nagyon jól mutat a polcon és a lecsukható tető a legkirályabb lehetőség az összes technic autó közül (már számomra). :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. jún. 7. 9:55 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2006. jan. 3. 21:27
Hozzászólások: 55
Tartózkodási hely: Harkány
Sikerült végre szert tennem egy 8880-ra. Gyerekkorom talán legjobban "vágyott" készlete ő. Összerakás után még órákig gyönyörködtem benne.

http://youtube.com/watch?v=opayzmleFN4

Megvan a 8860 is. Nagyon vártam a cuccot, nem is csalódtam benne, bár ez nem feltétlenül jelent jót.
Az összerakásnál mindjárt megemlíteném, hogy olyan mintha a BI néha direkt szívatná az embert, oda kell figyelni rendesen, hogy minden jól legyen összeépítve. Pontosan ez miatt sokkal élvezetesebb összerakni mint PL. a 8466-ot.
A kész modellt nézve, vannak érdekes megoldások. PL. a kormánymű a kis 2x2 turntablékből, speciális alkatrészek híján, ez mondjuk számomra előny.
Az ülés döbbentetesen jól sikerült szerintem, szinte a készlet legnagyobb erőssége.
A váltó viszont roppant érdekes...
Az áttételt tekintve 3 sebességes, akárhogy is nézem, viszont a BI-ben leírtak szerint eljárva (és az összes képen is amit találtam róla) ebből a három sebességből az egyes le van tiltva. :) Hát én nem tiltottam le...
Ki is derült mindjárt a turpisság: egyesben nem lehet tolni az autót, hiába ügyeltem az áttételek lazaságára. Ennyire pongyolán tervezték volna anno?
A boxer is szépen működik (2 sebességben), nagyon jól is néz ki szerintem a kezdetleges dugattyúk ellenére.
A hátsó felfüggesztés megint csak érdekes, de végülis működik valamennyire és ez a lényeg.
Összességében nagyon jó készletnek tartom a hibái ellenére is, van benne néhány olyan dolog ami miatt olyan durvának, kidolgozatlannak tűnik, de ez tulajdonképpen jó, mert inspirálja az építőt a hibák kijavítására ellentétben pl. a 8880-al ami szerintem úgy tökéletes ahogy van. Bár én nem javítok semmit egyetlen gyári készletemen sem.

Sikerült szert tennem egy 8865-re is, így lassan teljes lesz a sorozat (8860, 8865, 8880, 8466).
Meglepődtem rendesen, mert a hozzászólások alapján közel sem erre számítottam.
Az a helyzet, hogy akárhogy is nézzük jelenleg ami legjobban tetszik az a 8865.
Miért:
-gyönyörű, ez a legszebb így élőben, ennek van a leginkább autó formája és ez még klasszikus Technic
-a váltója ahhoz képest, hogy szinkronizálatlan, nagyon szépen jár minden sebességben
-nagyon jól néz ki a motor, annak ellenére, hogy a régi fajta dugattyúi vannak
-nagyon jól van megoldva a bukólámpa, sokkal jobban mint a 8880-ban, ráadásul fogaskerék nélkül
-belül is úgy néz ki az egész mint egy igazi autó amibe akár be is lehet ülni
-a felfüggesztés nagyon szépen jár, szebben mint a 8880-ban, bár a futómű tényleg elég széles
-a kormányzás nagyon közvetlen, ezt a legkönnyebb kormányozni

Na röviden ennyi a véleményem. Talán ha lesz egy kis időm és igény van rá akkor csinálok egy összehasonlító tesztet a négy autóról ami jelenleg megvan, bár ehhez össze kell raknom a 8466-ot is, ehhez pedig az kell, hogy elkészüljön a darum, de az is meglesz nemsokára.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. márc. 27. 22:05 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2005. júl. 3. 20:53
Hozzászólások: 40
Tartózkodási hely: Budapest, XIV.
A fejlődést vizsgáltam ezeken a készleteken. Az akkori alkatrészparkból a gyártó, ill. az alkotó a maximumot hozta ki. Az autó az újabb és újabb alkatrészek megjelenésével tökéletesedett. Ez elsősorban az erőátviteli rendszereken és a fokozatváltón látványos igazán.
Az első Kép autó csak 2 fokozattal bírt, a legújabb Kép már 5+1 sebességgel büszkélkedhet.
Felmerült bennem a kérdés, hogyha a valóság átültetése a célkitűzés (márpedig az élethűség = eladhatóság pl: SW- vagy train készletek), vajon a következő SUPER CAR automata-váltós lesz-e, vagy esetleg távvezérelhető seb.váltós, vagy lesz benne kuplung?
Mindenesetre meggyőződésem, hogy lesz még SUPER CAR (minthogy lesz még city tűzoltóság vagy technic villástargonca) és ha így van, akkor valami újat kell alkotniuk, de ahhoz valószinű ujabb alkatrészeket kell gyártani, mert a meglévőből elmentek végső határig, értem ez alatt a tömeg és terhelhetőség viszonyát.
Bár ZOLI ezt is áthidalta 30 kg-os darujával, csoda, hogy nem roppan ketté - mármint a daru. (Zoli! nagyon tetszik a darud!) :ty23:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. márc. 21. 12:09 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2005. márc. 17. 14:17
Hozzászólások: 719
Tartózkodási hely: Esztergom
8860.ehhez legalább az embernek magának kell megalkotnia a kasznit vagyis kreatív készséget elősegíti,a 8880hoz meg minden adott.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. márc. 20. 21:21 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2007. jan. 6. 13:40
Hozzászólások: 66
Tartózkodási hely: Budapest
Nálam alap, hogy 8880.
Jól moddolható, studos konstrukció. Majd ha elkészül teszek fel képeket az enyémről. Van benne Sehr schnell tunning (átalakitásokkal), meg egyedi motor tunning.
A 6 csövü gatlingot leszedtem a tetejéről, mert sportautót akartam és nem madmax-et... :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. márc. 20. 21:17 
Offline
MALUG Site Admin
MALUG Site Admin

Csatlakozott: 2004. márc. 3. 22:26
Hozzászólások: 163
Tartózkodási hely: Budapest
Ma raktam össze a 8880-at. Nekem tetszett, nagyon jó készlet, nem bántam meg. De láttam már jobb technic készletet is, úgyhogy nem nevezném csúcsnak. A többit nem ismerem, így azokról nem tudok nyilatkozni. A nagyon régi készleteket -70-es évek- nem kedvelem technic-ben.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007. márc. 5. 12:27 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2005. nov. 16. 13:51
Hozzászólások: 90
Tartózkodási hely: Budapest
Végigépítettem az összes supercart.

Sorrend:

1. 8860
2. 8448
3. 8880

utána a többi...

A kor lehetőségeinek kihasználása, készlet részletessége, arányai és élethűsége, robusztussága miatt 8860 és csakis 8860. Esetleg talán a 8860. Mondtam már, hogy 8860? Szóval NYÓC-NYÓC-HATVAN!!!

_________________
"a kocka el van vetve"

Brickshelf: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/galle ... rikkreator


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. dec. 5. 18:39 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2005. szept. 16. 17:57
Hozzászólások: 105
Tartózkodási hely: Budapest/Eger
Számomra a 8880 az első - olyannyira, hogy nemrég vettem egy másodikat BL-en.

A többivel nagyjából egyformán szimpatizálok - sajnos nincsenek meg, de nem is tervezem a beszerzésüket (egyenlőre), mivel nekem a váltó mellett a futómű - független felfüggesztés, összkerékhajtás - a legfontosabb, és csak ez a kettő összkerekes.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. dec. 5. 13:34 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2004. dec. 23. 15:02
Hozzászólások: 1966
Tartózkodási hely: Nagykanizsa-Keszthely-Veszprém
Kinézetre nálam mindenképpen a 8448-as a nyerő, azt nagyon eltalálták.
Viszont tecnhikailag és masszivítás szempontjából a 8880 vezet. Nekem csak az utóbbi van meg. A váltója ennek tökéletes, nem kattog, nem forog nehezen, hanem annak rendje módja szerint működik.
Ezt csak gondolom, de a 8448-as váltója nem biztos hogy tökéletes, a 8466-os készletből kiindulva. (mert ha jól tudom akkor ugyanolyan váltó van bennük, és a 8466-os az bizony nem az igazi :? )
A 8865-ös tesztautó is egész jó lett. A maga idejében csúcsmodel. Azzal a váltómegoldással nehéz lett volna összedobni egy 5+1-es váltót :lol:
Maga idejében az összes nagyon nagy szám volt, de az én sorrendem így a mostani technikákkal visszatekintve:
8880, 8448, 8865, 8860, 853


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. dec. 5. 13:11 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2005. feb. 20. 21:34
Hozzászólások: 62
Tartózkodási hely: Szeged
A 8448-as messzirő lbejön nekem, de mikor megnéztem az összerakását, nemigazán voltam oda. Azok a sok gyenge első ránézésre lötyögő alkatrészek valahogy nem tetszettek, gondolok a sok görbített hosszú egyenes valamikre, a 8880-as meg egy tömör gyönyör. És nagyon ötletes. Igazi 90-es évekbeli technik. Múltkor láttam a neten valakinek mindegyik megvolt és klassz látványt nyűjtott a sok nagyautó együtt. :lol:

_________________
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=kovacsi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005. dec. 5. 12:57 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2004. ápr. 23. 23:29
Hozzászólások: 35
Tartózkodási hely: Győr
Én is sokat csurgattam a szám szélét anno a katalógusok nézegetésében, és a szívem vágya nekem is a 8860-as volt, meg is lett végül, kb 20 évet kellett rá várnom :).
A 8865-ös azért a kedvencem, mert annyival több a 8860-nál hogy kasznit is építettek rá, és mert ahogy alább minősítették, oldschool technic, vagyis még a legkorábbi alkatrészekből építették. Igaz, hogy a négyszög keresztmetszetű hengerfej messze van a valóságtól. Meg a váltója (3 sebességes) még aszinkron, hát ez jött ki belőle. Ez az ami tetszik.
Ha megnézzük a 8880-ast, annyival több, hogy 4x4x4-es, vagyis minden kerék hajtott, és minden kerék kormányzott, illetve van 4. fokozata. És külalakra is más. Nálam csak a második kedvenc.
LA.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 16 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
POWERED_BY
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség