MALUG

Magyar LEGO Users Group
Pontos idő: 2018. szept. 26. 13:37

Időzóna: UTC




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 384 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 26  Következő

Mi a véleményed a vasúttal kapcsolatos alkotásaimról?
Tökéletesek! 38%  38%  [ 13 ]
Színvonalas MOC-ok, de egy kis befektetéssel még jobbá tehetőek! 35%  35%  [ 12 ]
Jobbak az átlagnál. 6%  6%  [ 2 ]
Átlagosak, semmi extra. 21%  21%  [ 7 ]
A legtöbb vasút témájú MOC azért jobb ennél. 0%  0%  [ 0 ]
Katasztrófa. 0%  0%  [ 0 ]
Szavazatok száma : 34
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: AshiValkoinen - vasút
HozzászólásElküldve: 2018. aug. 26. 12:09 
Offline

Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Hozzászólások: 1437
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest
Körülbelül egy évvel ezelőtt terveztem meg LDD-ben a Stadler által a GySEV-nek gyártott harmadik generációs FLIRT motorvonat LEGO-verzióját LDD-ben. Az LDD-s tervezés - bár a LEGO-FLIRT platformom az igazi vonatokhoz hasonlóan elég jól bevált - mindig rejt meglepetéseket, és persze sok turpisság, részlet, nehézség csak akkor derül ki, amikor az ember végre igazi kockákat fog a kezében. Nem volt ez másképp ezzel a motorvonattal sem.

Kép

Ezen az LDD-s terven még feketék az ajtók és az alsó sáv is - az igazi vonat ezen részei a legjobban a nemlétező "very dark bluish gray" LEGO színnek felelnének meg. Virtuális tervezéskor még a fekete tűnt jobbnak, de aztán amikor a lengyel TRAKO kiállításon bemutatták a kész motorvonatot tavaly ősszel, át kellett gondoljam a dolgot - a vezetőfülke szélvédője alatt fekete és sötétszürke sáv is volt, és a sötétszürke pont az a szürke, mint az ajtók, az alsó sáv szürkéje.

GySEV FLIRT3 a TRAKO kiállításon:
http://iho.hu/hir/elkeszult-a-gyesv-els ... asa-170922

Így aztán inkább a nem nagyon, de azért sötét szürke mellett tettem le a voksom.

A második és nagyobb probléma a vonat hosszának változása volt - a vonat középső kocsijai 1-1 ablakszelvénnyel hosszabbak a korábbi GySEV FLIRT-ekhez képest, a középső kocsik ajtajai között kettő helyett három ablak kapott helyet (a hossznövelés azért történt, hogy a 2 mosdóval szállított vonaton is meglegyen a 200 fix ülőhely). A korábbi LEGO FLIRT-ek is elég határon mozogtak a 40 stud sugarú íveken, váltókon mozgással, és itt középkocsinként +5 stud került még bele a hosszba. S persze az orr-rész is hosszabb lett, a valódi vonat az új ütközésvédelmi szabályok miatt nagyobb gyűrődőzónával került kialakításra. A hosszok változása pedig a forgóvázak forgáspontjainak elhelyezésére is kihatással volt + mindennek meg tudnia kellett a szinkronüzemet is a korábbi GySEV FLIRT vonattal.

Pár hete Egerben összeraktam a vonatot:

Kép

Természetesen a szokásos felszereltséget kapta - utastér világítás, vezetőállásonként kapcsolható homlokfények, SBrick-es vezérlés. A legutolsó széria a LEGO Power Functions ledekből még nagyobb fényerejű, mint a korábbiak, így az utastér-világítás már megvilágított helyen is látszik (mesterséges megvilágítás mellett, természetes napfénynél nem látszik), a homlokfények kimenetét pedig az SBrick profilon keresztül 0,7-re korlátoztam - full fényerővel valószerűtlenül nagy területet világított meg maga előtt a vonat.

Kép

Szerdán, augusztus 22-én, 6:44-kor indult az első, utasokat szállító menet Sopronból, ahova sikerült eljutni is:

Kép

Kép

Itt pedig már a LEGO-Nyugatiban vár az indulásra:

Kép

Jelenlegi GySEV-es gépeim együtt:

Kép

Azt hiszem, a Vectron meg fogja kapni azokat a szép, használt osztrák IC-kocsikat vontatmánynak, márcsak azért is, mert a soproni kirándulás során a GySEV-es vasutasok és a próbamenetre érkező vezetők ige pozitívan álltak hozzám, és segítettek az eligazodásban a z ország zöld-sárga részében. :)

_________________
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AshiValkoinen - vasút
HozzászólásElküldve: 2018. feb. 7. 11:02 
Offline

Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Hozzászólások: 1437
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest
Az oldala tartja nagyjából az egészet, a ferde sötétszürke sáv és a tetőmodul egyben leszedhető, nincs tartószerkezeti szerepük.

A másik ok az, hogy plate-ből lehet egy stud szélességben építeni - belül pedig kell a hely a rengeteg elektronikának. Már a ferdén berakott zöld csempe is sok agyalást igényelt - a tartója felett siklik el egy tengely, ami az M-motorból vezet a polaritáskapcsolóba a különböző üzemmódok ki-be kapcsolásához.

Még egy ok, hogy a valódi mozdonyon a sárga csík a zöld és fehér határán elég vékony - egyrészt nincs is olyan lapos dőlésszögű tető, amivel a minta középső része kiadható lenne, másrészt ha lenne is, a sárga résznek végig plate vastagság környékén kell maradnia - ez tetőkkel nem garantálható. Megoldás lenne még a ferdén berakott csempe, de mivel sem zöld, sem fehér eléggé laposszögű tető nincs (a leglaposabb ugya az 1×4×1-es tető, de ezek egymásra rakva rögtön adnak egy fél-plate-es ugrást, ami pont olyan pixelessé tenné, mint a mostani verzió), így maradtam a stabil, plate-s mintánál.

_________________
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AshiValkoinen - vasút
HozzászólásElküldve: 2018. feb. 4. 22:43 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2012. jún. 8. 15:33
Hozzászólások: 396
Nagyon tetszik a külső is és amit a belsejével műveltél, az is! :) Gratulálok!

Jó lett a fotó is, szeretek én is ilyeneket lőni, amin az igazi és a Lego együtt szerepel!

Az oldala azért van csak plate-ből, mert az tart? Vagy van külön alváz, és lehetne esetleg az oldalakon valami slope-os megoldás is a mintára?

_________________
Alkotásaim: Flickr, Mocpages, YouTube


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AshiValkoinen - vasút
HozzászólásElküldve: 2018. jan. 29. 18:27 
Offline

Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Hozzászólások: 1437
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest
Szeretném bemutatni a legújabb építésem. A jármű a pár hónapja Magyarországon megjelent GySEV Siemens Vectron mozdony lett, természetesen LEGO-kockákból megépítve. A zöld-sárga vasúttársaság kétségkívül elég extrém festést adott a legújabb járgányának, így ennek meglegósítása okozott némi nehézséget. Az igazi mozdonyok különböző felszereltséggel érkeztek, a 9 mozdony közül 5 db kétáramnemű (25 kV, 50 Hz, magyar felsővezetéki táplálás, 15 kV, 16,7 Hz, osztrák felsővezetéki táplálás), 4 db pedig többáramnemű, az előzőe váltakozó áramnemek mellett egyenárammal is működik (ez +2 áramszedőt is jelent). Az első 5 mozdonyból kettő pedig kap egy saját pici dízelegységet, így villamosítatlan iparvágányokon is tud dolgozni.

Kép

LDD-ben viszonylag gyorsan összeraktam a gépet, és akkor annyira megtetszett, hogy elhatároztam, megépítem. Viszont nem akartam egy újabb, sima 9V, PF vagy SBrick mozdonyt, így kicsit megvariáltam a belsejét, végül ez került bele:

Kép

A mozdony alatt 9V-vonatmotorok dolgoznak, de a motorokhoz a régi, középsínes világ, a 12V áramszedő kockái is hozzá vannak csatolva, és persze elemtartója is van. A vezérlésről egy SBrick gondoskodik és kell is a négy kimenet - két kimeneten M-motorok vannak, melyek az üzemmódok selejtezőkapcsolóit vezérlik (12V és SBrick üzemmód), egy kimeneten a homlokfények és az utolsó kimeneten az SBrick-ről 9V motorra hajtás van.

A 12V üzemmódot azért kell tudni kikapcsolni, mert ha a mozdony 9V üzemmódban halad, akkor a 12V áramszedő gombok egy váltó felett áthaladva rövidre tudják zárni a mozdonyt, amikor az áramszedő gombok pont a váltó másik irányának sínjéhez hozzáérnek. Az SBrick üzemmódot nyilvánvaló okokból kell selejtezni - nem egészséges az SBrickre az elemtartóról és a kimenete felől, a pályáról is küldeni a delejt...

A világítás sem volt egyszerű, szélső studra kivinni a ledek fényét nehéz. Azért nem lehetetlen:

Kép

Ez a sok cucc be is fért a gépbe:

Kép

Végül egy fotó az igazival:

Kép

Sajnos nekem az alsó foglalatban vannak a vörös fények és a felsőben a fehérek, a valóságban az alsó foglalat a vörös és a fehér fény helye, a felsőben pedig az esti (távolsági) fényszóró vannak, így az állomáson készült képen sajnos ez a részlet nem stimmel. :)

_________________
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AshiValkoinen - vasút
HozzászólásElküldve: 2017. szept. 22. 5:39 
Offline

Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Hozzászólások: 1437
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest
kvp-nek hála a MÁV BVmot is kapott homlokfényeket.

Sajnos itt módosított LEGO-ledek)re volt szükség, mert a motorvonat infravevőjének egyik kimenetét a hajtás foglalja el, így a két irány fényeinek csak egy kimenet marad.

http://www.brickshelf.com/gallery/AshiV ... 178_sm.png

Hosszú kihagyás után a kék-fehér FLIRT motorvonat visszakerült hozzám, nosza, meg is kapta az új orr-designt. Ezáltalán már majdnem egységes a FLIRT-flotta, a zöld-sárga GySEV motorvonat még SBrick-re vált és lehetővé válik a bluetooth-vezérelt hármas szinkronüzem is.

http://www.brickshelf.com/gallery/AshiV ... g_0167.jpg

Persze szinkronüzem így is volt a Kertivasutas Találkozón, csak itt még gondosan ügyelni kellett a trafón a helyes sebesség beállítására:

https://www.facebook.com/ashivlegorailw ... 627007743/

_________________
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AshiValkoinen - vasút
HozzászólásElküldve: 2017. aug. 25. 8:29 
Offline

Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Hozzászólások: 1437
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest
Az elmúlt hetek vonatozós termékei

V63 és az igazi:
Kép

Railjet suhan a nagysugarú pályán:
Kép

BVmot sem unatkozott:
Kép

Taurus is megdolgozott a 3 db 3G IC kocsival:
Kép

_________________
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AshiValkoinen - vasút
HozzászólásElküldve: 2017. júl. 27. 15:40 
Offline

Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Hozzászólások: 1437
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest
Három évvel azután, hogy megszületett LDD-ben, végre elkészült valódi kockákból is a MÁV számára a Ganz-Hunslet által gyártott InterCity kivitelű villamos motorvonat, a BVmot. A "Samu" becenéven ismert motorvonat (jelenleg 434-es sorozat) négy kocsiból áll - egy motorkocsi, egy vezérlőkocsi és két betétkocsi (az egyik első osztályú) alkot egy motorvonatot. A vonat elviekben további két mellékkocsival bővíthető (egy motorkocsi 5 további vagon fűtését tudja ellátni), de ilyenről, vagy mindkét végén motorkocsival üzemelő szerelvényről nem találtam dokumentációt.

A teljes szerelvény:
Kép

A vonat kialakításakor kettő komolyabb problémát kellett megoldani - az egyik a hagyományos problémának mondható orr-rész kialakítása, a másik a betétkocsik ablakkiosztása volt. A vonatorr ferde, sávos mintáit SNOT és SOT sajtokkal sikerült megoldani, szerintem elég élethűen, és így egy matricát sem kellett felhasználni hozzá:

Motorkocsi:
Kép

Ferde minták közelről:
Kép

A betétkocsik problémáját az jelentette, hogy mindkét vagon egyforma hosszú, viszont a másodosztályún 11, az elsőosztályún 10 nagy, utastéri ablak van. Ha mindkét kocsin hagyományos vonatablakot használok, akkor az elsőosztályú kocsi 4 studdal rövidebb lenne. Mivel 4 stud = 10 SNOT plate, így adta volna magát a megoldás, hogy minden ablakközbe tegyek egy állított csempét, de mivel egy ablak 3 brick = 9 plate magas, egy 2×4-es csempe hosszabb oldala meg 4 stud = 10 plate, így ez nem fért ki, más megoldás kellett. A más megoldás a SNOT oldalfal lett, az ablakok átlátszó panelekből, brickekből és platekből állnak. Egy vonatablak 4 stud széles (= 10 élére állított plate), ami az 1-8-1 plate felosztásban SNOT technikával szépen imitálható. A két ablakegység közé pedig így be lehet illeszteni a +1 platet, aminek segítségével egyenletes eloszlásban növeltem az ablakok közötti oszlop szélességét. Mivel 3 SNOT stud 7,5 plate magasságot jelent, így az ablaksor alá egy sor kék tile (1 plate magasság) került, felül pedig 0,5 plate vastag bracket-ek zárják le a sort. A SNOT oldaldalat hiába nyomtam össze, egy picit feszíti a szélső, SOT oszlopokat, az első képen látszik, hogy kicsit meg van görbülve a kocsi.

Betétkocsik:
Kép

A motorvonat egyszerre rendelkezik osztott és osztatlan üvegekkel is az oldalsó ablakoknál, a hagyományos vonatablakoknál nyilván "teli" vagy "osztott" üveget nyomtam a keretbe, de a SNOT elsőosztályú kocsinál más megoldás kellett. Osztott üvegként jól néz ki az 1×2×2-es panel és 2 db 1×1-es brick kombinációja, a "teli" üvegek jobb híján 2 db, 1×3-as brickből épülnek fel, bár tök jó lenne, ha lenne 1×3×2-es panel vagy olyan 1×3-as trans-clear brick, amiben nincsenek "csövek" a studok rögzítéséhez.

De ezt az apróságot leszámítva így is elégedett vagyok vele. :)

Kép

_________________
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AshiValkoinen - vasút
HozzászólásElküldve: 2017. júl. 18. 8:44 
Offline

Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Hozzászólások: 1437
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest
Legelső vonatom, a piros FLIRT, kapott néhány matricát. Fehér nyomtatás, átlátszó fóliára.

Kép

_________________
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AshiValkoinen - vasút
HozzászólásElküldve: 2017. júl. 11. 12:01 
Offline

Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Hozzászólások: 1437
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest
Újabb LDD és újabb GySEV MOC - ezúttal egy FLIRT3 motorvonat. A GySEV rendelt a Stadlertől 10 újabb négyrészes motorvonatot, ám ezek már nem lehettek a korábbi 10-hez hasonló FLIRT-ek, hanem a változó szabványok miatt megerősített és átalakított orr-résszel érkeznek, és a vonat kapacitása is nagyobb lesz a hosszabb középső kocsiknak hála - és ráadásul kettő WC lesz szerelvényenként.

Némi utánajárás után sikerült megszereznem pár, a tervezéshez fontos méretet és a színtervet, így megszületett az LDD-MOC. Tervezem megépíteni is, jól fog majd mutatni szinkronban az idősebb testvérével.

Kép

Kép

Kép

_________________
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AshiValkoinen - vasút
HozzászólásElküldve: 2017. jún. 11. 8:12 
Offline

Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Hozzászólások: 1437
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest
Amíg érkeznek az alkatrészek a MÁV BVmot szerelvényhez, kicsit LDD-ztem megint, ezúttal egy GySEV IC-kocsi lett a dologból. Maga az eredeti kocsi nem új, csak új beszerzés a repcevasútnál - használt ÖBB-s IC kocsikat festettek és alakítottak át maguknak.

A teljes kocsi:
Kép

Az eredeti (GySEV-sajtófotó):
Kép

Belül fülkés elrendezésű - a plafonról lógó lecsempézett bracket adja meg a fülkék elválasztását:
Kép

3-stud széles ajtó, SNOT-ban beépítve, de normál irányban álló kockákkal az ajtó üvegében:
Kép

Kocsivég némi SNOT-olással:
Kép

11 ablak helyett csak 9-cel terveztem a nyugisabb futás érdekében. Megépülni csak akkor fog, ha lesz hozzájuk vontatómozdony is - a GySEV vadiúj Vectronjai talán pont jók lennének.

_________________
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AshiValkoinen - vasút
HozzászólásElküldve: 2017. máj. 31. 13:23 
Offline

Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Hozzászólások: 1437
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest
A Kockajáték Dunakeszin tartott kiállításán ismét került összesen 65-70 valódi km a vonataimba (illetve Pikkel Zoltán V43-as mozdonyába és IC kocsijaiba), itt egy videó a rohangáló szerelvényekről:

https://www.youtube.com/watch?v=o0mXSSg-GMc

Talán a legjobb pont a Zoli V43-as mozdonya, amely V2-es infravevővel és két PF vonatmotorral megbízhatóan vontatott 7 db, egyenként 58-60 stud hosszú vagont. A vontatást segítette, hogy a kocsik és a mozdony is össze voltak fogva 1×2 plate-ekkel az ütközőknél, és így nem volt vonatszakadás, de azért mégiscsak 8 kg-ot plusz a saját súlyát cipelte szegény V43-as.

Én közben keveset építettem (két kopott tehervagon a többlet) és inkább a meglévőket tettem üzembiztosabbá - a Zoli V43 mozdonyázhoz hasonlóan a Siemens Taurus mozdonyom is PF IR V2-őt kapott a régi RC-alap helyett, és sok év kihagyás után Bombardier Talent villamost motorvonatom is feléledt és megbízhatóan rótte köreit a terepasztalon. Ráadásul még elég látványos utastér világítást is kapott, melyet a kiállítás péntekén felbukkanó áramszünet tett fotózhatóvá:

http://www.brickshelf.com/gallery/AshiV ... 133322.jpg

Azért az építés nem állt le, lassan, de biztosan gyűlnek az alkatrészek a MÁV BVmot, azaz "Samu" motorvonathoz!

_________________
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AshiValkoinen - vasút
HozzászólásElküldve: 2017. ápr. 24. 21:55 
Offline

Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Hozzászólások: 1437
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest
A szélvédő üvegét és a szürke csíkot illetően igazad van, bár ha élével kifelé néző 1 plate vastag szürke csík lenne, akkor abba nehezebb oldalirányú döntést építeni, és az üveg is "szétdarabolódik" több kisebb elemre. De azért, ha lesz időm, megyek még egy kört az LDD-ben, szerencsére itt ingyen vannak az alkatrészek. :)

_________________
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AshiValkoinen - vasút
HozzászólásElküldve: 2017. ápr. 24. 14:34 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010. ápr. 12. 11:00
Hozzászólások: 3351
Remek! Viszont szerintem a rajzok alapjan a szelvedo tul keskeny a szurke csik meg max. 1 plate lehetne. (tehat egy szurke plate + kifele allo feher sajtok jobban hasonlitana es ehhez egy 6 szeles szelvedo)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AshiValkoinen - vasút
HozzászólásElküldve: 2017. ápr. 19. 9:58 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2004. dec. 4. 12:11
Hozzászólások: 939
Tartózkodási hely: Kiskunhalas, Dél-Alföld
Na jó, a pontatlanságok ellenére is gatyát kell cserélnem, mert betojtam. :lol:

_________________
Kép Kép Képlegolegolegolegolego


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AshiValkoinen - vasút
HozzászólásElküldve: 2017. ápr. 19. 7:36 
Offline

Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Hozzászólások: 1437
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest
Vazul írta:
Hát én betojok, Ashi! Tegnap jött a hírlevél, hogy TALÁN vesz a MÁV emeletes vonatokat, és digitálisan beraktak egyet a Keletibe egy képen. Erre föl ma meg látom, hogy te már meg is csináltad legóból a digitális modelljét... Te nagyon elvetemült vagy! :lol:


(1) Már nem talán, hanem biztosan veszünk, legalább 10 vonat megvételére (a szerződést már aláírták) a pénz is el van különítve, maga a keretszerződés legfeljebb 40 db jármű lehívására szól, mely keretből egyidőben legalább 3-at kell lehívni, de az első lehívás 10 darabos. (2) A grafika amúgy a Nyugatiban ábrázolja a vonatot. :)

(3) Az elvetemültség... 1-2 éve megterveztem a szintén hatkocsis Westbahn KISS motorvonatot, abból az alapból dolgoztam, de az orr-részt teljesen át kellett alakítanom, mert a mi vonatunk már másféle orral érkezik. Magát az emeletes tendert január 13-án írták ki, és akkor is sejthető volt, hogy a Stadler lesz a befutó, így azért több időm volt a tervezésre. :)

De akkor már ide is berakok pár képet. :)

Még nem teljesen kész a modell, mert az ablakkiosztás, a WC-k elhelyezkedése és a kocsivégek üléskiosztása nem ismert, ha lesz jellegrajzom, akkor azokat a részleteket is be tudom fejezni. Kb. 9300-9400 alkatrészből fog állni.
Kép

Végső alkatrészigénye miatt nagyon nincs más lehetőség, mint SBrick-kel mozgatni, a két vezetőfülkés kocsiban kap helyet 1-1 elemtartó és SBrick, valamint az SBrick kimenetén 2, esetleg 3 vonatmotor (lehet, hogy kell majd a három is, a harmadik vontatómotor át lesz vezetve a második, ill. ötödik kocsi szélső zsámolyára). Homlokfényeknek ki van hagyva a hely a trans csempék mögött, utastér-világítást akkor kap, ha értelmesen be tudom szuszakolni a kábeleket.
Kép

A középső kocsik elég easy-to-build jelleggel készültek, de a vezetőfülkésekkel megszenvedtem - az oldalsó fülkeablakban lévő ferde elválasztó és a kék minta aszimetrikusan íves megfordulása elég sok agyalást igényelt, és igen sok half-plate vastagságot adó bracket-et kellett berámolni, hogy résmentes maradjon.
Kép

_________________
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 384 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 26  Következő

Időzóna: UTC


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
POWERED_BY
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség