Tarsasjatek

HozzászólásSzerző: szondag3 » 2005. márc. 24. 14:10

Az én ötleteim:

- Vizen ne lehessen közlekedni alap esetben, csak ha pl.
felveszünk egy olyan tárgyat, amitől lebeg az illető(ezt szimbolizálhatná a figura lábaira rakott 1x2 plate, vagy mindkét lábára külön-külön egy 1x1-es round plate, vagy csak) vagy lehetne a kikötőket építeni(valami kis egyszerübb tákolmány :D ) ahol lehetne venne csónakot/hajót, amivel egy másik kikötőig közlekedhetne

-Lehetnének olyan helyek a pályán ,ahol fel lehetne tölteni a HP/MP pontokat (esetleg 1-2db átlátszó kék kocka formájában,de lehet részletesebben is)

-Mozgás tekintetében legyen megkülönböztetve mondjuk 3-4 különböző féle dolog( pl. zöld - nincs korlátozás , barna -1 , szürke -2 stb...)

-ha már szóba került a FFT (és ezzel együtt a stratégiai rpg-k) 1-2 dolgot át lehetne venni: pl. minden kör végén mindenki eldöntheti hogy a figura merre felé álljon ( ok: ha valakit hátból támadunk meg akkor mondjuk +20%-os sebzést okozna) , ezen felül a magasság is döntő szerepet játszhana, ha valaki akár 1 kockával magasabb ponton áll az kapjon +1 Defense pontot és +10%-al többet sebezzen.Persze ha kézifegyveres harcról van szó, akkor a határ lenne teszem azt 2kocka (és mondjuk +15%-os sebzés), ha távolsági fegyverről, akkor pedig 8-9 (ennél magasabb pontokat nem érdemes szerintem építeni)

-Célok:
azokon kívül amiket már leírtatok ,
Pl. Van 2 csapat , mindegyikben 1-1 kulcsfigura(mondjuk a király :) ) , a cél pedig az ellenség ezen figurájának likvidálása.

-Varázslatok:
Itt szerintem nem kéne túlbonyolítani a dolgot , legyenek meg az alapok(1-2 gyógyító és alap támadó varázslatok)

-Még1 dolog: ezt annó egy SNES-es SRpg-ben láttam: lehetne olyan varázslat, amivel magát a környezetet lehetne befolyásoni, pl.
Fölrobbantani egy hidat, megfagyasztani a vízet stb.. (ennek a kivitelezése ugyebár nem bonyolult)

-Ha már csapatok vannak, meg lehetne osztani a feladatokat is:lenne 1 pap, 1-2 harcos, 1-2 varázsló meg plusz 1-2 spec karakter)

Egyenlőre ennyi.
Avatar
szondag3
 
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2004. dec. 8. 15:29
Tartózkodási hely: Budapest

HozzászólásSzerző: Tibicsoki » 2005. márc. 24. 11:30

király :) ezt is megbeszéltük..

És a 8x8 as básytára alappal fell lehet rakni a 6x6 os minifiget :)
Avatar
Tibicsoki
 
Hozzászólások: 1139
Csatlakozott: 2004. ápr. 12. 20:55
Tartózkodási hely: Budapest IV ker

HozzászólásSzerző: Schau » 2005. márc. 24. 11:26

Sztem ez a legkevesebb,h nem oszt6ó 6-tal.
Akkor mellérakunk még alapokat.
6x6-oson sokkal kényelmesebben elférnek (élet, mana, sebzés, defense, inventory,stb..)

Ha a középső bástya 8x8as, akkor mellette elfér körben a 6x6os plate a 32x32-es alapon
Schau
Avatar
Schau
 
Hozzászólások: 532
Csatlakozott: 2005. jan. 7. 17:51
Tartózkodási hely: Budapest, Zooglaw

HozzászólásSzerző: Tibicsoki » 2005. márc. 24. 11:06

Vagy mi lenne ha egybõl 6x6 lenne az alap négyzet.

Azon elfér sárkány, krokodil ( lo !!! hátasnak nagyon jó megnövelhetné a lépésszámot)

a 6x6 nem jo, mert nem oszthato 32 vel :(
Avatar
Tibicsoki
 
Hozzászólások: 1139
Csatlakozott: 2004. ápr. 12. 20:55
Tartózkodási hely: Budapest IV ker

HozzászólásSzerző: Schau » 2005. márc. 24. 11:04

Tibicsoki írta:1 szóval már javallottam, hogy 1 sima minfignek legyen 6 az életereje.
Mivel 6 pont van a dobókockán.


Tudok hozni 10, 12 és 20 oldalú dobókockát is, ezzel akár meg lehetne növelni a játék idejét. Talán a 8 oldalút is, nem biztos.
Ebből következik, ha pl több mint 6 élete van egy fignek, akkor azért nem pici "élet-torony" fog mögötte pihenni :) - Ez esetben lehetne mondjuk az élete 1x2-es kocka, ami 5öt jelent (ebből négy nem olyan vészes, v ha 20 élete van, akkor is max esetben 3 1x2-es és 4 1x1-es, az is csak 7 magas)
De ha már az élete is terebélyesedik a plate-n , akkor lehetne 6x6os plate, és ez is azt is megkönnyítené, h a karakter inventory-ja is kényelmesen elfér a plate-n.
Gondolom 1 emberke felvehet több tárgyat is , akkor meg így praktikusabb sztem.
Schau
Avatar
Schau
 
Hozzászólások: 532
Csatlakozott: 2005. jan. 7. 17:51
Tartózkodási hely: Budapest, Zooglaw

HozzászólásSzerző: Tibicsoki » 2005. márc. 24. 10:43

Ez a 4x4 es plate nagyon jó ötlet csak támogatni tudom.

Egész este azon gondolkodtam, hogy hogyan lehetne megjegyezni, hogy mennyi életereje van még a karakternek és most tessék itt van.

Egy baj, hogy az ilyen krokodilok, sárkányok nem férnek el 4x4 en, de nem baj, majd megoldjuk ( fürész) :)

1 szóval már javallottam, hogy 1 sima minfignek legyen 6 az életereje.
Mivel 6 pont van a dobókockán.
Most már csak abban kellene megegyeznünk, hogy bizonyos tárgyak mennyivel képesekk megnövelni Hõseink tulajdonságait?

Pl : pajzs +1 defense -1 movement vagy valami hasonló

Újabb alapötlet:

Lego Társasjáték (LEGO Heros)

1:Játékosok száma min 2 max nincs megszabva.
2:Minden játékosnak 1 hõse lehet.
3:A játékosok közössen építik a pályát
4: A játék célja: A játékostársak likvidálása, vagy egy speciális feladat végrehalytása a többi játékostárs elött.

a Pálya saktáblához hasonlítanám: 32x32es lap felosztva 64 db 4x4 es négyzetekre

Minden játékos hoz magával egy pályát . Ha 2 játékos játszik akkor 2 pálya van, ha 3 akkor 3 x 64 négyzetbõl áll a pálya.
( a játékosok egyeztthetnek, hogy szép is lehessen a pálya)

A "Hõsünk" a kezdõpozicióból indulna, még nem tudom hol van .
(Szerintem az volna a legjobb ha a heros játékhoz hasonlóan lenne egy "vár"(bástya) a 32 x 32 es alaplap közepén (kiindulópont)
Innen indulna a Hõsünk alaptulajdonságaival.
(fejleszthetõ)
Fel kell osztanunk a 32 x32 es lapot 4x 4 es négyzetekre ( a középsõ 4 re lehet tetszüleges bástyát építeni (8x8)

A bástya tetején és a hõsünknél kell egy ugyanolyan zászlónak lennie.

Mik legyenek a hõsõk tulajdonságaik ??

Pl : movement: többet képes lépni szárazföldön.(speciális csizmája lenne)

Búvár: képes lenne vizen úszni . ( vagy mindenki tudjon uszni, csak õ gyorsabban ??? )

Attack: kalózkapitány egyik keze kampó szerintem megszavazhatjuk neki simán a +1 attackot. alapból, de mivel fa lába van -1 movement

A varázslónak lenne alapból varázslata stb stb
Avatar
Tibicsoki
 
Hozzászólások: 1139
Csatlakozott: 2004. ápr. 12. 20:55
Tartózkodási hely: Budapest IV ker

HozzászólásSzerző: Schau » 2005. márc. 23. 21:47

Ezt jó ötletnek tartom, egyszerű praktikus. És akkor a figeket a 4x4-es plate-tel 1ütt mozgatnánk, ez idáig jó.

De szvsz sok időt vesz igénybe,h megbeszéljük azt ,h melyik emberke mennyit üt... stb.
Tehát a találkozóig vmilyen szinten ezzel is dűlőre kéne jutni, h ne ott menjen el ilyenekkel az idő. Ott csak ilyen utolsó simítások kellenek.
Bár nem ismerlek titetek erről az oldalról,h vajon milyen gyorsan vagyunk képesek kompromisszumokat hozni e témában
Schau
Avatar
Schau
 
Hozzászólások: 532
Csatlakozott: 2005. jan. 7. 17:51
Tartózkodási hely: Budapest, Zooglaw

HozzászólásSzerző: Ákos » 2005. márc. 23. 21:17

Mi lenne, ha a figek 4x4-es plate-en állnának. Erre fel lehetne tornyozni a klf. pontokat (Armor, HP, mana, stb.) 1x1-es round plate-ek formájában. Ha a fig sebződik, akkor le lehet venni a pontokat. Így könyebb lenne számolni. A karakterek sebzését is lehetne így jelölni, de mivel ez nem fogyna, lehetne 1x1-es brick, aminek a színe jelentené a sebzést. Pld. fekete 1, kék 2, zöld 3, piros 4, stb...

Pld. a health potion lehetne egy round plate, ha egy figura felveszi, akkor csak ra kell rakni a 4x4-es plate-jére...

A krokodilok/sárkányok mehetnének nagyobb plate-re.

Az is eszembe juttott, hogy lehetne különféle módokon is játszani.

Deathmatch: mindenki mindenki ellen
Cooperative: játékosok csapata vs. sárkány
Team vs. Team: két ellenséges hadsereg egymás ellen

stb.

Akos
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Ákos 2008. jún. 12. 14:06-kor.
Avatar
Ákos
 
Hozzászólások: 5923
Csatlakozott: 2004. márc. 8. 17:30
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

HozzászólásSzerző: Schau » 2005. márc. 23. 20:49

Szondag emliítette a heroes-s dolgot. Sztem a csaták, igen lehetnek hasonloak, mint abban (hmick féle is majdnem olyan), de az,h épitűnk map-ot ,amin mászkálunk, majd azon belül a csaták, az sztem felesleges és hosszadalmas.
Annyi sztem bőven jó, h építünk egy nagy pályát, ami a csatatér, és akkor azon csak a csata menne.
De heroes-ban 1 csatában ha mondjuk van 1 lényed - pl. sárkány - akkor a képen csak 1 lénynek a képét látod, de ott a szám alatta, h mennyi van belőle.
Itt gondolom mindenből 1 van , aztán csak megy a csata.


Ha viszünk minifigeket, akkor mind1ik különbözőre meg kell határozni az életet, a sebzést és a védelmet (a varázslatok egyenlőre más tészta). De akkor sztem vegyük külön mondjuk a minifigeket a lényektől (feltéve ,ha +egyezünk hogy lehetnek lények: pl sárkány, krokodil, stb.). És akkor ne figenként határozzuk meg az értékeket , hanem fegyverenként, cucconként amiket föl lehet venni. Igy akkor mind1 lesz, h vki szakácsot öltöztet fel, v lovagot (így az számit mi van rajta)
Olyat is megbeszélhetünk, h ha vki hoz mondjuk egy speckó figet (pl vámpír), akkor mondjuk neki van olyan spec képessége,h életet tud visszanyerni v vmi hasonló.

Most egyenlőre ennyi jutott eszembe, de attól függ mit gondolunk.
Schau
Avatar
Schau
 
Hozzászólások: 532
Csatlakozott: 2005. jan. 7. 17:51
Tartózkodási hely: Budapest, Zooglaw

HozzászólásSzerző: hmick » 2005. márc. 23. 20:21

a reszleteket termeszetesen itt igen nehez lesz megbeszelni, de az altalanos iranyelveket talan sikerul. Mint pl:

Legyenek benne sarkanyok es csosntvazaak mint ellenseg.

A karaktereknek legyenek (-e ?) ero egeszseg ugyesseg pontjaik (ha igen melyik avagy mind, es hogyan legyenek meghatarozva)

hogyan follyon le (fojjon le?) egy csata (karddal szomszedos mezo ijjal/varazslattal tavolabbi stb)

komolyabb legyen e az egesz, mint ket darab hatoldalu kocka vagyhasznaljunk komolyabb eszkozoket.

Viszont semmikeppen sem szeretnek brickwaros dolgot, egyreszt szerintem ahhoz tul sok lego kell, masresz eleg bonyolult, es hosssu ideig tart.

annak, aki nem isemri, felvazolnam, hogy milyen egy final fantazy tactics egyetlen csataja: vannak ugyebar akarakterek kulonbozo tulajdonsagokkal es fegyverekkel, amiket az utjuk soran szereztek meg/vasaroltak meg be kell oket allitani egy alakzatba es utana a jon hozzajuk a helyszin az ellenfelekkel (erdo folyoval+hiddal, kisebb var, konyvtarszoba stb) altalaban 6*6 mezo van vagy 8*8 vagy ilyesmi. a harc korokre osztott egy korbenha jol emlexem lephetsz meghatarozott tavolsagon belul , utana pedig egyet cslekedhetsz/varazsolhjatsz. asszem a varazslat a kovetkezo korben "er oda" tehat eppen ki is lehet alola menni. stb stb

aranyos kis jatek, manga figurakkal PlayStationra.

Nos, valami hasonloban gondolkodom, igazabol, de talan meg ennel is gyorsabban (egy cstahoz eleg egy tabla, visoznt az csak egyetlen csata lesz.)

egyelore ennyi, ugy latom leptunk elore valahova.

M
Avatar
hmick
 
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2004. aug. 10. 12:44
Tartózkodási hely: Budapest

HozzászólásSzerző: Hepathos » 2005. márc. 23. 18:52

Nemtom, én az Advamced BrikWar Future szabályain töprengtem :)
ott a csapatokat és a gépeket külön kell megvenni, és pontokból kell nekik fegyvereket venni
Avatar
Hepathos
 
Hozzászólások: 110
Csatlakozott: 2004. ápr. 4. 17:40
Tartózkodási hely: Budapest

HozzászólásSzerző: Schau » 2005. márc. 23. 14:13

Sztem ezt nem naon lehet itt annyira részletesen megbeszélni.
Úgyis annyi apróság van,h sztem a találkozón jó idő megy majd el ezek megtárgyalásával.
Remélem azért jut idő vmi beta verzió kipróbálásához :)

Aztán ha már jobban belejöttünk, akkor külön akár ilyet jáccani is össze lehet ülni és akkor a MOC-k akár a pályákat is jelenthetnék, mint ahogy szondag3 is említette.

De már naon várom - elképzelem,amint a szakácsom tetőtől talpig vértben hatalmas bárddal a kezében (jó kis dragon knightos sisakkal)
simán leveri pókembert, ahogy az hadonászik 1 partvissal egy úszómellényben :D
Schau
Avatar
Schau
 
Hozzászólások: 532
Csatlakozott: 2005. jan. 7. 17:51
Tartózkodási hely: Budapest, Zooglaw

HozzászólásSzerző: szondag3 » 2005. márc. 23. 12:10

A Heroes-ból tényleg nem lenne rossz meríteni 1-2 dolgot.
Harcnál lehetne használni külön egy 8x16-os(vagy nagyobb) baseplate-t. :D

Lehetne kitalálni akkor már varázslatokat is korlátozott mértékben.

Meg kéne előre építeni magát a pályát hogy azzal már ne kelljen foglalkozni a találkozón
Ötlet: mindenki épít egy 32x32-es lapra , elhozza , összerakjuk , és kész a játéktér.
Avatar
szondag3
 
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2004. dec. 8. 15:29
Tartózkodási hely: Budapest

HozzászólásSzerző: Tibicsoki » 2005. márc. 23. 10:20

Dolgok: 2 dobokocka

1-6 ig számozva az egyik kock értéke a mozgás (move) max 6
A másik kocka értéke a támadásvagy védekezés (atack, defense) max 6

Ki kellene találni a karakterek Életerejét (healta)
Gondoltam itt az alapminfigre 6 élete lenne Bizonyos eszközök felvételével növelhető lenne minden tulajdonság. Pl felvesz egy pisztolyt +3 atack vagy egy puskát +4 atack felvesz egy pajzsot +2 defense egy sisakot +2 defens.
stb stb

(kicsit megfogott egy számítogépes játék Heros 3 ebből merítem az ötleteket)

Pl llehetne zöld sárkány, fekete sárkány, csontváz stb stb mind mind más tulajdonságokkal.

Gondolkodok én is még egy keveset.

Szerintem tök jó lez a brickwars csak honosítani kellene a szabályokat :)
Avatar
Tibicsoki
 
Hozzászólások: 1139
Csatlakozott: 2004. ápr. 12. 20:55
Tartózkodási hely: Budapest IV ker

Tarsasjatek

HozzászólásSzerző: hmick » 2005. márc. 22. 22:07

Itt kezdek neki egy topikot, akit erdekel, szoljon bele a szabalyok alakitasaba nyugodtan.

Tehat egy nem tul bonyolult es nem egesz estes tablas jatekra gondoltam, nem tul magas legoigennyel.

A gyokerek : magus, ad&d, final fantasy tactics, brickwars, warhammer40K stb.

Alapvetoen ket tipus lenne varazslos kardos, meg urgardistas lezerpisztolyos (mily meglepo) legalabb 32x32 es alapon (de inkabb 64x64) lennek mezok , egy mezo 6x6 (vignette) vagy 4x4 lenne (vagymindketto).

A jatek menete kb a kovetkezo lenne:
Csinaljuk meg gyorsan a palyat, a sajat karaktereinket , az ellenfel karaktereket, veletlenszuruen helyezzuk el oket a tablan, megfeleleo mennyisegu egyeb felszereles mellett, majd lepegessunk ide oda, gyujtsunk be ezt azt, harcoljunk ezzel azzal (ehhez kene a dobokocka) stb.

Mindezt ugy, hogy ne kelljen az egesz estenket ezzel tolteni, hanem 2-4 ora alatt meg lehessen menteni a kiralylanyt a gonosz sarkanytol.

Egyelore ennyi, udv:
M
Avatar
hmick
 
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2004. aug. 10. 12:44
Tartózkodási hely: Budapest

Előző

Vissza: Játék

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

cron