10233 - Horizon Express

Értékelés

Kiváló
5
63%
3
38%
Közepes
0
0 szavazat
Gyenge
0
0 szavazat
Rossz
0
0 szavazat
 
Szavazatok száma : 8

Re: 10233 - Horizon Express

HozzászólásSzerző: kvp » 2013. máj. 11. 21:41

Aztán, jön a csavar, hogy hát kellene még egy.
Mivel ranyomtattak a dobozra, ezert szerintem inkabb a tisztesseges jelzo illene ide. Egyebkent pont az a lenyeg abban, hogy nem csomagoltak melle mindent, hogy ne kelljen megvenni 2-3 taviranyitot es 32 RC ivet annak aki vegul amugy is csak 9V-os motorokkal hasznalja vagy csak kirakja disznek a vitrinbe. Egyebkent kaphato motorizalt keszletben is, ebben az esetben a legtobb ember egy motorizaltat es egy motorizalatlant vesz es sokkal olcsobban meguszta. En az itthoni arakat nem kevernem bele a keszletertekelesbe, de PF-el egyutt olyan 100 ezer forint a legdragabb boltokbol vasarolva. Na most ugyanez a vonat N-es meretben kb. ugyanennyi es digitalis helyett analog elektronikaval. H0-asban pedig meg dragabb (120 ezer ft egy 4 reszesert, a ket lego keszlet egyutt 6 reszes). A 6 vagy 8 szeles kerdes osi es eldontetlen problema, de mivel az osszes gyari lego vonat a regi 4 brick magas figurak meretaranyaban keszul, ezert a 6-os szelesseg elfogadhato. (az emlitett figurakbol egyebkent siman befer ketto egymas melle ebbe is, sot a folyoson is elfernek) Mindezek mellett en 8 szelesben (1:42) epitem a legtobb magyar vonatomat, de pl. az amerikai vonatjaim 6 szelesek (1:48).

ps: Kinek van kedve epiteni egy 8 szeles tgv-t?
Avatar
kvp
 
Hozzászólások: 3352
Csatlakozott: 2010. ápr. 12. 11:00

Re: 10233 - Horizon Express

HozzászólásSzerző: Kiss Karcsi » 2013. máj. 11. 20:49

Hű, köszi az összefoglalót, nagyon érdekes volt.

Igen, a LEGO nagyon ügyes (és sunyi), hogy elsőre azt mondod: hű, milyen jó vonat, 23-30 ezer Forintért, megveszem! Aztán, jön a csavar, hogy hát kellene még egy. Aztán, hogy jaaa, ez magától nem fog menni, kellene a PF bele. Hipp-hopp és megvan a 80-100 ezer Forint. Sunyi!

Egyébként tényleg szép. Kár, hogy - mint minden LEGO vonat - 6 kocka széles. Nem tudja elfogadni az agyam, hogy csak egy sor szék és egy kis folyosó van egy vonatban.
Avatar
Kiss Karcsi
 
Hozzászólások: 397
Csatlakozott: 2007. ápr. 17. 17:32
Tartózkodási hely: Nagymaros, Budapest

10233 - Horizon Express

HozzászólásSzerző: kvp » 2013. máj. 11. 20:23

http://www.brickset.com/detail/?Set=10233-1
Kép

A LEGO készlet:
Kép
http://www.1000steine.de/brickset/miscellaneous/images/10233/7D1_6537.jpg
és az eredeti:
Kép

Ez az a készlet amiből minden vonatbarát biztosan kettőt vesz, mert a legrövidebb szerelvényhez is legalább két mozdony kell és egy készletben csak egyet kapunk. Én is vettem 2 készletet. Először csak simán megépítettem mindkettőt, de mivel összekapcsolva nem teljesen olyanok, mint egy teljes első-generációs TGV, ezért kissé átalakítottam a vonatot. Az alap építés nem annyira nehéz, de rettentő aprólékos munka amire az ablakokat snot-ban tartó konstrukciókat megépítjük, ez a vonat egyik leglátványosabb megoldása. Trükkös építési megoldás a mozdonyok oldalán található nyíl is, ami tisztán clip-ekből és sajtokból all. Ezek összeállítása is igazi türelemjáték. Elegáns trükk az orr alsó részének fejjel lefelé történő felfüggesztése is. Ezen kívül ötletes a járművek aljának takarólemez megoldása is. A módosítások során ez utóbbival volt a legtöbb gondom.

Milyen módosításokról van szó?
a) A valódi TGV-n a vagonok egy fixen összeállított jackobs forgóvázas szerelvényben vannak, ezert a két készlet összerakásakor a két 'hátsó' vagon önálló forgóvázait egy közös jackobs forgóvázra cseréltem. Ez a készletekben lévő közös forgóvázak mintájára készült. A közös forgóváz miatt az érintett vagonok szoknyalemezét meg kellett hosszabbítani.
b) A valódi TGV-alatt 6 hajtott forgóváz van, 2-2 darab a mozdonyok alatt és 1-1 a közös jackobs forgóvázas személykocsikból álló szerelvény két végén. A gyári készletben ide 1-1 nagyon kis méretű (tengelytávú) forgóváz került, amit átépítettem akkorára, mint a mozdony hátsó motorizált forgóváz imitációja. Ez az érintett vagonokon a szoknyák méretének csökkentését vonja maga utan. Az előző módosítással együtt pont nem változik a teljes szoknya méret, ezért ehhez nem kell extra alkatrészeket beszerezni.
c) A valódi TGV-n az ajtók elrendezése nem teljesen egyezik meg a készletben lévővel, ezert a két közepre került vagont megfordítottam, hogy sehol ne kerüljön egymás mellé 2 ajtó.
d) A valódi TGV-n a jármű elrendezése 3 másodosztály - 1 étkezőkocsi - 2 elsőosztály, míg a készletben csak 1 elsőosztály és 1 étkezőkocsi van. Ezert 4 részes összeállítás esetén az egyik étkezőkocsit érdemes átalakítani sima személyvagonná. Ez a módosítás nem annyira lényeges.
e) Meghajtás: A gyári készlet egymotoros PF hajtást javasol, ami a két készlet 6 egysége eseten elég kevés, de két meghajtott forgóváz beszerelése egy mozdonyba nehézségekbe ütközik (nem fér be 2 motor, csak a szoknya lerövidítésével. 9V-os meghajtás beszerelése eseten a két szélső forgóvázat érdemes 9V-os motorra cserélni, de mindenképpen kell valamilyen nehezek (pl. vonatsulyok) a motorok föle, hogy megfelelő vonóerőt tudjanak kifejteni.
f) Világítás: A gyári készlet 1 darab PF LEDet ír, én ezt 2 darab PF LEDre módosítottam, mindkét motorkocsiba 1-1 darabot szerelve, továbbá régi kis 9V-os elemtartókat raktam be az áramellátás biztosítására. Ezek egyébként nehezéknek is jók. A 'hátsó' mozdonyban az átlátszó fehér sajtokat átlátszó pirosakra cseréltem, zárfény gyanánt. Ez sajnos csak manuálisan váltható (kézzel felcserélhetők a sajtok a két motorkocsi között), de alkatrész módosítás nélkül így lehetett a legegyszerűbben megoldani.

Összességében egy nagyon jó vonatról van szó, amit eleve úgy terveztek, hogy két készletből rakjanak össze és mivel a creator sorozatban jött, ezért adott, hogy a tulajdonosok átépítik a vonatot, hogy még élethűbb legyen vagy jobban megfeleljen az elvárásaiknak. Akinek van meg egy készlete (tehát összesen 3 db), az elkészítheti az eredeti 6 személykocsiból álló teljes szerelvényt, ami teljes egészében megegyezik az első TGV szerelvények összeállításával. Szerintem ez a moduláris kialakítás leginkább a my own train sorozatban kijött santa fe superchief-et idézi, mind minőségében és modellhűségében, mind kreativitásában.

ps: A LEGO által réges-régen kiadott metroliner eredetije ami ma acela express neven közlekedik az USA-ban valójában az elsőgenerációs TGV amerikai szabványok szerinti módosítása és ugyancsak az alsthom készítette. Ugyancsak érdekes még a 12V-os korszak 7740-es készlete, ami a kor alkatrészeiből próbálta több-kevesebb sikerrel ugyanezt a vonatot összeállítani.
Avatar
kvp
 
Hozzászólások: 3352
Csatlakozott: 2010. ápr. 12. 11:00


Vissza: Trains

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég