AshiValkoinen - vasút

Town, Train stb.

Mi a véleményed a vasúttal kapcsolatos alkotásaimról?

Tökéletesek!
16
43%
Színvonalas MOC-ok, de egy kis befektetéssel még jobbá tehetőek!
12
32%
Jobbak az átlagnál.
2
5%
Átlagosak, semmi extra.
7
19%
A legtöbb vasút témájú MOC azért jobb ennél.
0
0 szavazat
Katasztrófa.
0
0 szavazat
 
Szavazatok száma : 37

Re: AshiValkoinen - vasút

HozzászólásSzerző: AshiValkoinen » 2017. júl. 27. 15:40

Három évvel azután, hogy megszületett LDD-ben, végre elkészült valódi kockákból is a MÁV számára a Ganz-Hunslet által gyártott InterCity kivitelű villamos motorvonat, a BVmot. A "Samu" becenéven ismert motorvonat (jelenleg 434-es sorozat) négy kocsiból áll - egy motorkocsi, egy vezérlőkocsi és két betétkocsi (az egyik első osztályú) alkot egy motorvonatot. A vonat elviekben további két mellékkocsival bővíthető (egy motorkocsi 5 további vagon fűtését tudja ellátni), de ilyenről, vagy mindkét végén motorkocsival üzemelő szerelvényről nem találtam dokumentációt.

A teljes szerelvény:
Kép

A vonat kialakításakor kettő komolyabb problémát kellett megoldani - az egyik a hagyományos problémának mondható orr-rész kialakítása, a másik a betétkocsik ablakkiosztása volt. A vonatorr ferde, sávos mintáit SNOT és SOT sajtokkal sikerült megoldani, szerintem elég élethűen, és így egy matricát sem kellett felhasználni hozzá:

Motorkocsi:
Kép

Ferde minták közelről:
Kép

A betétkocsik problémáját az jelentette, hogy mindkét vagon egyforma hosszú, viszont a másodosztályún 11, az elsőosztályún 10 nagy, utastéri ablak van. Ha mindkét kocsin hagyományos vonatablakot használok, akkor az elsőosztályú kocsi 4 studdal rövidebb lenne. Mivel 4 stud = 10 SNOT plate, így adta volna magát a megoldás, hogy minden ablakközbe tegyek egy állított csempét, de mivel egy ablak 3 brick = 9 plate magas, egy 2×4-es csempe hosszabb oldala meg 4 stud = 10 plate, így ez nem fért ki, más megoldás kellett. A más megoldás a SNOT oldalfal lett, az ablakok átlátszó panelekből, brickekből és platekből állnak. Egy vonatablak 4 stud széles (= 10 élére állított plate), ami az 1-8-1 plate felosztásban SNOT technikával szépen imitálható. A két ablakegység közé pedig így be lehet illeszteni a +1 platet, aminek segítségével egyenletes eloszlásban növeltem az ablakok közötti oszlop szélességét. Mivel 3 SNOT stud 7,5 plate magasságot jelent, így az ablaksor alá egy sor kék tile (1 plate magasság) került, felül pedig 0,5 plate vastag bracket-ek zárják le a sort. A SNOT oldaldalat hiába nyomtam össze, egy picit feszíti a szélső, SOT oszlopokat, az első képen látszik, hogy kicsit meg van görbülve a kocsi.

Betétkocsik:
Kép

A motorvonat egyszerre rendelkezik osztott és osztatlan üvegekkel is az oldalsó ablakoknál, a hagyományos vonatablakoknál nyilván "teli" vagy "osztott" üveget nyomtam a keretbe, de a SNOT elsőosztályú kocsinál más megoldás kellett. Osztott üvegként jól néz ki az 1×2×2-es panel és 2 db 1×1-es brick kombinációja, a "teli" üvegek jobb híján 2 db, 1×3-as brickből épülnek fel, bár tök jó lenne, ha lenne 1×3×2-es panel vagy olyan 1×3-as trans-clear brick, amiben nincsenek "csövek" a studok rögzítéséhez.

De ezt az apróságot leszámítva így is elégedett vagyok vele. :)

Kép
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen
AshiValkoinen
 
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest

Re: AshiValkoinen - vasút

HozzászólásSzerző: AshiValkoinen » 2017. júl. 18. 8:44

Legelső vonatom, a piros FLIRT, kapott néhány matricát. Fehér nyomtatás, átlátszó fóliára.

Kép
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen
AshiValkoinen
 
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest

Re: AshiValkoinen - vasút

HozzászólásSzerző: AshiValkoinen » 2017. júl. 11. 12:01

Újabb LDD és újabb GySEV MOC - ezúttal egy FLIRT3 motorvonat. A GySEV rendelt a Stadlertől 10 újabb négyrészes motorvonatot, ám ezek már nem lehettek a korábbi 10-hez hasonló FLIRT-ek, hanem a változó szabványok miatt megerősített és átalakított orr-résszel érkeznek, és a vonat kapacitása is nagyobb lesz a hosszabb középső kocsiknak hála - és ráadásul kettő WC lesz szerelvényenként.

Némi utánajárás után sikerült megszereznem pár, a tervezéshez fontos méretet és a színtervet, így megszületett az LDD-MOC. Tervezem megépíteni is, jól fog majd mutatni szinkronban az idősebb testvérével.

Kép

Kép

Kép
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen
AshiValkoinen
 
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest

Re: AshiValkoinen - vasút

HozzászólásSzerző: AshiValkoinen » 2017. jún. 11. 8:12

Amíg érkeznek az alkatrészek a MÁV BVmot szerelvényhez, kicsit LDD-ztem megint, ezúttal egy GySEV IC-kocsi lett a dologból. Maga az eredeti kocsi nem új, csak új beszerzés a repcevasútnál - használt ÖBB-s IC kocsikat festettek és alakítottak át maguknak.

A teljes kocsi:
Kép

Az eredeti (GySEV-sajtófotó):
Kép

Belül fülkés elrendezésű - a plafonról lógó lecsempézett bracket adja meg a fülkék elválasztását:
Kép

3-stud széles ajtó, SNOT-ban beépítve, de normál irányban álló kockákkal az ajtó üvegében:
Kép

Kocsivég némi SNOT-olással:
Kép

11 ablak helyett csak 9-cel terveztem a nyugisabb futás érdekében. Megépülni csak akkor fog, ha lesz hozzájuk vontatómozdony is - a GySEV vadiúj Vectronjai talán pont jók lennének.
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen
AshiValkoinen
 
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest

Re: AshiValkoinen - vasút

HozzászólásSzerző: AshiValkoinen » 2017. máj. 31. 13:23

A Kockajáték Dunakeszin tartott kiállításán ismét került összesen 65-70 valódi km a vonataimba (illetve Pikkel Zoltán V43-as mozdonyába és IC kocsijaiba), itt egy videó a rohangáló szerelvényekről:

https://www.youtube.com/watch?v=o0mXSSg-GMc

Talán a legjobb pont a Zoli V43-as mozdonya, amely V2-es infravevővel és két PF vonatmotorral megbízhatóan vontatott 7 db, egyenként 58-60 stud hosszú vagont. A vontatást segítette, hogy a kocsik és a mozdony is össze voltak fogva 1×2 plate-ekkel az ütközőknél, és így nem volt vonatszakadás, de azért mégiscsak 8 kg-ot plusz a saját súlyát cipelte szegény V43-as.

Én közben keveset építettem (két kopott tehervagon a többlet) és inkább a meglévőket tettem üzembiztosabbá - a Zoli V43 mozdonyázhoz hasonlóan a Siemens Taurus mozdonyom is PF IR V2-őt kapott a régi RC-alap helyett, és sok év kihagyás után Bombardier Talent villamost motorvonatom is feléledt és megbízhatóan rótte köreit a terepasztalon. Ráadásul még elég látványos utastér világítást is kapott, melyet a kiállítás péntekén felbukkanó áramszünet tett fotózhatóvá:

http://www.brickshelf.com/gallery/AshiV ... 133322.jpg

Azért az építés nem állt le, lassan, de biztosan gyűlnek az alkatrészek a MÁV BVmot, azaz "Samu" motorvonathoz!
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen
AshiValkoinen
 
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest

Re: AshiValkoinen - vasút

HozzászólásSzerző: AshiValkoinen » 2017. ápr. 24. 21:55

A szélvédő üvegét és a szürke csíkot illetően igazad van, bár ha élével kifelé néző 1 plate vastag szürke csík lenne, akkor abba nehezebb oldalirányú döntést építeni, és az üveg is "szétdarabolódik" több kisebb elemre. De azért, ha lesz időm, megyek még egy kört az LDD-ben, szerencsére itt ingyen vannak az alkatrészek. :)
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen
AshiValkoinen
 
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest

Re: AshiValkoinen - vasút

HozzászólásSzerző: kvp » 2017. ápr. 24. 14:34

Remek! Viszont szerintem a rajzok alapjan a szelvedo tul keskeny a szurke csik meg max. 1 plate lehetne. (tehat egy szurke plate + kifele allo feher sajtok jobban hasonlitana es ehhez egy 6 szeles szelvedo)
Avatar
kvp
 
Hozzászólások: 3351
Csatlakozott: 2010. ápr. 12. 11:00

Re: AshiValkoinen - vasút

HozzászólásSzerző: Vazul » 2017. ápr. 19. 9:58

Na jó, a pontatlanságok ellenére is gatyát kell cserélnem, mert betojtam. :lol:
Kép Kép Képlegolegolegolegolego
Avatar
Vazul
 
Hozzászólások: 939
Csatlakozott: 2004. dec. 4. 12:11
Tartózkodási hely: Kiskunhalas, Dél-Alföld

Re: AshiValkoinen - vasút

HozzászólásSzerző: AshiValkoinen » 2017. ápr. 19. 7:36

Vazul írta:Hát én betojok, Ashi! Tegnap jött a hírlevél, hogy TALÁN vesz a MÁV emeletes vonatokat, és digitálisan beraktak egyet a Keletibe egy képen. Erre föl ma meg látom, hogy te már meg is csináltad legóból a digitális modelljét... Te nagyon elvetemült vagy! :lol:


(1) Már nem talán, hanem biztosan veszünk, legalább 10 vonat megvételére (a szerződést már aláírták) a pénz is el van különítve, maga a keretszerződés legfeljebb 40 db jármű lehívására szól, mely keretből egyidőben legalább 3-at kell lehívni, de az első lehívás 10 darabos. (2) A grafika amúgy a Nyugatiban ábrázolja a vonatot. :)

(3) Az elvetemültség... 1-2 éve megterveztem a szintén hatkocsis Westbahn KISS motorvonatot, abból az alapból dolgoztam, de az orr-részt teljesen át kellett alakítanom, mert a mi vonatunk már másféle orral érkezik. Magát az emeletes tendert január 13-án írták ki, és akkor is sejthető volt, hogy a Stadler lesz a befutó, így azért több időm volt a tervezésre. :)

De akkor már ide is berakok pár képet. :)

Még nem teljesen kész a modell, mert az ablakkiosztás, a WC-k elhelyezkedése és a kocsivégek üléskiosztása nem ismert, ha lesz jellegrajzom, akkor azokat a részleteket is be tudom fejezni. Kb. 9300-9400 alkatrészből fog állni.
Kép

Végső alkatrészigénye miatt nagyon nincs más lehetőség, mint SBrick-kel mozgatni, a két vezetőfülkés kocsiban kap helyet 1-1 elemtartó és SBrick, valamint az SBrick kimenetén 2, esetleg 3 vonatmotor (lehet, hogy kell majd a három is, a harmadik vontatómotor át lesz vezetve a második, ill. ötödik kocsi szélső zsámolyára). Homlokfényeknek ki van hagyva a hely a trans csempék mögött, utastér-világítást akkor kap, ha értelmesen be tudom szuszakolni a kábeleket.
Kép

A középső kocsik elég easy-to-build jelleggel készültek, de a vezetőfülkésekkel megszenvedtem - az oldalsó fülkeablakban lévő ferde elválasztó és a kék minta aszimetrikusan íves megfordulása elég sok agyalást igényelt, és igen sok half-plate vastagságot adó bracket-et kellett berámolni, hogy résmentes maradjon.
Kép
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen
AshiValkoinen
 
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest

Re: AshiValkoinen - vasút

HozzászólásSzerző: Vazul » 2017. ápr. 19. 6:55

Hát én betojok, Ashi! Tegnap jött a hírlevél, hogy TALÁN vesz a MÁV emeletes vonatokat, és digitálisan beraktak egyet a Keletibe egy képen. Erre föl ma meg látom, hogy te már meg is csináltad legóból a digitális modelljét... Te nagyon elvetemült vagy! :lol:
Kép Kép Képlegolegolegolegolego
Avatar
Vazul
 
Hozzászólások: 939
Csatlakozott: 2004. dec. 4. 12:11
Tartózkodási hely: Kiskunhalas, Dél-Alföld

Re: AshiValkoinen - vasút

HozzászólásSzerző: AshiValkoinen » 2017. márc. 23. 8:48

Hát, íves asztalt még csak-csak tudsz csinálni, csináltatni, de a pályát nehéz lesz a nyomvonal szélességében 1-2 baseplate bukótérrel LEGO-ból megépíteni, mert íves alaplap nem nagyon létezik, vágni csúnya, cikk-cakkosan hagyni sem túl elegáns.

Korábban rosszul írtam, nem 9×9, elég 8×8 alaplap is egy 90 fokos kanyarhoz, kezdetben 17×8 alaplap területen kellene 180 fokot forduló modult építeni (azért 17×8, nem 16×8, mert a belső vágány fordulásához kell még 0.5-0.5 alaplap), ebből kettőt, és azzal már megvan a duplavágányú kör (ez 200 db 9V egyenest igényel).

Az alaplapigény persze nincs 8×8, mert az alábbi módon már integrálhatóak a hagyományos városi blokkok:

Kép

A külső oldalon inkább mezőgazdasági építményeket (gabonasiló), fákat, legelőt, szántóföldet lehetne elhelyezni, hogy a vonatokhoz is könnyű legyen hozzáférni.

Jah, és a sínek rögzítése miatt (hinge plate és jumper) 1 brick magas töltés játszik csak... (vagy felülről rögzíted őket egymáshoz, de az kevésbé szép).
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen
AshiValkoinen
 
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest

Re: AshiValkoinen - vasút

HozzászólásSzerző: kvp » 2017. márc. 22. 12:32

Szuperul nez ki! Szerintem ha terepasztalra kerulne ilyen iv, akkor erdemes lenne eleve ivesen lerakott asztalokra epiteni, tehat a nagy iv belsejet es kulsejet nem feltoltve, hanem csak alaplapokkal kozelitve egy szep ives szelvenyt a sin ket oldalan kb. 1-2 bp szelessegben. Sot ilyen nagy iveknel mar donteni is lehet (erdemes) a sint, kb. 1-2 plate-tel befele, tehat a kulso oldalat megemelve a stabilabb nagysebessegu futas erdekeben.
Avatar
kvp
 
Hozzászólások: 3351
Csatlakozott: 2010. ápr. 12. 11:00

Re: AshiValkoinen - vasút

HozzászólásSzerző: AshiValkoinen » 2017. márc. 20. 9:21

Gábor írta:Nagyon menő a Railjet-es kép! Hol készült?


Akváriumos Kockajáték kiállításon nyitás előtt kiszórtam kétszáz játszóházas egyenes sínt, aztán azon állítottam be. Az SBrick-ek elég tekintélyes sebességet is adnak a szerelvénynek, amit eddig sajnos nem tudtam terepasztalon is kihasználni.

(A nagysugarú, egyenesből épített ívek kb 8×8 alaplapon, azaz kb. 206cm×206cm területen fordulnak 90 fokot, azaz legalább 4,12 méter széles asztal kell nekik a teljes fordulóhoz.)
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen
AshiValkoinen
 
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest

Re: AshiValkoinen - vasút

HozzászólásSzerző: Gábor » 2017. márc. 15. 18:26

Nagyon menő a Railjet-es kép! Hol készült?
Alkotásaim: Flickr, Mocpages, YouTube
Avatar
Gábor
 
Hozzászólások: 404
Csatlakozott: 2012. jún. 8. 15:33

Re: AshiValkoinen - vasút

HozzászólásSzerző: AshiValkoinen » 2017. márc. 13. 13:46

Railjet egyenesekből épített íven:
Kép

LEGO led fényének elvezetése a megfelelő helyre:
Kép
üdv,
AV

http://ashi.web.elte.hu/ | http://www.mocpages.com/home.php/40189 | http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=AshiValkoinen
AshiValkoinen
 
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2008. szept. 3. 21:12
Tartózkodási hely: Tatabánya, vonat, Budapest

ElőzőKövetkező

Vissza: Jelen

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég

cron