MALUG

Magyar LEGO Users Group
Pontos idő: 2018. dec. 11. 21:05

Időzóna: UTC




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 390 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 26  Következő

Mi a véleményed a vasúttal kapcsolatos alkotásaimról?
Tökéletesek! 42%  42%  [ 15 ]
Színvonalas MOC-ok, de egy kis befektetéssel még jobbá tehetőek! 33%  33%  [ 12 ]
Jobbak az átlagnál. 6%  6%  [ 2 ]
Átlagosak, semmi extra. 19%  19%  [ 7 ]
A legtöbb vasút témájú MOC azért jobb ennél. 0%  0%  [ 0 ]
Katasztrófa. 0%  0%  [ 0 ]
Szavazatok száma : 36
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: AshiValkoinen - vasút
HozzászólásElküldve: Tegnap, 16:37 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Hozzászólások: 3341
Tartózkodási hely: Pest-megye
Gratulálok, szép teljesítmény! :ty23:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AshiValkoinen - vasút
HozzászólásElküldve: Tegnap, 10:59 
Offline

Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Hozzászólások: 1440
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest
A villamosom díjazott lett az építőversenyen :ty109:

A valódi építés fődíja egy sínbusz lett, a két további díjazott egy különös monorail és a villamosom.

A digitális építés fődíja (és egyetlen díja) egy dízelmozdonyé lett.

Ezen a linken meg tudjátok nézni őket:

https://brickmodelrailroader.com/index. ... e-results/

_________________
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AshiValkoinen - vasút
HozzászólásElküldve: 2018. nov. 9. 20:09 
Offline

Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Hozzászólások: 1440
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest
Tomi: Nincs buggy motorom, és mivel kb. 20 napom volt az építésre (október 8-án álltam neki), nem is nagyon volt lehetőségem szerezni, kipróbálni. Tudom, hogy kb. hogy néz ki, ide valószínű túl nagy lett volna.

safiati: a fekete plate-k az alsó sorban a merev (fix) csuklókhoz csatlakoznok 2×2 sarokplate-ekkel, illetve a fél plates-es zászlót meg a SNOT 1×2 + 2×2 csempét tartó részt merevítik, hogy kevésbé lötyögjenek. Fent pedig az ablaksor feletti második platesor átmegy keresztbe, 8 szélességben - ezen a magasságon kapcsolódik ugyanis a nem merev csuklókhoz a kocsiszekrény. Az ajtónak kihagyott sok hely (ugye az nincs kötésben), meg a fentről belógatás miatt inkább rámentem a hosszú, plate-es kapcsolatokra, ezek sokkal jobban tartanak, mintha ugyanazt a részt brick-kel rakom ki.

A sebesség sajnos ennyi, még mindig van egy kis kipörgés, de a verseny zárultával, meg némi szabadidő előfordulásával megpróbálom kicsit gyorsítani a dolgot. Sajnos a fogaskerekek kötött mérete miatt (a kerék mellé csak 12-es mehet, mert a nagyobb már leérne a sínre, a kisebbet (8) pedig nem lenne honnan megfogni a kerék nyomkarimája miatt, így 12-20 van váltásban, 2 studonként lépve felfelé) kizárólag a tetőben tudom áttételezni, de félek, hogy az áttétel megváltoztatása meg a hajtott rész keretének a szétrobbanásával jár, amit akkor megint át kell alakítani.

Szóval most megy, mocorog, talán szép is lett, kicsit pihenek vele, aztán rápróbálok ismét.

_________________
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AshiValkoinen - vasút
HozzászólásElküldve: 2018. nov. 9. 8:15 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2007. nov. 25. 10:37
Hozzászólások: 3267
Tartózkodási hely: Budapest IV ker.
Szép pályázat! Hajrá!

Jól eltaláltad a jármű formáját és ötletes a zászlóval való trimmelés is.

Ami kicsit zavar az az oldalfalakban lévő rengeteg fekete plate. Valami funkció miatt van az ajtók/ablakok feletti rész és az ablakok alatti rész ebből és nem kockából?

A videón látható sebesség a maximum?

_________________
A sikerhez vezető út karbantartás miatt zárva!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AshiValkoinen - vasút
HozzászólásElküldve: 2018. nov. 5. 16:43 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Hozzászólások: 3341
Tartózkodási hely: Pest-megye
Gratula, szurkolok! Nem semmi ahogy a hajtást beraktad. Amikor ilyesmi helyigény áll rendelkezésemre, csak autóknál, ott is ugyanez van: egy csomó fejfájás után lesz egy rossz hatásfokú hajtáslánc, ami még lassan is viszi, de ezeknél ez már diadal, hogy teljesítmény is maradjon, az már nagyon nagy grátisz. :) RC Buggy motorral nem próbálkoztál? Nagyobb teljesítményű, és kicsit nagyobb, mint az XL, de lehet hogy az L alak még jól is jött volna. Bár valószínűleg nem : )


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AshiValkoinen - vasút
HozzászólásElküldve: 2018. nov. 4. 12:49 
Offline

Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Hozzászólások: 1440
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest
Az idei OcTRAINber versenyre a bécsi ULF (ultra low floor) villamos LEGO-modelljével neveztem.

A versenykiírás szerint létező vonattal kellett pályázni, melyet viszont nem gyárthattak és nem futtathattak a LEGO-építő országában. Tehát én nem nevezhettem sem MÁV-os, sem más FLIRT-vonatokkal, a németek ICE-vel, az amerikaiak a nagy dízel dögjeikkel, stb. A versenykiírás szerint az építés közben fotómegosztásokat, a modell élethűségét és a "foreign factor"-t pontozzák majd, azaz mennyire komfortból kilépés az építőnek a jármű megépítése.

Én talán túl nagy fába vágtam a fejszém, mert tervbe vettem, hogy az eredeti villamos egyik lényeges tulajdonságát beépítem a modellbe: alacsonypadlós és teljes hosszában átjárható. Ráadásul ez a világ legalacsonypadlósabb villamosa, belépési magassága mindössze 18 cm a sínkorona szintje felett.

Az igazi jármű négy csuklószerkezetre befüggesztett három kocsiszekrényből áll, minden csukló alatt tengellyel nem összekötött egy pár kerék található. Az alacsonypadlós átjárhatóság érdekében meg kellett oldanom, hogy én se kössem össze tengellyel a kerekeket.

A teljes villamos:

Kép

Nos, ez lett az oldalnézet, a LEGO és a Siemens jellegrajzának összehasonlítása.

Kép

Minden ajtó nyitható:

Kép

Az ajtónyitásoknál a legnehezebb a két orr-rész megoldása volt - az ajtónyitást lehetővé tevő droidkéznek kell egy plate kihagyás, hogy ki tudjon fordulni, de a szélső ajtóknál csak 1 stud széles oszlopok vannak, melyet így meg kellett bontanom a nyitható ajtók miatt. Végül a droidkéz belső felén lévő 4-es hosszúságú bar fogja össze az oszlop alsó és felső felét...

Nem hajtott kerékpár a csuklószerkezetben - a villamos padlómagassága teljes hosszából sínkorona + 2,5 plate, a belépési magasság sk + 1,5 plate - egyébként ez az 1 stud = 300 mm, azaz 1:37,5 méretaránynál az igazi 18 cm-es belépési magasságát pontosan adja, a második sor plate-re azért van szükségem a beltérben, hogy valami összefogja a legalsó sort.

Kép

Hajtás:

Kép

Ezzel rengeteget küzdöttem, mert a motort az alacsonypadlósság megőrzése miatt csak a tetőre tehettem - az átjárhatóság miatt a csuklókeretben kellett kétoldalon levinni a mozgást. Az M, L és PF train motorok lefulladtak a teljes szerelvény mozgatásánál, az XL meg szétrobbantotta a korábbi hajtásverziót. Így végül az XL motorra építve kellett kitalálni egy sok fogaskerékben duplázott, áttétel nélküli hajtásláncot, ami nem robban szét és elviszi a villamost.

Az XL beszerelése és a hajtáslánc áttervezése után sem mozdult meg - elpörgött a kerék alatta. Ezt súllyal próbáltam kompenzálni - az elemtartó dobozt élére állítva beraktam az első csukló előtti részbe, a villamosvezetőnek úgy maradt hely, hogy a lába hátsó részénél fogva rányomtam az elemtartóra. A plusz súly segített, de a villamos még mindig bukdácsolt, sok kipörgéssel mozgott. El nem tudtam képzelni, mi a fenét csináljak vele, aztán eszembe jutott, hogy a három nem hajtott kerékpár is PF vonatmotorhoz járó kerék - amin ugye van gyárilag tapadógyűrű. Na, azokat levettem, és ettől meggyógyult, már elég megbízhatóan, de még mindig elég lassan megy.

Kép

Elemtartó és villamosvezető. :)

A verseny határideje a mai nap, november 4., nemsokára eredményhirdetés, remélem, díjazott lesz.

_________________
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AshiValkoinen - vasút
HozzászólásElküldve: 2018. aug. 26. 12:09 
Offline

Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Hozzászólások: 1440
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest
Körülbelül egy évvel ezelőtt terveztem meg LDD-ben a Stadler által a GySEV-nek gyártott harmadik generációs FLIRT motorvonat LEGO-verzióját LDD-ben. Az LDD-s tervezés - bár a LEGO-FLIRT platformom az igazi vonatokhoz hasonlóan elég jól bevált - mindig rejt meglepetéseket, és persze sok turpisság, részlet, nehézség csak akkor derül ki, amikor az ember végre igazi kockákat fog a kezében. Nem volt ez másképp ezzel a motorvonattal sem.

Kép

Ezen az LDD-s terven még feketék az ajtók és az alsó sáv is - az igazi vonat ezen részei a legjobban a nemlétező "very dark bluish gray" LEGO színnek felelnének meg. Virtuális tervezéskor még a fekete tűnt jobbnak, de aztán amikor a lengyel TRAKO kiállításon bemutatták a kész motorvonatot tavaly ősszel, át kellett gondoljam a dolgot - a vezetőfülke szélvédője alatt fekete és sötétszürke sáv is volt, és a sötétszürke pont az a szürke, mint az ajtók, az alsó sáv szürkéje.

GySEV FLIRT3 a TRAKO kiállításon:
http://iho.hu/hir/elkeszult-a-gyesv-els ... asa-170922

Így aztán inkább a nem nagyon, de azért sötét szürke mellett tettem le a voksom.

A második és nagyobb probléma a vonat hosszának változása volt - a vonat középső kocsijai 1-1 ablakszelvénnyel hosszabbak a korábbi GySEV FLIRT-ekhez képest, a középső kocsik ajtajai között kettő helyett három ablak kapott helyet (a hossznövelés azért történt, hogy a 2 mosdóval szállított vonaton is meglegyen a 200 fix ülőhely). A korábbi LEGO FLIRT-ek is elég határon mozogtak a 40 stud sugarú íveken, váltókon mozgással, és itt középkocsinként +5 stud került még bele a hosszba. S persze az orr-rész is hosszabb lett, a valódi vonat az új ütközésvédelmi szabályok miatt nagyobb gyűrődőzónával került kialakításra. A hosszok változása pedig a forgóvázak forgáspontjainak elhelyezésére is kihatással volt + mindennek meg tudnia kellett a szinkronüzemet is a korábbi GySEV FLIRT vonattal.

Pár hete Egerben összeraktam a vonatot:

Kép

Természetesen a szokásos felszereltséget kapta - utastér világítás, vezetőállásonként kapcsolható homlokfények, SBrick-es vezérlés. A legutolsó széria a LEGO Power Functions ledekből még nagyobb fényerejű, mint a korábbiak, így az utastér-világítás már megvilágított helyen is látszik (mesterséges megvilágítás mellett, természetes napfénynél nem látszik), a homlokfények kimenetét pedig az SBrick profilon keresztül 0,7-re korlátoztam - full fényerővel valószerűtlenül nagy területet világított meg maga előtt a vonat.

Kép

Szerdán, augusztus 22-én, 6:44-kor indult az első, utasokat szállító menet Sopronból, ahova sikerült eljutni is:

Kép

Kép

Itt pedig már a LEGO-Nyugatiban vár az indulásra:

Kép

Jelenlegi GySEV-es gépeim együtt:

Kép

Azt hiszem, a Vectron meg fogja kapni azokat a szép, használt osztrák IC-kocsikat vontatmánynak, márcsak azért is, mert a soproni kirándulás során a GySEV-es vasutasok és a próbamenetre érkező vezetők ige pozitívan álltak hozzám, és segítettek az eligazodásban a z ország zöld-sárga részében. :)

_________________
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AshiValkoinen - vasút
HozzászólásElküldve: 2018. feb. 7. 11:02 
Offline

Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Hozzászólások: 1440
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest
Az oldala tartja nagyjából az egészet, a ferde sötétszürke sáv és a tetőmodul egyben leszedhető, nincs tartószerkezeti szerepük.

A másik ok az, hogy plate-ből lehet egy stud szélességben építeni - belül pedig kell a hely a rengeteg elektronikának. Már a ferdén berakott zöld csempe is sok agyalást igényelt - a tartója felett siklik el egy tengely, ami az M-motorból vezet a polaritáskapcsolóba a különböző üzemmódok ki-be kapcsolásához.

Még egy ok, hogy a valódi mozdonyon a sárga csík a zöld és fehér határán elég vékony - egyrészt nincs is olyan lapos dőlésszögű tető, amivel a minta középső része kiadható lenne, másrészt ha lenne is, a sárga résznek végig plate vastagság környékén kell maradnia - ez tetőkkel nem garantálható. Megoldás lenne még a ferdén berakott csempe, de mivel sem zöld, sem fehér eléggé laposszögű tető nincs (a leglaposabb ugya az 1×4×1-es tető, de ezek egymásra rakva rögtön adnak egy fél-plate-es ugrást, ami pont olyan pixelessé tenné, mint a mostani verzió), így maradtam a stabil, plate-s mintánál.

_________________
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AshiValkoinen - vasút
HozzászólásElküldve: 2018. feb. 4. 22:43 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2012. jún. 8. 15:33
Hozzászólások: 396
Nagyon tetszik a külső is és amit a belsejével műveltél, az is! :) Gratulálok!

Jó lett a fotó is, szeretek én is ilyeneket lőni, amin az igazi és a Lego együtt szerepel!

Az oldala azért van csak plate-ből, mert az tart? Vagy van külön alváz, és lehetne esetleg az oldalakon valami slope-os megoldás is a mintára?

_________________
Alkotásaim: Flickr, Mocpages, YouTube


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AshiValkoinen - vasút
HozzászólásElküldve: 2018. jan. 29. 18:27 
Offline

Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Hozzászólások: 1440
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest
Szeretném bemutatni a legújabb építésem. A jármű a pár hónapja Magyarországon megjelent GySEV Siemens Vectron mozdony lett, természetesen LEGO-kockákból megépítve. A zöld-sárga vasúttársaság kétségkívül elég extrém festést adott a legújabb járgányának, így ennek meglegósítása okozott némi nehézséget. Az igazi mozdonyok különböző felszereltséggel érkeztek, a 9 mozdony közül 5 db kétáramnemű (25 kV, 50 Hz, magyar felsővezetéki táplálás, 15 kV, 16,7 Hz, osztrák felsővezetéki táplálás), 4 db pedig többáramnemű, az előzőe váltakozó áramnemek mellett egyenárammal is működik (ez +2 áramszedőt is jelent). Az első 5 mozdonyból kettő pedig kap egy saját pici dízelegységet, így villamosítatlan iparvágányokon is tud dolgozni.

Kép

LDD-ben viszonylag gyorsan összeraktam a gépet, és akkor annyira megtetszett, hogy elhatároztam, megépítem. Viszont nem akartam egy újabb, sima 9V, PF vagy SBrick mozdonyt, így kicsit megvariáltam a belsejét, végül ez került bele:

Kép

A mozdony alatt 9V-vonatmotorok dolgoznak, de a motorokhoz a régi, középsínes világ, a 12V áramszedő kockái is hozzá vannak csatolva, és persze elemtartója is van. A vezérlésről egy SBrick gondoskodik és kell is a négy kimenet - két kimeneten M-motorok vannak, melyek az üzemmódok selejtezőkapcsolóit vezérlik (12V és SBrick üzemmód), egy kimeneten a homlokfények és az utolsó kimeneten az SBrick-ről 9V motorra hajtás van.

A 12V üzemmódot azért kell tudni kikapcsolni, mert ha a mozdony 9V üzemmódban halad, akkor a 12V áramszedő gombok egy váltó felett áthaladva rövidre tudják zárni a mozdonyt, amikor az áramszedő gombok pont a váltó másik irányának sínjéhez hozzáérnek. Az SBrick üzemmódot nyilvánvaló okokból kell selejtezni - nem egészséges az SBrickre az elemtartóról és a kimenete felől, a pályáról is küldeni a delejt...

A világítás sem volt egyszerű, szélső studra kivinni a ledek fényét nehéz. Azért nem lehetetlen:

Kép

Ez a sok cucc be is fért a gépbe:

Kép

Végül egy fotó az igazival:

Kép

Sajnos nekem az alsó foglalatban vannak a vörös fények és a felsőben a fehérek, a valóságban az alsó foglalat a vörös és a fehér fény helye, a felsőben pedig az esti (távolsági) fényszóró vannak, így az állomáson készült képen sajnos ez a részlet nem stimmel. :)

_________________
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AshiValkoinen - vasút
HozzászólásElküldve: 2017. szept. 22. 5:39 
Offline

Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Hozzászólások: 1440
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest
kvp-nek hála a MÁV BVmot is kapott homlokfényeket.

Sajnos itt módosított LEGO-ledek)re volt szükség, mert a motorvonat infravevőjének egyik kimenetét a hajtás foglalja el, így a két irány fényeinek csak egy kimenet marad.

http://www.brickshelf.com/gallery/AshiV ... 178_sm.png

Hosszú kihagyás után a kék-fehér FLIRT motorvonat visszakerült hozzám, nosza, meg is kapta az új orr-designt. Ezáltalán már majdnem egységes a FLIRT-flotta, a zöld-sárga GySEV motorvonat még SBrick-re vált és lehetővé válik a bluetooth-vezérelt hármas szinkronüzem is.

http://www.brickshelf.com/gallery/AshiV ... g_0167.jpg

Persze szinkronüzem így is volt a Kertivasutas Találkozón, csak itt még gondosan ügyelni kellett a trafón a helyes sebesség beállítására:

https://www.facebook.com/ashivlegorailw ... 627007743/

_________________
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AshiValkoinen - vasút
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 25. 8:29 
Offline

Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Hozzászólások: 1440
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest
Az elmúlt hetek vonatozós termékei

V63 és az igazi:
Kép

Railjet suhan a nagysugarú pályán:
Kép

BVmot sem unatkozott:
Kép

Taurus is megdolgozott a 3 db 3G IC kocsival:
Kép

_________________
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AshiValkoinen - vasút
HozzászólásElküldve: 2017. júl. 27. 15:40 
Offline

Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Hozzászólások: 1440
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest
Három évvel azután, hogy megszületett LDD-ben, végre elkészült valódi kockákból is a MÁV számára a Ganz-Hunslet által gyártott InterCity kivitelű villamos motorvonat, a BVmot. A "Samu" becenéven ismert motorvonat (jelenleg 434-es sorozat) négy kocsiból áll - egy motorkocsi, egy vezérlőkocsi és két betétkocsi (az egyik első osztályú) alkot egy motorvonatot. A vonat elviekben további két mellékkocsival bővíthető (egy motorkocsi 5 további vagon fűtését tudja ellátni), de ilyenről, vagy mindkét végén motorkocsival üzemelő szerelvényről nem találtam dokumentációt.

A teljes szerelvény:
Kép

A vonat kialakításakor kettő komolyabb problémát kellett megoldani - az egyik a hagyományos problémának mondható orr-rész kialakítása, a másik a betétkocsik ablakkiosztása volt. A vonatorr ferde, sávos mintáit SNOT és SOT sajtokkal sikerült megoldani, szerintem elég élethűen, és így egy matricát sem kellett felhasználni hozzá:

Motorkocsi:
Kép

Ferde minták közelről:
Kép

A betétkocsik problémáját az jelentette, hogy mindkét vagon egyforma hosszú, viszont a másodosztályún 11, az elsőosztályún 10 nagy, utastéri ablak van. Ha mindkét kocsin hagyományos vonatablakot használok, akkor az elsőosztályú kocsi 4 studdal rövidebb lenne. Mivel 4 stud = 10 SNOT plate, így adta volna magát a megoldás, hogy minden ablakközbe tegyek egy állított csempét, de mivel egy ablak 3 brick = 9 plate magas, egy 2×4-es csempe hosszabb oldala meg 4 stud = 10 plate, így ez nem fért ki, más megoldás kellett. A más megoldás a SNOT oldalfal lett, az ablakok átlátszó panelekből, brickekből és platekből állnak. Egy vonatablak 4 stud széles (= 10 élére állított plate), ami az 1-8-1 plate felosztásban SNOT technikával szépen imitálható. A két ablakegység közé pedig így be lehet illeszteni a +1 platet, aminek segítségével egyenletes eloszlásban növeltem az ablakok közötti oszlop szélességét. Mivel 3 SNOT stud 7,5 plate magasságot jelent, így az ablaksor alá egy sor kék tile (1 plate magasság) került, felül pedig 0,5 plate vastag bracket-ek zárják le a sort. A SNOT oldaldalat hiába nyomtam össze, egy picit feszíti a szélső, SOT oszlopokat, az első képen látszik, hogy kicsit meg van görbülve a kocsi.

Betétkocsik:
Kép

A motorvonat egyszerre rendelkezik osztott és osztatlan üvegekkel is az oldalsó ablakoknál, a hagyományos vonatablakoknál nyilván "teli" vagy "osztott" üveget nyomtam a keretbe, de a SNOT elsőosztályú kocsinál más megoldás kellett. Osztott üvegként jól néz ki az 1×2×2-es panel és 2 db 1×1-es brick kombinációja, a "teli" üvegek jobb híján 2 db, 1×3-as brickből épülnek fel, bár tök jó lenne, ha lenne 1×3×2-es panel vagy olyan 1×3-as trans-clear brick, amiben nincsenek "csövek" a studok rögzítéséhez.

De ezt az apróságot leszámítva így is elégedett vagyok vele. :)

Kép

_________________
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AshiValkoinen - vasút
HozzászólásElküldve: 2017. júl. 18. 8:44 
Offline

Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Hozzászólások: 1440
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest
Legelső vonatom, a piros FLIRT, kapott néhány matricát. Fehér nyomtatás, átlátszó fóliára.

Kép

_________________
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AshiValkoinen - vasút
HozzászólásElküldve: 2017. júl. 11. 12:01 
Offline

Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Hozzászólások: 1440
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest
Újabb LDD és újabb GySEV MOC - ezúttal egy FLIRT3 motorvonat. A GySEV rendelt a Stadlertől 10 újabb négyrészes motorvonatot, ám ezek már nem lehettek a korábbi 10-hez hasonló FLIRT-ek, hanem a változó szabványok miatt megerősített és átalakított orr-résszel érkeznek, és a vonat kapacitása is nagyobb lesz a hosszabb középső kocsiknak hála - és ráadásul kettő WC lesz szerelvényenként.

Némi utánajárás után sikerült megszereznem pár, a tervezéshez fontos méretet és a színtervet, így megszületett az LDD-MOC. Tervezem megépíteni is, jól fog majd mutatni szinkronban az idősebb testvérével.

Kép

Kép

Kép

_________________
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 390 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 26  Következő

Időzóna: UTC


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
POWERED_BY
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség