AshiValkoinen - vasút

Town, Train stb.

Mi a véleményed a vasúttal kapcsolatos alkotásaimról?

Tökéletesek!
16
43%
Színvonalas MOC-ok, de egy kis befektetéssel még jobbá tehetőek!
12
32%
Jobbak az átlagnál.
2
5%
Átlagosak, semmi extra.
7
19%
A legtöbb vasút témájú MOC azért jobb ennél.
0
0 szavazat
Katasztrófa.
0
0 szavazat
 
Szavazatok száma : 37

Re: AshiValkoinen - vasút

HozzászólásSzerző: AshiValkoinen » 2019. márc. 28. 19:22

Yellow írta:Ez a terepasztal egyre gyönyörűbb! Gratulálok hozzá!


Köszi! Vonatoztam rajta egyet az egyik vasútmodellező kolléga GoPro kamerájával is:

https://www.youtube.com/watch?v=KD7hEud9Sj4
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen
AshiValkoinen
 
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest

Re: AshiValkoinen - vasút

HozzászólásSzerző: Yellow » 2019. márc. 22. 6:55

Ez a terepasztal egyre gyönyörűbb! Gratulálok hozzá!
...and may the BRICK be with you!
Avatar
Yellow
 
Hozzászólások: 761
Csatlakozott: 2008. nov. 6. 10:10
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: AshiValkoinen - vasút

HozzászólásSzerző: AshiValkoinen » 2019. márc. 19. 19:47

Bár az elmúlt időszakban nem építettem új vonatot (pénzkérés, ugye), azért pár fejlesztést sikerült megvalósítani a terepasztalomon. Maga a terepasztal elég sokáig a Campona Kockapark látogatóktól elzárt termében volt, átépítés és fejlesztés alatt, de előző hétvégén végre kimozdult és részt vettem vele a VIII. Szolnoki Vasútmodell Kiállításon. A március 15-ét is magában foglaló ünnepi hosszúhétvége hosszú évek óta hagyományos időpontja a kiállításnak, és ez volt a negyedik év, hogy én is ott lehettem kiállítóként. A terepasztalom jelenleg 36×7 32×32 alaplap területet foglal el, amelyben egy vasútállomás, az állomás melletti vidéki terület és a körbefutó duplavágányos pálya van.

Tervrajz BlueBrick szoftverben:

Kép

(Nagyobb felbontásban: http://www.brickshelf.com/gallery/AshiValkoinen/Exhibitions/2019-03-Szolnok/layout_plan.jpg )

A 4 trafóból három a pályát vezérli - a külső kör állomási és nyíltvonali szakaszra lett felosztva, míg a belső körpályát egy trafó viszi, a negyedik pedig a peronvilágításnak ad áramot és ellátja energiával a trafókhoz képest túloldali váltókörzetet vezérlő SBrick egységet. Hosszú idő után az állomási infrastruktúra fejlesztése végre megkezdődött, a trafóknál lévő váltókat tudom kézzel is állítani, de a túloldali váltókat már a telefon képernyőjéről, így nem kell mindig odagyalogolnom, ha a túloldalon kell váltót állítani. Szerencsére a váltók motorizálása az állomás modularitását sem bontotta meg és a szétkapott állomás továbbra is szállítható - a váltóállító berendezés a váltó felett van, míg a működtető motor a szomszédos alaplapon kap helyet, a földszintre süllyesztve - a kettő közötti kardános kapcsolat pedig könnyen megbontható és az M-es motorok sem lógnak ki nagyon a terep síkjából.

Az állomási hasznos vágányhosszok is megnőttek - a komplett Railjet szerelvény hét kocsival és mozdonnyal a 4,5,6 vágányokra már befér, míg a dupla FLIRT-ből kiállított vonatok (GySEV FLIRT+FLIRT3, MÁV kék+piros FLIRT) az 1,4,5,6 vágányokon már elférnek. További fejlesztés lesz az állomás hosszának további két alaplappal történő növelése (4 sín), így a dupla FLIRT vonatok már a 2,3 vágányokon is elférnek majd, és a Railjet számára is opcióvá válik a félreállás az 1. vágányra, és a nagyon hosszú tehervonatoknak sem kell már kilógniuk a váltókra...

Motorizált váltók:

Kép

Kép

A teljes terepasztal (a háttérben lévő panelek Solti István munkái):

Kép

Illetve a vonataim:

Kép

Kép

Railjet dönget át az állomáson:

Kép

FLIRT3 fordul be a túloldali hosszú egyenesbe:

Kép

A szintbeli, szakállas sorompóval védett átjáróban találkozik a Railjettel:

Kép

Persze a három régebbi FLIRT összecsatolva is közlekedett, egy remek, 4,8 méter hosszú szerelvényt alkotva:

Kép

Raktár az első vágány mellett:

Kép
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen
AshiValkoinen
 
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest

Re: AshiValkoinen - vasút

HozzászólásSzerző: Gábor » 2018. dec. 23. 22:33

Nagyon szép lett azzal együtt, hogy ilyen pluszban kitűzött megbonyolító célokkal és rövid határidővel csináltad! Gratulálok hozzá! :)
Alkotásaim: Flickr, Mocpages, YouTube
Avatar
Gábor
 
Hozzászólások: 404
Csatlakozott: 2012. jún. 8. 15:33

Re: AshiValkoinen - vasút

HozzászólásSzerző: Tomi » 2018. dec. 10. 16:37

Gratulálok, szép teljesítmény! :ty23:
Avatar
Tomi
 
Hozzászólások: 3346
Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Tartózkodási hely: Pest-megye

Re: AshiValkoinen - vasút

HozzászólásSzerző: AshiValkoinen » 2018. dec. 10. 10:59

A villamosom díjazott lett az építőversenyen :ty109:

A valódi építés fődíja egy sínbusz lett, a két további díjazott egy különös monorail és a villamosom.

A digitális építés fődíja (és egyetlen díja) egy dízelmozdonyé lett.

Ezen a linken meg tudjátok nézni őket:

https://brickmodelrailroader.com/index. ... e-results/
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen
AshiValkoinen
 
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest

Re: AshiValkoinen - vasút

HozzászólásSzerző: AshiValkoinen » 2018. nov. 9. 20:09

Tomi: Nincs buggy motorom, és mivel kb. 20 napom volt az építésre (október 8-án álltam neki), nem is nagyon volt lehetőségem szerezni, kipróbálni. Tudom, hogy kb. hogy néz ki, ide valószínű túl nagy lett volna.

safiati: a fekete plate-k az alsó sorban a merev (fix) csuklókhoz csatlakoznok 2×2 sarokplate-ekkel, illetve a fél plates-es zászlót meg a SNOT 1×2 + 2×2 csempét tartó részt merevítik, hogy kevésbé lötyögjenek. Fent pedig az ablaksor feletti második platesor átmegy keresztbe, 8 szélességben - ezen a magasságon kapcsolódik ugyanis a nem merev csuklókhoz a kocsiszekrény. Az ajtónak kihagyott sok hely (ugye az nincs kötésben), meg a fentről belógatás miatt inkább rámentem a hosszú, plate-es kapcsolatokra, ezek sokkal jobban tartanak, mintha ugyanazt a részt brick-kel rakom ki.

A sebesség sajnos ennyi, még mindig van egy kis kipörgés, de a verseny zárultával, meg némi szabadidő előfordulásával megpróbálom kicsit gyorsítani a dolgot. Sajnos a fogaskerekek kötött mérete miatt (a kerék mellé csak 12-es mehet, mert a nagyobb már leérne a sínre, a kisebbet (8) pedig nem lenne honnan megfogni a kerék nyomkarimája miatt, így 12-20 van váltásban, 2 studonként lépve felfelé) kizárólag a tetőben tudom áttételezni, de félek, hogy az áttétel megváltoztatása meg a hajtott rész keretének a szétrobbanásával jár, amit akkor megint át kell alakítani.

Szóval most megy, mocorog, talán szép is lett, kicsit pihenek vele, aztán rápróbálok ismét.
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen
AshiValkoinen
 
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest

Re: AshiValkoinen - vasút

HozzászólásSzerző: safiati » 2018. nov. 9. 8:15

Szép pályázat! Hajrá!

Jól eltaláltad a jármű formáját és ötletes a zászlóval való trimmelés is.

Ami kicsit zavar az az oldalfalakban lévő rengeteg fekete plate. Valami funkció miatt van az ajtók/ablakok feletti rész és az ablakok alatti rész ebből és nem kockából?

A videón látható sebesség a maximum?
A sikerhez vezető út karbantartás miatt zárva!
Avatar
safiati
 
Hozzászólások: 3272
Csatlakozott: 2007. nov. 25. 10:37
Tartózkodási hely: Budapest IV ker.

Re: AshiValkoinen - vasút

HozzászólásSzerző: Tomi » 2018. nov. 5. 16:43

Gratula, szurkolok! Nem semmi ahogy a hajtást beraktad. Amikor ilyesmi helyigény áll rendelkezésemre, csak autóknál, ott is ugyanez van: egy csomó fejfájás után lesz egy rossz hatásfokú hajtáslánc, ami még lassan is viszi, de ezeknél ez már diadal, hogy teljesítmény is maradjon, az már nagyon nagy grátisz. :) RC Buggy motorral nem próbálkoztál? Nagyobb teljesítményű, és kicsit nagyobb, mint az XL, de lehet hogy az L alak még jól is jött volna. Bár valószínűleg nem : )
Avatar
Tomi
 
Hozzászólások: 3346
Csatlakozott: 2008. júl. 7. 10:51
Tartózkodási hely: Pest-megye

Re: AshiValkoinen - vasút

HozzászólásSzerző: AshiValkoinen » 2018. nov. 4. 12:49

Az idei OcTRAINber versenyre a bécsi ULF (ultra low floor) villamos LEGO-modelljével neveztem.

A versenykiírás szerint létező vonattal kellett pályázni, melyet viszont nem gyárthattak és nem futtathattak a LEGO-építő országában. Tehát én nem nevezhettem sem MÁV-os, sem más FLIRT-vonatokkal, a németek ICE-vel, az amerikaiak a nagy dízel dögjeikkel, stb. A versenykiírás szerint az építés közben fotómegosztásokat, a modell élethűségét és a "foreign factor"-t pontozzák majd, azaz mennyire komfortból kilépés az építőnek a jármű megépítése.

Én talán túl nagy fába vágtam a fejszém, mert tervbe vettem, hogy az eredeti villamos egyik lényeges tulajdonságát beépítem a modellbe: alacsonypadlós és teljes hosszában átjárható. Ráadásul ez a világ legalacsonypadlósabb villamosa, belépési magassága mindössze 18 cm a sínkorona szintje felett.

Az igazi jármű négy csuklószerkezetre befüggesztett három kocsiszekrényből áll, minden csukló alatt tengellyel nem összekötött egy pár kerék található. Az alacsonypadlós átjárhatóság érdekében meg kellett oldanom, hogy én se kössem össze tengellyel a kerekeket.

A teljes villamos:

Kép

Nos, ez lett az oldalnézet, a LEGO és a Siemens jellegrajzának összehasonlítása.

Kép

Minden ajtó nyitható:

Kép

Az ajtónyitásoknál a legnehezebb a két orr-rész megoldása volt - az ajtónyitást lehetővé tevő droidkéznek kell egy plate kihagyás, hogy ki tudjon fordulni, de a szélső ajtóknál csak 1 stud széles oszlopok vannak, melyet így meg kellett bontanom a nyitható ajtók miatt. Végül a droidkéz belső felén lévő 4-es hosszúságú bar fogja össze az oszlop alsó és felső felét...

Nem hajtott kerékpár a csuklószerkezetben - a villamos padlómagassága teljes hosszából sínkorona + 2,5 plate, a belépési magasság sk + 1,5 plate - egyébként ez az 1 stud = 300 mm, azaz 1:37,5 méretaránynál az igazi 18 cm-es belépési magasságát pontosan adja, a második sor plate-re azért van szükségem a beltérben, hogy valami összefogja a legalsó sort.

Kép

Hajtás:

Kép

Ezzel rengeteget küzdöttem, mert a motort az alacsonypadlósság megőrzése miatt csak a tetőre tehettem - az átjárhatóság miatt a csuklókeretben kellett kétoldalon levinni a mozgást. Az M, L és PF train motorok lefulladtak a teljes szerelvény mozgatásánál, az XL meg szétrobbantotta a korábbi hajtásverziót. Így végül az XL motorra építve kellett kitalálni egy sok fogaskerékben duplázott, áttétel nélküli hajtásláncot, ami nem robban szét és elviszi a villamost.

Az XL beszerelése és a hajtáslánc áttervezése után sem mozdult meg - elpörgött a kerék alatta. Ezt súllyal próbáltam kompenzálni - az elemtartó dobozt élére állítva beraktam az első csukló előtti részbe, a villamosvezetőnek úgy maradt hely, hogy a lába hátsó részénél fogva rányomtam az elemtartóra. A plusz súly segített, de a villamos még mindig bukdácsolt, sok kipörgéssel mozgott. El nem tudtam képzelni, mi a fenét csináljak vele, aztán eszembe jutott, hogy a három nem hajtott kerékpár is PF vonatmotorhoz járó kerék - amin ugye van gyárilag tapadógyűrű. Na, azokat levettem, és ettől meggyógyult, már elég megbízhatóan, de még mindig elég lassan megy.

Kép

Elemtartó és villamosvezető. :)

A verseny határideje a mai nap, november 4., nemsokára eredményhirdetés, remélem, díjazott lesz.
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen
AshiValkoinen
 
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest

Re: AshiValkoinen - vasút

HozzászólásSzerző: AshiValkoinen » 2018. aug. 26. 12:09

Körülbelül egy évvel ezelőtt terveztem meg LDD-ben a Stadler által a GySEV-nek gyártott harmadik generációs FLIRT motorvonat LEGO-verzióját LDD-ben. Az LDD-s tervezés - bár a LEGO-FLIRT platformom az igazi vonatokhoz hasonlóan elég jól bevált - mindig rejt meglepetéseket, és persze sok turpisság, részlet, nehézség csak akkor derül ki, amikor az ember végre igazi kockákat fog a kezében. Nem volt ez másképp ezzel a motorvonattal sem.

Kép

Ezen az LDD-s terven még feketék az ajtók és az alsó sáv is - az igazi vonat ezen részei a legjobban a nemlétező "very dark bluish gray" LEGO színnek felelnének meg. Virtuális tervezéskor még a fekete tűnt jobbnak, de aztán amikor a lengyel TRAKO kiállításon bemutatták a kész motorvonatot tavaly ősszel, át kellett gondoljam a dolgot - a vezetőfülke szélvédője alatt fekete és sötétszürke sáv is volt, és a sötétszürke pont az a szürke, mint az ajtók, az alsó sáv szürkéje.

GySEV FLIRT3 a TRAKO kiállításon:
http://iho.hu/hir/elkeszult-a-gyesv-els ... asa-170922

Így aztán inkább a nem nagyon, de azért sötét szürke mellett tettem le a voksom.

A második és nagyobb probléma a vonat hosszának változása volt - a vonat középső kocsijai 1-1 ablakszelvénnyel hosszabbak a korábbi GySEV FLIRT-ekhez képest, a középső kocsik ajtajai között kettő helyett három ablak kapott helyet (a hossznövelés azért történt, hogy a 2 mosdóval szállított vonaton is meglegyen a 200 fix ülőhely). A korábbi LEGO FLIRT-ek is elég határon mozogtak a 40 stud sugarú íveken, váltókon mozgással, és itt középkocsinként +5 stud került még bele a hosszba. S persze az orr-rész is hosszabb lett, a valódi vonat az új ütközésvédelmi szabályok miatt nagyobb gyűrődőzónával került kialakításra. A hosszok változása pedig a forgóvázak forgáspontjainak elhelyezésére is kihatással volt + mindennek meg tudnia kellett a szinkronüzemet is a korábbi GySEV FLIRT vonattal.

Pár hete Egerben összeraktam a vonatot:

Kép

Természetesen a szokásos felszereltséget kapta - utastér világítás, vezetőállásonként kapcsolható homlokfények, SBrick-es vezérlés. A legutolsó széria a LEGO Power Functions ledekből még nagyobb fényerejű, mint a korábbiak, így az utastér-világítás már megvilágított helyen is látszik (mesterséges megvilágítás mellett, természetes napfénynél nem látszik), a homlokfények kimenetét pedig az SBrick profilon keresztül 0,7-re korlátoztam - full fényerővel valószerűtlenül nagy területet világított meg maga előtt a vonat.

Kép

Szerdán, augusztus 22-én, 6:44-kor indult az első, utasokat szállító menet Sopronból, ahova sikerült eljutni is:

Kép

Kép

Itt pedig már a LEGO-Nyugatiban vár az indulásra:

Kép

Jelenlegi GySEV-es gépeim együtt:

Kép

Azt hiszem, a Vectron meg fogja kapni azokat a szép, használt osztrák IC-kocsikat vontatmánynak, márcsak azért is, mert a soproni kirándulás során a GySEV-es vasutasok és a próbamenetre érkező vezetők ige pozitívan álltak hozzám, és segítettek az eligazodásban a z ország zöld-sárga részében. :)
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen
AshiValkoinen
 
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest

Re: AshiValkoinen - vasút

HozzászólásSzerző: AshiValkoinen » 2018. feb. 7. 11:02

Az oldala tartja nagyjából az egészet, a ferde sötétszürke sáv és a tetőmodul egyben leszedhető, nincs tartószerkezeti szerepük.

A másik ok az, hogy plate-ből lehet egy stud szélességben építeni - belül pedig kell a hely a rengeteg elektronikának. Már a ferdén berakott zöld csempe is sok agyalást igényelt - a tartója felett siklik el egy tengely, ami az M-motorból vezet a polaritáskapcsolóba a különböző üzemmódok ki-be kapcsolásához.

Még egy ok, hogy a valódi mozdonyon a sárga csík a zöld és fehér határán elég vékony - egyrészt nincs is olyan lapos dőlésszögű tető, amivel a minta középső része kiadható lenne, másrészt ha lenne is, a sárga résznek végig plate vastagság környékén kell maradnia - ez tetőkkel nem garantálható. Megoldás lenne még a ferdén berakott csempe, de mivel sem zöld, sem fehér eléggé laposszögű tető nincs (a leglaposabb ugya az 1×4×1-es tető, de ezek egymásra rakva rögtön adnak egy fél-plate-es ugrást, ami pont olyan pixelessé tenné, mint a mostani verzió), így maradtam a stabil, plate-s mintánál.
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen
AshiValkoinen
 
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest

Re: AshiValkoinen - vasút

HozzászólásSzerző: Gábor » 2018. feb. 4. 22:43

Nagyon tetszik a külső is és amit a belsejével műveltél, az is! :) Gratulálok!

Jó lett a fotó is, szeretek én is ilyeneket lőni, amin az igazi és a Lego együtt szerepel!

Az oldala azért van csak plate-ből, mert az tart? Vagy van külön alváz, és lehetne esetleg az oldalakon valami slope-os megoldás is a mintára?
Alkotásaim: Flickr, Mocpages, YouTube
Avatar
Gábor
 
Hozzászólások: 404
Csatlakozott: 2012. jún. 8. 15:33

Re: AshiValkoinen - vasút

HozzászólásSzerző: AshiValkoinen » 2018. jan. 29. 18:27

Szeretném bemutatni a legújabb építésem. A jármű a pár hónapja Magyarországon megjelent GySEV Siemens Vectron mozdony lett, természetesen LEGO-kockákból megépítve. A zöld-sárga vasúttársaság kétségkívül elég extrém festést adott a legújabb járgányának, így ennek meglegósítása okozott némi nehézséget. Az igazi mozdonyok különböző felszereltséggel érkeztek, a 9 mozdony közül 5 db kétáramnemű (25 kV, 50 Hz, magyar felsővezetéki táplálás, 15 kV, 16,7 Hz, osztrák felsővezetéki táplálás), 4 db pedig többáramnemű, az előzőe váltakozó áramnemek mellett egyenárammal is működik (ez +2 áramszedőt is jelent). Az első 5 mozdonyból kettő pedig kap egy saját pici dízelegységet, így villamosítatlan iparvágányokon is tud dolgozni.

Kép

LDD-ben viszonylag gyorsan összeraktam a gépet, és akkor annyira megtetszett, hogy elhatároztam, megépítem. Viszont nem akartam egy újabb, sima 9V, PF vagy SBrick mozdonyt, így kicsit megvariáltam a belsejét, végül ez került bele:

Kép

A mozdony alatt 9V-vonatmotorok dolgoznak, de a motorokhoz a régi, középsínes világ, a 12V áramszedő kockái is hozzá vannak csatolva, és persze elemtartója is van. A vezérlésről egy SBrick gondoskodik és kell is a négy kimenet - két kimeneten M-motorok vannak, melyek az üzemmódok selejtezőkapcsolóit vezérlik (12V és SBrick üzemmód), egy kimeneten a homlokfények és az utolsó kimeneten az SBrick-ről 9V motorra hajtás van.

A 12V üzemmódot azért kell tudni kikapcsolni, mert ha a mozdony 9V üzemmódban halad, akkor a 12V áramszedő gombok egy váltó felett áthaladva rövidre tudják zárni a mozdonyt, amikor az áramszedő gombok pont a váltó másik irányának sínjéhez hozzáérnek. Az SBrick üzemmódot nyilvánvaló okokból kell selejtezni - nem egészséges az SBrickre az elemtartóról és a kimenete felől, a pályáról is küldeni a delejt...

A világítás sem volt egyszerű, szélső studra kivinni a ledek fényét nehéz. Azért nem lehetetlen:

Kép

Ez a sok cucc be is fért a gépbe:

Kép

Végül egy fotó az igazival:

Kép

Sajnos nekem az alsó foglalatban vannak a vörös fények és a felsőben a fehérek, a valóságban az alsó foglalat a vörös és a fehér fény helye, a felsőben pedig az esti (távolsági) fényszóró vannak, így az állomáson készült képen sajnos ez a részlet nem stimmel. :)
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen
AshiValkoinen
 
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest

Re: AshiValkoinen - vasút

HozzászólásSzerző: AshiValkoinen » 2017. szept. 22. 5:39

kvp-nek hála a MÁV BVmot is kapott homlokfényeket.

Sajnos itt módosított LEGO-ledek)re volt szükség, mert a motorvonat infravevőjének egyik kimenetét a hajtás foglalja el, így a két irány fényeinek csak egy kimenet marad.

http://www.brickshelf.com/gallery/AshiV ... 178_sm.png

Hosszú kihagyás után a kék-fehér FLIRT motorvonat visszakerült hozzám, nosza, meg is kapta az új orr-designt. Ezáltalán már majdnem egységes a FLIRT-flotta, a zöld-sárga GySEV motorvonat még SBrick-re vált és lehetővé válik a bluetooth-vezérelt hármas szinkronüzem is.

http://www.brickshelf.com/gallery/AshiV ... g_0167.jpg

Persze szinkronüzem így is volt a Kertivasutas Találkozón, csak itt még gondosan ügyelni kellett a trafón a helyes sebesség beállítására:

https://www.facebook.com/ashivlegorailw ... 627007743/
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen
AshiValkoinen
 
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest

Következő

Vissza: Jelen

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég